پولستار

استوردات (StoreDot)، سازنده باتری‌هایی با شارژ سریع در همکاری با پولستار فناوری این شرکت را به‌نمایش گذاشت.

این نسخه نمایشی که یک پولستار ۵ مجهز به‌سلول‌های ایکس‌اف‌سی استوردات است، یک بسته باتری ۷۷ کیلووات-ساعتی در اختیار دارد که ظرف ۱۰ دقیقه، از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ رسیده است. این وسیله‌نقلیه دارای نرخ شارژ ثابت بیش از ۳۱۰ کیلووات برای کل فرآیند تست و اوج بیش از ۳۷۰ کیلووات بود. تمام پارامترهای سلولی از جمله دما، ولتاژ و ظرفیت شارژ مورد بررسی قرار گرفت و دمای بسته باتری هرگز از دمای کاری تعیین‌شده توسط مهندسان هر دو تیم تجاوز نکرد.

قابلیت استوردات راه را برای شارژ سریع و فوق‌العاده با استفاده از زیرساخت شارژ موجود به‌جای استفاده از شارژرهای اختصاصی هموار کرده است.

این نخستین نمایش جهانی خودرویی با قابلیت شارژ ۱۰ دقیقه‌ای با سلول‌های باتری سیلیکونی غالب بوده است. ادغام این فناوری در خودرو پولستار سرعت شارژ بی‌سابقه‌ای را به‌نمایش گذاشته است. این فناوری با رفع نگرانی‌ مصرف‌کننده درمورد خودروهای برقی و شارژ آن‌ها، مانع بزرگی را که بر سر راه استقبال از خودروهای برقی قرار گرفته است، برطرف می‌کند.

مزیت کلیدی فناوری آند مبتنی بر سیلیکون، افزایش نرخ شارژ برای چندین نسل باتری است. در مقابل، آندهای گرافیت معمولی درحال حاضر به‌محدودیت‌های عملکرد نظری خود نزدیک می‌شوند و پیشرفت‌های بیشتر را محدود می‌کنند. طراحی سیلیکونی استوردات سبب شکل گرفتن مسیری حیاتی پیش روی نوآوری پایدار در زمینه‌هایی مانند شارژ سریع و فوق‌العاده می‌شود.

این پیشرفت توسط سلول‌های باتری پیشرفته ایکس‌اف‌سی امکان‌پذیر شد و نقطه عطف دیگری در مسیر تجاری‌سازی این شرکت محسوب می‌شود که بلوغ، ثبات و دوام فناوری تغییردهنده بازی را ثابت کرده و درعین حال راه را برای پذیرش باتری ایکس‌اف‌سی در صنعت هموار می‌کند.

مدیرعامل استوردات در این زمینه می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که امروز این دستاورد چشمگیر را به‌اشتراک می‌گذاریم و مفتخریم که در این سفر با پولستار که یک برند خودروسازی پیشرو با خودروهایی با عملکرد بالاست، همراه هستیم.»

وی افزود: «با فناوری شارژ فوق‌العاده و سریع ما می‌توانید میزان شارژ لازم برای پیمودن ۲۰۰ مایل را در کمتر از ۱۰ دقیقه به‌دست آورده و فراهم کنید. درواقع با این پیشرفت، اضطراب و دغدغه پیرامون تمام شدن شارژ خودرو و ناتوانی در رسیدن به‌ایستگاه‌های شارژ به‌طور کامل از بین می‌رود و به‌خودی خود سبب بالا رفتن کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان می‌شود. بر این اساس رانندگان اکنون می‌توانند مسافت‌های طولانی را به‌راحتی طی کنند و بابت شارژ خودرو کوچک‌ترین دغدغه‌ای نداشته باشند.»

استوردات با آمادگی برای تولید سلول‌های ایکس‌اف‌سی که با یک بار شارژ ۵ دقیقه‌ای، قدرت لازم را برای پیمایش ۱۰۰ مایل به‌دست می‌آورند، همچنان در مسیر ‌پیشرفت است. درعین حال این شرکت تلاش می‌کند این مدت‌زمان را در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ به‌ترتیب به ۴ دقیقه و ۳ دقیقه برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

آخرین اخبار