MG

ام‌جی با محصولات خود از جمله سدان‌های ۵۵۰، ۶ و نسخه فیس‌لیفت ۶ راهی بازار کشورمان شد. سال ۱۳۹۴ بود که زمزمه‌هایی مبنی بر ورود بلندقامت این برند به گوش می‌رسید. اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت ام‌جی سرانجام در اواخر سال ۱۳۹۴ با نام GS به‌بازار کشورمان پا گذاشت.

GS از نظر طراحی به‌روز و اسپرت بوده و با پیشرانه‌ای توربوشارژ و با امکانات رفاهی کامل به‌تولید رسید. با نگاهی به‌استایل این اس‌یووی کراس‌اوور کامپکت، شاهد طراحی زیبایی از ام‌جی هستیم. این خودرو با وجود خطوط تیز و سطوح تخت، در کنار حجم برآمده روی گلگیرهای جلو و عقب و با وجود رینگ‌های ۱۸ اینچی، کاراکتر اسپرت و جذابی دارد.

درحقیقت این خودرو از زبان جدید طراحی ام‌جی در آن زمان تبعیت می‌کند. با نگاهی به‌نمای جلو، شاهد چراغ‌های جمع‌وجور و کشیده‌ای هستیم که در امتداد چراغ‌ها، جلوپنجره افقی V شکل ام‌جی قرار گرفته است.

این مجموعه درکنار خطوط تیز و حجم‌‍ ایجادشده روی کاپوت، چهره کاملا تهاجمی و اسپرتی از GS را به‌نمایش می‌گذارند. در نمای عقب، چراغ‌های بزرگ ذوزنقه‌ای با حجم‌پردازی صریح، زیبا به‌نظر می‌رسند. اضافه شدن دو اگزوز ذوزنقه‌ای‌شکل در طرفین سپر به‌همراه یک اسپویلر الحاقی روی درِ صندوق، چاشنی اسپرت این اس‌یووی‌ کراس‌اوور کامپکت را دوچندان می‌کند.

در زمان ورود به‌کابین GS شاهد طراحی آشنای این خودروساز در سدان‌هایش (۵۵۰ و ۶ ) هستیم؛ البته با این تفاوت که نمایشگر ۶.۱ اینچی در مرکز داشبورد تعبیه شده تا با نمایشگر ۴.۱ اینچی کلاستر و تنظیمات الکترونیکی سیستم تهویه‌مطبوع، فضای مدرنی در کابین GS خلق شود. غربیلک‌فرمان اسپرت ام‌جی که در مدل‌های ۵۵۰ و ۶ شاهد بودیم، در این مدل نیز حفظ شده است که در کنار پدال‌های شیفتر در پشت آن و دسته‌دنده اسپرت، رانندگی با این کراس‌اوور را لذت‌بخش می‌کند.

چیدمان قطعات داشبورد GS تلفیقی از سبک‌های کلاسیک و مدرن است. همچنین دکمه‌های فیزیکی در زیر نمایشگر ۶.۱ اینچی مرکزی داشبورد به‌همراه دریچه‌های ذوزنقه‌ای‌شکل سیستم تهویه‌مطبوع، فضای شلوغ و کلاسیکی به GS می‌دهد. ناگفته نماند که داشبورد بلندقامت ام‌جی، از نوع پلاستیک فشرده نرم است. همچنین قطعات دکوراتیو، روکش کروم مشکی پیانویی دارند و کیفیت این خودرو نسبت به‌سایر همکلاسان هموطن خود درسطح بالایی ارزیابی می‌شود.

از مهم‌ترین آپشن‌های ام‌جی GS می‌توان به سیستم چهارچرخ دیسکی به‌همراه سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل ترمزها هنگام پیچش CBC، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمزدستی الکتریکی EPB، سیستم کنترل خودرو در سراشیبی، ۶ ایربگ، دوربین دید عقب، سیستم صوتی مجهز به ۶ بلندگو با کیفیت سه‌بعدی، اتصال بلوتوث، USB، AUX، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، فرمان برقی، کروزکنترل، سیستم استارت-استاپ، حالت اکو و بهینه‌سازی مصرف سوخت، سنسور پارک عقب، سانروف، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک و مجزا برای سرنشینان عقب، استارت دکمه‌ای، ورود بدون کلید به‌خودرو (کی‌لس)، آینه دید عقب الکتروکرومیک، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ حالت و گودی کمر به‌صورت دستی، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در ۴ حالت، تنظیم زاویه صندلی‌های عقب، صندلی‌های چرمی ضدلغزش و ضد خش و غربیلک‌فرمان و دسته‌دنده مزین به‌چرم اشاره کرد.

قلب تپنده ام‌جی GS را یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ تشکیل می‌دهد. این پیشرانه با کمک سیستم پاشش سوخت مستقیم و توربوشارژ می‌تواند حداکثر ۲۱۷ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.

این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به‌چهار چرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر این خودرو گیربکس ۶ سرعته کاملا هوشمند و هماهنگ با موتور دارد که در صورت عدم‌نگهداری صحیح، خیلی زود مستهلک می‌شود. تامین قطعات ام‌جی GS در کشور تا حدی مشکل است و این خودرو هزینه نگهداری بالایی دارد.

بر این اساس اگر قصد خرید این خودرو را داشته باشید، می‌توانید مدل ۲۰۱۶ آن را با کارکرد ۱۱۲ هزار کیلومتر و با وضعیت بدنه و شاسی سالم با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون‌تومان تهیه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =