موتوربوگاتی

مدیرعامل بوگاتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها به احتمال نصب پمپ‌بنزین در خانه خریداران هایپرکار بعدی این خودروساز خبر داد.

زمانی که مشتریان شرکت شما چندمیلیون دلار صرف خرید خودروهایتان می‌کنند پس از نظر ارائه آپشن‌های مختلف به آن‌ها محدودیتی وجود نخواهد داشت.

میت ریمک، مدیرعامل کمپانی بوگاتی ریمک ایده جالبی برای ارائه یک پمپ‌بنزین به همراه خودرو جدید بوگاتی مطرح کرده است. این مدیر ارشد می‌گوید نصب پمپ‌بنزین در خانه خریداران باعث خواهد شد آن‌ها راحت‌تر سوخت‌گیری کنند.

این کارآفرین ۳۶ساله اهل کرواسی معتقد است خودروهای درون‌سوز هنوز آینده طول و درازی دارند. البته این پمپ‌بنزین‌ها می‌توانند به‌جای سوخت‌های فسیلی از سوخت‌های مصنوعی استفاده کنند.

ریمک که در همایش آینده خودرو فاینشنال‌تایمز در لندن سخن می‌گفت، اظهار کرد: «شما حتی می‌توانید پمپ‌بنزین‌های زیبای بوگاتی را در منازل خریداران نصب و از سوخت‌های مصنوعی استفاده کنید.»

اشاره مدیرعامل بوگاتی ریمک به سوخت‌های مصنوعی جای تعجبی ندارد. پورشه که ۴۵درصد سهام این خودروساز را در اختیار دارد کارخانه تولید سوخت‌ مصنوعی در شیلی را از سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی کرده است.

این سوخت‌ها با استفاده از انرژی باد تولید می‌شوند و پیشرانه‌های درون‌سوز پورشه تقریبا بدون تولید دی‌اکسیدکربن کار می‌کنند. هدف این کارخانه تولید سالانه حدود ۱۴.۵میلیون گالن سوخت تا اواسط دهه جاری میلادی است و پورشه می‌خواهد این رقم را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۴۵ میلیون گالن برساند. البته این رقم در مقایسه با سوخت مصرفی حدود ۱.۴میلیارد خودرو موجود در دنیا قطره‌ای در برابر اقیانوس به‌نظر می‌رسد اما باید از یک نقطه کار را شروع کرد.

ریمک در سخنرانی خود اشاره‌ای به ارتباط با پورشه نکرده اما استفاده از سوخت‌های مصنوعی در محصولات بوگاتی کار سختی نخواهد بود چراکه تیراژ سالانه این خودروساز بسیار محدود است و خریداران نیز به ندرت خودروهای خود را می‌رانند.

در خبری مرتبط باید دانست هایپرکار بعدی بوگاتی در آینده نزدیک معرفی خواهد شد و بنا به شنیده‌ها محصولی کاملا جدید خواهد بود. ریمک می‌گوید هیچ قطعه‌ای از نورا یا شیرون در این محصول تازه‌نفس وجود ندارد.

مدیرعامل بوگاتی ریمک تاکید کرد طراحی تکاملی این خودرو با «برخی چیزهای دیوانه‌وار» در کابین ترکیب شده و کیفیت ساخت کابین نیز بالاتر رفته است. اما مهم‌ترین خبر درباره هایپرکار جدید بوگاتی به پیشرانه ۱۶سیلندر جدید این برند مربوط می‌شود. این نیروگاه تنفس طبیعی طراحی کاملا جدیدی دارد و تا چند سال در محصولات بوگاتی به‌کار خواهد رفت.

احتمالا این پیشرانه تا بعد از سال ۲۰۳۵ و زمانی که اتحادیه اروپا قانون منع فروش خودروهای صفرکیلومتر با آلاینده‌ها را عملی کند مورداستفاده قرار خواهد گرفت. البته با فشارهایی که آلمان وارد کرده خودروهایی با سوخت مصنوعی از شمول این قانون خارج خواهند شد.

همین تبصره برندهای تولید محدود را تشویق می‌کند تا به سرمایه‌گذاری در پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه دهند. ریمک می‌گوید نورا برقی هرگز فروش برجسته‌ای نداشته زیرا مشتریان ثروتمند خودروهای درون‌سوز را ترجیح می‌دهند.

آستون‌مارتین اخیرا اعلام کرده است یک پیشرانه ۱۲سیلندر تویین‌توربو جدید با ۸۲۴ اسب‌بخار قدرت را در ونکوئیش قرار می‌دهد و بنابراین به جرأت می‌توان گفت نیروگاه‌های درون‌سوز پرحجم به این زودی‌ها راهی موزه نخواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =