کد خبر: 249031
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
هونگچیH5 ؛ لوکس و خاص!

از جمله مواردی که در ارتباط با خودروهای چینی در بازار کشورمان همچنان مطرح است و به‌نوعی جای تعجب دارد، عدم‌عرضه محصولات شرکت‌های درجه یک چینی همچون بی‌وای‌دی، جیلی، گریت‌وال، هاوال و سایک‌موتورز است.

بر این اساس برندهای یادشده به‌رغم محبوبیت بازار ایران برای خودروسازان چینی، نه تنها محصولاتشان را برای مونتاژ در اختیار صنعت‌خودرو کشورمان نمی‌گذارند، بلکه از صادرات آن‌ها نیز به‌کشورمان خودداری می‌کنند.

البته با ورود سدان سایز بزرگ هونگچی به‌عنوان زیربرند لوکس فاو (FAW)، بار دیگر شاهد رونق بازار چینی‌های لوکس درکشور هستیم و این درحالی است که در سال‌های قبل برندهای جیلی، ام‌جی (سایک‌موتورز) و هاوال در ایران حضور داشتند، اما بعد از برقراری مجدد تحریم‌ها بازار کشورمان را ترک کردند .

برندهای درجه ٣ چینی در حال نابودی

متاسفانه در بازار کشورمان برخی برندهای درجه ٣ چینی همچنان عرضه می‌شوند و حتی از آن‌ها استقبال هم می‌شود. این درحالی است که درکشور چین از این برندها حمایت چندانی نمی‌شود و به‌همین دلیل رو به‌نابودی هستند. به‌عنوان مثال در سال‌های اخیر برندهای درجه 3 چینی به‌رغم خوش‌فروش بودن در بازار کشورمان، ورشکسته شدند و به‌فعالیت خود پایان دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =