پژو پارس TU5

با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت

بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته ایران‌خودرو در اطلاعیه‌ای، از امکان ادامه تولید محصول پژو پارس در بهار سال آینده خبر داد. ایران‌خودرو اعلام کرد؛ براساس اطلاعات رسیده به این شرکت، امکان تولید خودرو پارس در بهار سال ۱۴۰۳ فراهم شده و بر همین اساس، به‌زودی متقاضیان ثبت‌نام‌کننده در سامانه یکپارچه براساس اولویت‌های اعلامی این سامانه فراخوان شده و ثبت‌نام از آنان انجام خواهد شد. بر همین مبنا، با مساعدت‌هایی که به عمل آمد، ایران‌خودرو قطعات لازم برای تولید این محصول را سفارش‌گذاری کرد و اطمینان داد نسبت به ادامه تولید با تمام ظرفیت ممکن خطوط اقدام خواهد کرد.

آغاز فراخوان ایران‌خودرو برای متقاضیان پارس

در ادامه این روند، ایران‌خودرو فراخوان مجدد متقاضیان خودرو پارس را براساس مجوز تداوم تولید ازسوی نهادهای ذی‌ربط آغاز کرد. این خودروساز اعلام کرد؛ براساس مجوز ۲۷اسفندماه مبنی بر تداوم تولید پارس با روال پیشین، فراخوان متقاضیانی که در سامانه یکپارچه برای این خودرو ثبت‌نام کرده بودند، براساس اولویت از روز ۲۸ اسفندماه آغاز شده است و این متقاضیان به‌تدریج براساس ظرفیت تولید فراخوان می‌شوند.

ادامه فراخوان متقاضیان پس از تعطیلات نوروزی

ایران‌خودرو همچنین در هفتم فروردین‌ماه جاری نیز خبر داد؛ پس از پایان تعطیلات نوروزی فراخوان متقاضیان پارس را ادامه خواهد داد. گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد؛ براساس مجوز صادر شده در ۲۷اسفندماه سال گذشته، مبنی‌بر تداوم تولید پارس، فراخوان متقاضیانی که در سامانه یکپارچه فروش ثبت‌نام کرده‌اند، آغاز شده و پس از تعطیلات نوروز براساس اولویت متقاضیان ادامه خواهد داشت.

برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید

سرانجام در روز نهم فروردین‌ماه امسال، ایران‌خودرو اعلام کرد: «با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کمتر از دوماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.»

گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کمتر از دو ماه خواهد رساند.

این اقدام ایران‌خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است. به این ترتیب، با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته است، ادامه خواهد داشت.

محصولات ایران‌خودرو؛ روی ریل استانداردسازی

پارس، محصولی راهبردی برای ایران‌خودرو و مورد توجه و علاقه‌مندی مشتریان و بازار است. این خودرو که در سبد محصولات ایران‌خودرو در سایت‌های فارس، خزر، کرمانشاه و خراسان تولید می‌شود، با بررسی‌های مهندسی و محاسبات CAE و ایجاد تغییرات لازم، آزمون‌های مرتبط ایمنی عابرپیاده را در مرکز آزمون بین‌المللی با موفقیت پشت سر گذاشت تا همچنان جایگاه خود را برای سال جاری در سبد محصولات ایران‌خودرو حفظ کند.

علاوه‌بر ضرورت اصلاح و بهبود سپر پارس برای کسب استاندارد ایمنی عابرپیاده، این خودرو نیاز به اصلاحاتی در بخش چراغ‌ها داشت تا بتواند استانداردهای مربوط به این بخش را نیز کسب کند.

بر این اساس، در بخش چراغ‌ها نیز تغییراتی در راستای الزامات استاندارد صورت گرفت و چراغ‌های جلو با نمونه‌های استاندارد و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع نور از داخل کابین، جایگزین شد.

از دیگر تغییرات نسخه جدید پارس می‌توان به حذف زه‌های مشکی‌رنگ جانبی و سپر عقب اشاره کرد. همچنین موتور این خودرو نسبت به گذشته ارتقا یافته و قرار است تا نمونه‌های بهینه TU۵پلاس و XUپلاس در آن، جایگزین TU۵ معمولی و XU۷ شوند. درخصوص تجهیزات ایمنی نیز چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سنسور نور، سامانه پیشنهاد تعویض‌دنده (GSI) و پوزیشن‌لایت عقب به نسخه جدید پارس اضافه شده و اتاق این خودرو در بعضی نقاط تقویت و استحکام‌بخشی خواهد شد. البته تغییرات در حال انجام بر روی خودرو پارس هنوز نهایی نشده است و مراحل آزمایشی خود را می‌گذارند.

تجهیز محصولات ایران‌خودرو به استانداردهای جدید

در اسفندماه سال ۱۴۰۱، گروه صنعتی ایران‌خودرو از تجهیز محصولات خود به دو استاندارد چراغ روشنایی در روز (دی‌لایت) و چراغ اتوماتیک (چراغ موقعیت عقب و سنسور نور) خبر داد. این دو استاندارد که برای اکثر واریانت‌های محصولات فعلی اجرا شده است، درپی رفع تعلیق تعدادی از استانداردهای ۸۵گانه خودرو بود.

همچنین باتوجه به مهلتی که برای اجرای دیگر استانداردها ازجمله نشانگر تعویض دنده (GSI)، نشانگر فشار باد تایر (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابرپیاده (Pedestrian) تعیین شده بود، ایران‌خودرو برنامه‌ریزی لازم را برای اِعمال این استانداردها روی تمامی محصولات فعلی خود انجام داد و بدین ترتیب دو استاندارد نشانگر تعویض‌دنده و نشانگر فشار باد تایر نیز در مراحل نهایی انجام تست‌های صحه‌گذاری و تایید نوع قرار گرفت.

علاوه‌بر این، فرآیند کالیبراسیون و قالب‌سازی قطعات استانداردهای کنترل پایداری الکترونیکی خودرو (ESC) و حفاظت از عابرپیاده (Pedestrian) نیز در حال انجام بوده و همه تلاش ایران‌خودرو و زنجیره تامین روی تحقق این اهداف متمرکز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =