کد خبر: 5987
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۲

پژو پارس

خودرویی با همان شخصیت پژو ۴۰۵ که به عنوان یک گام کوچک در خودروسازی داخلی بشمار میرود. ظاهری جذاب و زیبا با چهره نسبتا خشن که بیشتر مورد علاقه مصرف کنندگان قرار گرفت. این خودرو در روزهای اول با عنوان داخلی X9 تولید و سپس با نام پژو پرشیا به بازار عرضه شد ولی بدلیل مشکلات مالکیت معنوی چندی بعد به پژو پارس تغییر نام داد.

شباهت عینی فضای داخلی پارس با ۴۰۵ می تواند یک امتیاز منفی برای این خودرو باشد به طوریکه داشبورد در داخل کابین تقریبا همان پژو ۴۰۵ است البته با کمی تغییرات. گاهی اوقات نمی توان تفاوت ۴ میلیون تومانی این خودرو را با پژو ۴۰۵ درک کرد ولی به هرحال راحتی بیشتر صندلی ها، فرمان پذیری برتر، طراحی مناسب غربیلک فرمان، عملکرد بهتر جعبه دنده و کلاچ از جمله چهره خودرو تغییراتی هستند که این برتری نسبی را برای این خودرو فراهم کرده است. از دید فنی خودروی پارس به عنوان یک برگ برنده برای کارخانه محسوب می شود چنانچه سازنده می تواند در شرایط خاص قیمت این محصول را کم و زیاد کند تا نتایج اقتصادی بهتری را بدست آورد. این خودرو در اواسط سال ۷۸ به طور رسمی وارد بازار خودرو ایران شد البته قیمت این خودروی لوکس کشور همواره در نوسان بود که الان به عنوان خودروی بالای ۱۵ میلیون کشور مطرح است. پس از تولید این خودرو در طی چند سال اول با نام پرشیا یا پارس مدل جدیدی به نام پارس ELX طراحی و تولید شد که از نظر ظاهری تغییرات زیادی نکرد و تنها کمی آپشن های خودرو افزوده شد اما موتوری جدید و پر قدرتی برروی این خودرو قرار گرفت و سواری با آن را جذاب تر نمود ولی بازهم این مدل نسبت به امکاناتش قیمت بالاتری بخود گرفت. مشخصات پژو پارس این خودرو وزنی معادل ۱۱۰۰ (KG) داشته و حداکثر وزن مجاز آن ۱۵۵۰ (KG) است. وزن بر روی محور اکسل جلو ۷۰۰ و در اکسل عقب ۴۴۰ کیلوگرم است. طول این خودرو ۴٫۵ و عرض آن ۱٫۷ متر است و ارتفاعی معادل۱٫۴ متر دارد. پوشش رنگ این خودرو نوع متالیک در رنگهای مورد تقاضای بازار است. سپر جلو و عقب تزریقی بوده و یک نوار محافظ جانبی سراسر بدنه را با زه نقره ای در بر میگیرد. نور چراغ های ترمز عقب بسیار خیره کننده بوده و تفاوت شدت نور در لحظه روشن شدن چراغ ترمز عقب کمی زننده است. چراغ سوم ترمز بر روی طاقچه عقب نصب شده است همچنین دارای شیشه های رنگی با گرمکن عقب بوده و مجهز به سنسور دنده است. باک این خودرو ۷۰ لیتری است و مصرف ترکیبی آن ۹٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف آن در شهر به ۱۳٫۲ لیتر نیز میرسد. صندلی راننده دارای مکانیزم تنظیم ارتفاع بوده و کاملا ارگونومیک است. کمربندهای ایمنی جلو آن قابل تنظیم با گیره نگهدارنده است. کلیدهای شیشه بالابر درهای عقب روی کنسول وسط قرار دارد که گاهی دسترسی را بر خلاف هدف طراحی سخت میکند، زیر آرنجی تا شونده در وسط صندلی عقب ،آیینه بیرونی برقی، چراغ نقشه خوان، سیستم Immobilizer ضدسرقت و سیستم ترمز ABS از جمله دیگر امکانات این خودرو به شمار می رود.

پژو پارس تاکنون در چهار نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ ، پارس اِگزک (Pars Exec) و پارس ئی‌ال‌اکس(Pars ELX) تولید و عرضه شده است.

[gallery link="file" ids="46830,46831,46832,46833,46834,46835,46836,46837,46838,46839,46840,46841,46842,46843"]

مشخصات موتور پژو پارس

موتور پژو پارس چهار سیلندر خطی در کلاس حجمی ۱۷۶۱ cc است که در دو نوع معمولی و ۱۶ سوپاپ تولید می شود. نوع موتور معمولی این خودرو همچون دیگر موتورها از ۸ سوپاپ استفاده میکند به طوریکه هر سیلندر دارای یک سوپاپ وردی یعنی سوپاپ گاز و یک سوپاپ خروجی یعنی سوپاپ دود است که قدرتی معادل ۱۰۰ اسب بخار تولید می کند ولی در نوع دیگر از موتورهای تولیدی همچون موتور پارس ELX از ۱۶ سوپاپ استفاده شده است یعنی هر سیلندر دارای ۲ سوپاپ گاز و ۲ سوپاپ دود است که این باعث افزایش قدرت در موتور تا ۱۱۰ اسب بخار می شود. موتورهای ۱۶ سوپاپ در مرحله مکش گاز یا مخلوط بنزین و هوا را به واسطه دو دهانه راحت و بهتر دریافت کرده و در مرحله تخلیه نیز دود را سریعتر از موتور خارج می کنند به عبارتی دیگر موتور در دورهای بالا که نیاز به تنفس بیشتری دارد به علت کافی نبودن زمان مکش و همچنین اینرسی و کندی گاز ورودی، موتور به سختی نفس میکشد که در این حالت موتور های ۱۶ سوپاپ با افزایش سطح مقطع دهانه سوخت را به بهتر دریافت کرده و به سرعت تخلیه می کنند.

تیپ های ارائه شده پژو پارس موتور LFZ پژو پارس معمولی موتور پژو پارس معمولی همان XU7JP موتور پژو-سیتروئن است که در اروپا با نام LFZ و در ایران L3 خوانده می‌شود. L3 یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر با سوخت رسانی انژکتوری است که میل سوپاپ آن بر روی سرسیلندر بوده و یا به اصطلاحی OHC است که دارای ۸ سوپاپ و حداکثر توان ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۳ نیوتن در متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه است. این پیشرانه توسط یک ECU مرکزی SAGEM SL96 کاربری و هدایت می‌شود. این موتور در خودروی سمند و ۴۰۵ در ایران و در پژو ۳۰۶، I 1.8 هشت سوپاپ و سیتروئن سارا ۱٫۸ I هشت سوپاپ بکار رفته که در ایران عرضه نشده است. این پیشرانه بهمراه مبدل کاتالیزوی اصلی دارای سطح استاندارد Euro II است. پژو پارس ELX

موتور LFY پارس ELX موتور این خودرو XU7JP4 پژو-سیتروئن است که در اروپا LFY و در ایران L4 خوانده می‌شود. L4 یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی به حجم ۱٫۸ لیتر و سوخت رسانی تزریقی چند نقطه‌ای است که دارای دو ردیف میل سوپاپ در بالای سر سیلندر است که اصطلاحا به آن DOHC گفته می شود. در این موتور ۱۶ سوپاپ با تنظیم خودکار هیدرولیکی استفاده شده است. حداکثر توان ۱۱۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتن بر متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه است. این پیشرانه توسط یک ECU Bosch از خانواده Bosch Motronic MP 7.3 کاربری و هدایت می‌شود. این پیشرانه پیش از ئی‌ال‌اکس توسط پژو-سیتروئن در پژو ۴۰۶ LX 1.8 I سیتروئن زانتیا SX 1.8I شانزده سوپاپ و سیتروئن سارا VTS 1.8 I شانزده سوپاپ بکار رفته است این موتور بهمراه مبدل کاتالیزوی اصلی دارای سطح استاندارد یEuro III است. استفاده از سیستم ترمز مجهز به ABS و EBD از دیگر تجهیزات این خودرو است بطوریکه دیسک‌ چرخ جلو پره‌دار و هوا-خنک و دیسک‌چرخهای عقب توپُر است.

پارس ELX (اِگزک سابق) پارس ELX در ابتدای تولید با نام پارس اِگزک که مختصر executive بمعنی خودروی مدیران است تولید و به بازار عرضه شد، که با تولید بیشتر و افزایش تقاضا به ئی‌ال‌اکس تغییر نام یافت. حرفE در ابتدای نام ELX کماکان اشاره به گروه خودروهای تجملی مدیران دارد. در مقایسه با پارس، امکانات اضافی پارس ئی‌ال‌اکس شامل امکانات مختلف از جمله سنجش مصرف سوخت لحظه‌ای دزدگیر، حسگرهای کمک به پارک، صندلی‌های برقی ورزشی بهمراه گرم‌کن و سردکن، داشبورد طرح چوب، آفتابگیر سرنشین، پیشرانه پر قدرت‌تر ۱۶ سوپاپه، ترمزهای دیسکی در هر ۴ چرخ بهمراه ای‌بی‌اس و ئی‌بی‌دی و بالاخره رینگ‌های آلومینیومی است.

پارس ۱۶ سوپاپ این خودرو که به اندازه ELX مجهز و آراسته نیست، تنها یک پارس بهبود یافته در زمینه‌ موتور و ترمز عقب است. موتوری پرقدرت‌ تر که ۱۶ سوپاپ دارد با ترمزهای دیسکی در چرخهای عقب همانند چرخهای جلو است اما بر خلاف ELX دارای ABS و EBD نیست. ۱۶ سوپاپ از همان تقویت کننده خلأ یا vacuum booster سیلندر اصلی، با توزیع کننده و خطوط هیدرولیک پارس معمولی استفاده می‌کند. تولید ۱۶ سوپاپ تنها در سال ۱۳۸۲ صورت پذیرفت و بلافاصله با ELX جایگزین شد. این خودرو بواسطه وزن کمتر نسبت به زانیتا و پژو ELX از شتاب بهتری برخوردار است و بدلیل سادگی قطعات استهلاک کمتری دارد.

تفاوت‌های ظاهری ئی‌ال‌اکس دارای تایر ‎۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که خودرو بالاتر می‌ایستد. قاب پشتی آینه بغل های ئی‌ال‌اکس دارای قسمت رنگی در بالا هستند، در حالی که پارس معمولی و پارس ۱۶ سوپاپ پشت آینه کاملاً رنگی دارند. آنتن رادیویی ELX کوتاه‌تر است چراغ سوم ترمز عقب ئی‌ال‌اکس در بالای شیشه قرار گرفته و از نوع LED است، در حالی که در پارس معمولی و پارس ۱۶ سوپاپ این چراغ در پایین شیشه و از نوع لامپی است. چهار حسگر دنده عقب بسیار برجسته روی سپر عقب وجود دارد. دیسک‌های ترمز عقب ELX از لابلای پره‌های رینگ آلومینیومی مشخص است. ردیف بالایی چراغ‌های عقب در ELX ‌های تیره رنگ با سایه تیره و در ELX ‌هایی با رنگ بدنه روشن نیمه شفاف هستند، درحالیکه این قسمت در پارس معمولی و پارس ۱۶ سوپاپ صورتی رنگ می‌باشد. پارس ۱۶ سوپاپ هیچ تفاوت ظاهری با پارس معمولی ندارد. تنها در صورتی که از پشت و از زاویه کمی بالاتر به قسمت داخلی چرخ‌های عقب پارس ۱۶ سوپاپ نگاه کنید، با کمی دقت شلنگ ترمز هیدرولیک که بصورت خمیده و آویزان از اکسل به سمت قسمت زیر پیستون ترمز دیسکی رفته را می بینید که در پارس معمولی بجای این شلنگ، یک لوله نازک بطور مستقیم و از بالا وارد محفظه ترمز کاسه‌ای می‌شود که از نگاه عقب نمایی ندارد. سیستم روغنکاری پژو پارس روغن مورد استفاده در موتور پژو پارس روغنی با درجه گرانروی SAE 20 W 50 با کیفیت و سطح کارایی API SJ است. حجم روغن موتور مورد نیاز با فیلتر ۴،٨۵ لیتر است انتخاب درست موجب افزایش طول عمر موتور و کاهش مصرف سوخت می شود. کارکرد مثبت و طولانی، کاهش سایش قطعات، نقطه جوش بالا، جلوگیری از اکسیداسیون موتوری و عدم آلودگی محیط زیست از مزایای یک روغن مناسب است. زمان مناسب برای تعویض روغن وابسته به کیلومتر کارکردی خودرو است و باید روغن در زمان پیشنهادی تعویض شود. البته کیلومتر خودرو نشان دهنده مسیر سپری شده است و باید دانست روغن موتور در خودروهایی شهری به دلیل وجود ترافیک و پرفشار بودن موتور روغن زودتر خراب می شود در صورتی که کیلومتر ثبت شده برابر زمانی است که خودرو بدون ترافیک حرکت میکرد. هنگام چک کردن روغن خودرو توسط گیج، موتور باید خاموش باشد و خودرو در سطح صافی قراربگیرد، سپس گیج را پاک کنید و در قلاف خود قرار دهید. باید روغن تاخط بالایی باشد و اگر روغن کم شود از خط پایین کمتر نشود. روغن به مرور زمان از رنگ شفاف کهربایی یا سبز خود به حالت تیره و سیاه درمیآید و نه تنها سیاه شدن رنگ دلیل بد بودن آن نیست بلکه نشان دهنده کارکرد درست روغن است ، روغن هیچگاه سفید یا شیری رنگ نشود زیرا علامت قاطی کردن آب با روغن است. به یاد داشته باشید خروج دود آبی از اگزوز نشانه روغن سوزی است. سرعت زیادخودرو، رانندگی پر بار، ترافیک سنگین، رانندگی در سرما قبل از گرم شدن موتور، خاموش و روشن کردن موتور به ویژه در سرما، رانندگی در هوائی مرطوب و پرگرد و غبار باعث کاهش عمر روغن می شود.

سیستم خنک کاری پژو پارس آب کم کردن در موتور امری عادی نیست و باید بررسی شود. معمولا آب کم کردن دلایل مختلفی دارد ولی احتمال خرابی درب رادیاتور زیاد است سعی کنید در طول رانندگی به آمپر آب توجه کنید. بالا رفتن آمپر آب علتی دارد که باید بر طرف شود. موتور پارس بنا به ارتفاع بیشتر نسبت به رادیاتور نیاز به هواگیری دارد بنابراین هیچگاه هنگام گرم بودن موتور درب رادیاتور را باز نکنید. آمپر آب به ۵ قسمت تقسیم می شود که از حالت C یعنی سرد تا به حالت H یعنی گرم مشخص شده است. آب به کمک ترموستات که مانع خروج آن از موتور به رادیاتور می شود زود گرم می شود و درجه آب به حالت وسط آمپر می رسد در این حالت ترموستات باز شده و آب خنک می شود و اگر آب گرم تر از حد نرمال شود فن رادیاتور روشن شده و رادیاتور و آب را خنک می کند. در سیستم خنک کاری میزان دما توسط یک سنسور سنجیده شده و به قسمت ECU اطلاع داده می شود سپس واحد پردازش با مقایسه این دما با مقدارهایی که در واحد حافظه خود از قبل توسط استانداردهای معرفی شده توسط طراح موجود است، فرمانی را به پایه های مناسب مدار مجتمع ارسال می کند و رله مناسب توسط فرمان واحد پردازش فعال شده و با فعال شدنش رله و مدار فن شروع به کارمی کند به این بوسیله کنترل بیشتر و بهتری را در زمان خاموش و روشن بودن فن ها خواهیم داشت. در این سیتم از دو فن استفاده شده که با توجه به شرایط متفاوت دمای موتور راه اندازی شده و با دور مناسبی جهت خنک کاری رادیاتور توسط کنترل رله ها بکار میروند. جوش آوردن موتور اگر آمپر آب تا خط چهارم بالا رفت موتور گرم است در این حالت اگر موتور را خاموش کنید فن به نشانه گرمای غیر معمول روشن می مانند اگر چراغ قرمز باطری روشن شده است به کناری بروید و قبل از گرمتر شدن موتور آن را خاموش کنید خواهید دید که تسمه پاره شده است. سعی کنید آن را تعویض کنید ولی اگر چراغ باطری روشن نیست موتور را خاموش نکرده و به حرکت خود ادامه دهید. با روشن کردن بخاری حرارت موتور را کم کنید این کار مثل پاشو کردن فردیست که تب دارد و اگر حرارت پایین نیامد به کناری بروید، پیاده شوید و بدون خاموش کردن موتور شرایط آن را بازدید کنید. اگر نتوانستید موتور را خنک کنید و آمپر نیز به خط پنجم یعنی HOT رسید بدون خاموش کردن موتور با ریختن آب بر روی رادیاتور بدنه آن را خنک کنید توجه کنید که به هیچ وجه نباید بر روی موتور آب ریخته شود زیرا باعث ترک برداشن سرسیلندر و موتور میشود. در این شرایط درب رادیاتور را شل کنید و با گذاشتن دستمالی خیس که آب آن گرفته نشده است بر روی رادیاتور مانع از سوختن دستتان و پاشش آب به سمت خود شوید. دقت کنید که سوختگی حاصل از پاشش آب موتور بسیار شدید است و باید فاصله خود را از موتور در این شرایط حفظ کنید. به این نکته خوب دقت کنید گاهی خودرو به علت خطایی جوش می آورد که در آن لحظه جبران پذیر نیست مثلا پارگی شلنگ آب یا سوراخ شدن رادیاتور، که روشن نگه داشتن موتور در این شرایط خطرناک است بنابراین موتور را باید خاموش کرد ولی اگر حرارت موتور بالاست باید هر ۲۰ ثانیه تک استارت بزنید تا مانع از چسبیدن قطعات و سوختن موتور شوید. برای اینکه موتور روشن نشود باید سیم کوئل دوبل قطع کنید تا شمعها جرقه نزنند این کار را تا ۱۵ دقیقه انجام دهید. این خودرو همانند دیگر خودروها از نوع آب خنک است و با گردش آب توسط واتر پمپ که آب را از موتور به رادیاتور میرساند خنک می شود. حجم سیستم خنک کننده ۴،٧ لیتر است. نیمی از این حجم را ضد یخ و نیم دیگر را آب مقطر تشکیل می دهد.

به این نکات توجه کنید درجه حرارت نرمال آب موتور در حدود ۸۰ تا ۹۳ درجه سانتیگراد است. درب رادیاتور را هنگام گرم بودن موتور باز نکنید. ضد یخ در هر چهار فصل استفاده می شود زیرا علاوه بر کاهش نقطه انجماد آب باعث افزایش نقطه جوش، جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی نیز می شود. ضد یخ از خانواده الکلها بوده و در دو نوع اتانول و متانول گلیکول استفاده می شود. بهترین زمان تعویض ضد یخ ابتدای فصل سرما است. در مسافرتهای پر کار و گرم موتور را ناگهان خاموش نکنید. اگر با خاموش کردن موتور فن سیستم خنک کننده روشن بماند موتور را خاموش نگذارید و روشن کنید و بعد از چند دقیقه و چند بار گاز دادن موتور را خاموش کنید و مطمئن شوید که فن خاموش شده است. ترموستات موتور چهار فصلی است و هیچگاه برداشته نمی شود. بخاری موتور با آب گرم فعال می شود و ترموستات باعث زود گرم شدن بخاری می شود. هر ۱۵ روز یا بعد از گذشت ۱۰۰۰ کیلومتر، سطح آب را در رادیاتور بازدید کنید. هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر سالم بودن تسمه پروانه را بررسی کنید توجه کنید که خلاصی تسمه بافشار دادن انگشت دست بر روی آن به اندازه ۱cm قابل قبول است.

سیستم انتقال قدرت پژو پارس کلاچ این خودر از نوع تک صفحه ای خشک بوده و سیستم انتقال نیروی پدال از نوع سیمی می باشد. گیربکس ۵ سرعته می باشد یا ۵ دنده دستی طراحی آلمان است. دیفرانسیل در محور جلو نیرو را به چرخها می رساند. بیشترین گشتاوری که این گیربکس می تواند انتقال دهد ۱۸۰نیوتن بر متر می باشد. جنس پوسته ی این گیربکس از آلومینیوم بوده و وزن آن بدون روغن ۷٫۳۲ کیلوگرم می باشد. حجم روغن گیربکس مورد نیاز ۲٫۵ لیتر با درجه گرانروی SAE 75 دبیلو ۸۰ است.

در خودروهای اتومات هرگز هنگام حرکت خودرو را در دنده N قرار ندهید. در سرعتهای بالای ۱۵۰ کیلومتر دسته دنده را در وضعیت ۳ یا ۲ و ۱ قرار ندهید. قبل از توقف کامل دسته دنده را در وضعیت R یا P قرار ندهید. برای دستیابی به حداکثر قدرت پدال را تا انتها فشار دهید. این عمل باعث کاهش دنده یا معکوس می شود که به این عمل کیک دان می گویند. در خودرو های گیربکسی اتومات باید جلوی خودرو را بلند کرد. در غیر این صورت می توان با اضافه کرن ۲ لیتر روغن گیربکس اتومات با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت در مسافت ۵۰ کیلومتر خودرو را بکسل کرد در این حالت دسته دنده در حالت N خواهد بود و د ر انتها باید روغن اضافی را تخلیه نمود.

نوع تایر ۱۸۵/۶۵R14 فشار باد تایر در ۲۹ تا ۳۰ PSI است که در خودرو های گاز سوز تا ۳۴ PSI نیز باد زده می شود که باید هنگام سرد بودن باد تایر را تنظیم کرد. •هیچگاه پای خود را بی جهت برای مدت طولانی روی پدال کلاچ نگه ندارید زیرا بلبرینگ کلاچ درگیری بیشتری پیدا می کند و عمر آن کم می شود. •نیم کلاچ طولانی باعث سوختن صفحه کلاچ می شود. •اگر پدال کلاچ بالا و بالاتر عمل می کند لنت صفحه کلاچ ضعیف شده و در حال تمام شدن است. •اگر در حالت حرکت در دنده های بالا بخصوص هنگام شتابگیری خودور بی جهت گاز می خورد صفحه در حال تمام شدن است. •اگر در ابتدای نیم کلاچ کردن خودرو میلرزد دیسک کلاچ خودروی شما تاب دارد که با گرم تر شدن کلاچ و کولر کشیدن در سر بالاییها بیشتر دیده می شود. •اگر دنده به سختی جا می رود کلاچ را رها کنید و یک بار دیگر کلاچ بگیرد. •اگر دنده در سرما بد جا رفته و با گرم شدن خودرو دنده راحت جا می رود روغن واسکازین غلیظ است. •اگر دنده راحت جا می رود ولی با گرم شدن موتور بد جا می رود فنرهای دیسک کلاچ ضعیف شده است. •پس‌ از طی ‌هر ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر لازم‌ است‌ میزان‌ واسکازین بازدید شود و در فاصله‌ ۸۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ کیلومترکاملا تعویض‌ گردد. •دنده برنجی در گیربکس وظیفه هم سرعت کردن دو دنده درگیر شونده را دارد. •دنده عقب به علت استفاده از یک دنده آزاد در ارتباط بین دنده ها معمولا بد جا می رود و با صدای زوزه خاصی کار می کند در صورت جا نرفتن دنده عقب ابتدا دنده ۲ یا ۳ رابگیرد وسپس به دنده عقب بروید. •صدای زوزه در دورهای بالا ناشی از خلاصی دنده های دیفرانسیل است ولی اگر صدای زوزه در دورهای پایین شنیده می شود نشانه خلاصی دنده های گیربکس است. •نشتی روغن در پارکینک خودرو از قسمت گیربکس و دیفرانسیل نشانه نشتی واسکازین است که ناشی از خرابی کاسه نمد یا ترک پوسته آن می باشد. •هیچ وقت بادنده مرده بخصوص هنگامی که موتور زیر بار است رانندگی نکنید.

سیستم کنترل حرکت: فرمان پارس از نوع دنده شانه ای با سیستم هیدرولیکی ست که قابلیت تغییر ارتفاع بر حسب قد راننده را دارد. تعداد دور چرخش فلکه فرمان ۱/۳ دور است یعنی از وسط فرمان ۱٫۵ دور به سمت راست و ۱٫۵دور به سمت چپ می چرخد و قطر دایره چرخش خودرو۱۱ متر است. ترمز این خودرو هیدرولکی دومداری ضربدری است. به این مفهوم که یک لوله از سه راهی پمپ ترمز به چرخ سمت راست جلو و سمت چپ عقب و از لوله دیگر به چرخ سمت چپ جلو و چرخ راست عقب ارتباط می یابد. سیستم ترمز مجهز به بوستر خلائی بوده که نیروی پای راننده را به هنگام ترمز گیری افزایش می دهد. در پارس معمولی ترمز چرخ های عقب از نوع کفشکی و ترمز چرخ های جلو از نوع دیسکی است که در نوع پارس ۱۶ سوپاپ ترمز های عقب نیز دیسکی توپر و جلو دیسکی پردار استفاده شد و در پارس ELX از سیستم ABS استفاده شد. لاستیکها در پارس معمولی ۶۵/۱۸۵ R14 و در ELX تایر ‎۱۸۵/۶۵ R15 است یعنی رینگ ۱۵ اینچ دارد که داراس سرعت بیشتری است. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مستقل از نوع مک فرسون و در محور عقب مستقل از نوع فنر پیچشی یا تورشن بار است. •هیچگاه در سرپایینی ها موتور خودرو را خاموش نکنید چون همانطور که در کتاب دو نیز صحبت شد بوستر ترمز به موتور وابسطه است و از کار می افتد. •کم شدن روغن ترمز بررسی و از نشتی آن جلوگیری شود، هیچگاه روغنهای ترمز از رنگهای مختلف را با هم ترکیب نکنید. •لنتهای ترمز جلو همیشه زودتر از عقب تمام می شوند. روشن شدن چراغ لنت روی داشبورد نشاندهنده خرابی لنتهای جلو است. برق خودرو پارس: باتری مورد استفاده در این خودرو باطری ۱۲ ولتی از نوع سربی اسیدی با توان ۶۰ آمپر است. برای شارژ از سیستم آلترناتور یا همان دینام استفاده میشود. آلترناتور که حرکت خود را از موتور به وسیله تسمه می گیرد به هنگام روشن بودن موتور ولتاژی برابر ۱۴ولت و شدت جریانی معادل با ۸۰آمپر را تولید می کند. استارت این خودرو موتور الکتریکی می باشد که با برق ۱۲ ولت شروع به کارکردن می کند و همچنین توانی حدود ۱٫۱ کیلو وات را دارا می باشد. خالی شدن باطری از جمله معایب احتمالی ست که ناشی از روشن ماندن چراغهای کوچک، چراغ صندوق و غیره و یا از برق دزدی سیم کشی خودرو است که با بازکردن اتصال سرباطری و خالی نشدن آن میتوان به برق دزدی خودرو پی برد. هیچگاه آب باطری کم نشود. در صورت کم شدن آب باطری از سطح صفحات باطری به آن آب مقطر اضاف کنید در باطریهایی که MF یا اتمی هستند چشمی باطری را نگاه کنید که باید سبز رنگ باشد سیاه شدن چشمی نشان دهنده ضعیف بودن و دشارژ بودن باطری است. ابتدا سنسورها که وظیفه ارسال اطلاعات به ECU رادارند ۱٫سنسور دور موتور: وظیفه تشخیص چرخش میل لنگ را دارد که بر روی فلایویل است. ۲٫سنسور کیلومتر: وظیفه ارسال اطلاعات سرعت خودرو را دارد محل نصب ان روی دیفرانسیل است. ۳٫سنسور اکسیژن: تشخیص مقدار اکسیژن در دود اگزور که در ابتدای منیفولد خروجی بسته می شود. ۴٫سنسور دریچه گاز: مقدار باز شدن دریچه گاز یا مقدار فشار پدال گاز را ارسال می کند روی دریچه گاز بسته می شود. ۵٫سنسور ضربه: خودسوزی های بنزین و ناکینگ موتور را گزارش میدهد و روی بدنه قراردارد. ۶٫سنسور دمای هوای ورودی: دمای هوا را گزارش می دهد کنار دریچه گاز یا داخل سنسور مپ نصب می شود. ۷٫سنسور دمای آب : دمای آب خنک کاری را گزارش می دهدکه روی سر سیلندر پشت ترموستات بسته می شود. ۸٫سنسور میل سوپاپ : تشخیص وضعیت پیستون شماره یک موتور که در ابتدای میل سوپاپ قراردارد. ۹٫سنسور فشار هوای منیفولد یا سنسور مپ : اختلاف فشار هوای منیفولد را گزارش داده که روی منیفود گاز بسته می شود.

اجرا کنندگان و عملگرها ۱٫رله دوبل: رله اصلی که برق تجهیزات مهم موتور را وصل می کند. ۲٫کوئل دوبل: تقویت کننده برق برای شمعا که دارای چهار برجک فشار قوی است. ۳٫انژکتور :عامل تزریق سوخت در موتور ۴٫پمپ بنزین : عامل ایجاد فشار در پشت انژکتور و ارسال سوخت ۵٫شیر برقی کنیستر: شیر ارتباط بخارات بنزین باک از کنیستر(تبدیل کننده بخار بنزین به مایع بنزین ) به موتور ۶٫گرمکن دریچه گاز : گرم کننده نوک استپر برای جلوگیری از یخ زدگی و تنظیم درست دور آرام موتور ۷٫گرمکن سنسور اکسیژن : پیش گرم کننده سنسور اکسیژن برای فعالیت بهتر سنسور ۸٫رله فن خنک کار : فعال کننده فن سیستم خنک کاری رادیاتور ۹٫رله کولر : کنتاکت فرمان دهنده کولر برای فعال سازی یا قطع کولر ۱۰٫استپر یا موتور پله های : تنظیم کننده دور آرام در حالت در جا و شرایط پر بار ۱۱٫چراغ عیب یاب داشبورد: آگاه ساز از عیب سیستم هوشمند الکترونیکی روی داشبورد

ECU یا واحد کنترل الکترونیکی که کنار بوستر قراردارد و وظیفه دریافت اطلاعات تحلیل و ارسال دستور را دارد. پارس جزو اولین موتورهای انژکتوری به کاررفته در محصولات ایران است. بازدید از سیستم سوخت وجرقه •شمعهای این موتور همگی در فاصله ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شود •بیاد داشته باشیم نقش شمع در کارکرد صحیح موتور و کاهش مصرف سوخت مهم بوده وزمان سرویس آن نیز از وظایف مصرف کننده است •فاصله دهانه شمع در موتورهای انژکتور ۰٫۹ میلیمتر است که بعد از تمیز شدن دهانه شمع توسط آچار فیلر این فاصله اندازگیری می شود •وایرهای شمع که برق تقویت شده کوئل را به شمع می رسانند به مرور زمان دارای مقاومت کاری شده و باعث ضعف جرقه می شوند که تا فاصله ۸۰۰۰۰ کیلومتر باید تعویض شود •فیلتر هوا در فاصله ۸۰۰۰ کیلومتر تعویض گردد که و در این فاصله با فشار باد و تکان دادن آن باید تمیز شود •صافی بنزین در سیستم انژکتور باید در فاصله ۲۰۰۰۰ کیلومتر تعویض شود •استپر، دریچه گاز، سنسور دور موتور ریل و سوزن انژکتور در سیستم انژکتور باید هر ۱۰۰۰۰ کیلومتر بازدید و درصورت نیاز توسط شوینده انژکتور تمیز شود •سر وصدای زیاد موتور بخصوص در ابتدای روشن شدن موتور ناشی از لقی سوپاپها بوده که باید فیلر گیری شود •صدای جیغ تسمه در ابتدای گاز دادن نشانه شل بودن تسمه است که در صورت نو بودن تسمه برای کاهش صدا، چند قطره مایع ظرف شور روی آن بریزید •هیچ گاه نگذارید در موتور های انژکتوری بنزین تمام شود زیرا احتمال سوختگی پمپ بنزین وجود دارد •پمپ بنزین روا بر روی بدنه در زیر خودرو بسته می شود

اگر موتور روشن نمی شود... اگر در جایی موتور خودروی شما روشن نمی شود به این نکات توجه کنید: اگر استارت ضعیف میزند و یا اصلا نمیزند و صدای تقه ممتد شنیده می شود بی شک باطری ضعیف است که با هل دادن و باطری به باطری می توان مشکل را برطرف کرد. ولی اگر موتور استارت می زند و موتور روشن نمی شود قبل از هرچیز سویچ اینرسی که در سمت گلگیر شاگرد قراردارد را فشار دهید که در صورت قطع شدن برق تجهیزات اصلی قطع می شود و اگر وصل است ابتدا باید از وجود بنزین در ریل سوخت و جرقه در سرشمع مطمئن شد. بنابراین ابتدا شلنگ ورودی بنزین به ریل سوخت را باز کرده و در داخل ظرفی قرار می دهیم و سوئیچ را باز می کنید. با باز کردن سوئیچ بنزین از لوله خارج می شود اگر بنزین داریم ولی پمپ ینزین کار نمیکند ابتدا فیوزها را با توجه به تصاویر چک کنید و اگر فیوزها سالمند به خرابی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین شک کنید. در مرحله بعد جرقه سر شمع را بازدید کنید برای اینکار یکی از وایرهای شمع را باز کرده و کنار بدنه قرار داده و استارت بزنید اگر جرقه در سر شمع دیده شد نشانه سلامتی رله دوبل و سوختگی پمپ بنزین است . اما در شرایطی که بنزین به موتور میرسد وجرقه سر شمع رویت نمی شود مشکل از سیستم برق خودرو است که مجددا به سلامتی رله دوبل و سوختگی کوئل دوبل شک خواهیم کرد. رله دوبل همانطور که از اسمش مشخص است دارای دو رله است که احتمال خرابی هر دورله وجود دارد که حتی میتوان این رله را باز کرد وکنتاکتهای آن را با دست به هم متصل کرد. از احتمالات دیگر خرابی سنسور آب یا سنسور دور موتور و حتی خرابی ECU می باشد. خرابی ECU باید توسط افراد متخصص بازدید و بررسی شود. معمولا برای تشخیص درست خطا از دستگاه دیاگ استفاده می شود. دیاگ یا عیب یاب با تعریف فضای نرم افزای و برنامه الگوریتمی ECU اطلاعات مربوط را از خودرو دریافت نموده و در تصویر به کاربر نشان میدهد. ECU از طریق یک کابل ارتباطی به دستگاه متصل می شود و هر خودرو دیاک مخصوص به خود را دارد. یکی از نکات قابل توجه در خودروهای انژکتور حافظه موقت و دائمی ECU است که می تواند دچار خطا شود. بطوریکه موجب عدم تحلیل درست اطلاعات شده و خودرو با لرزش زیاد خاموش شدن، سکته یا CUTOFF در دورهای بالا مواجه است که نیاز به دوباره خوانی یا اصطلاحاتجدید حافظه است. اما بازخوانی یا تجدید حافظه ECU جهت تثبیت یک روال کار تنظیم شده و کاملا مشخص برای موتور است. برای اینکه موتور بتواند این مقادیر را سریعتر بازیافت کرده و به کارکرد عادی و ایده آل خود نزدیک شود لازم است مراحلی به موتور یاد داده شود. در این روش سوئیچ را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه ببندید. سوئیچ را حداقل به مدت ۱۰ ثانیه باز نگه دارید. استارت زده و بدون گاز دادن خودرو را روشن کنید و تا ۱۵ ثانیه گاز ندهید. حداقل به مدت ۱۵ دقیقه خودرو را برانید. در این حالت سعی کنید سرعت خودرو را در تمامی حالات اعم از دور آرام و فول گاز برسانید و به ویژه در دورهای ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ حرکت نمایید. برای انجام این کار باید موتورگرم باشد. دور موتور بالای ۴۰۰۰ RPM برده چندین بار به مدت بیش از ۵ ثانیه سرعت را کاهش دهید و برای مدت ۲ ثانیه تا به انتها پدال گاز را فشار دهید. دنده ها را معرفی کنید: با همه دنده ها ۵۰ متر حرکت کنید به غیر از دنده عقب حال به مدت ۱۵ دقیقه در دنده های مختلف این به حالت پرگاز حرکت می کنیم تا شرایط مختلف و نوسان آن برای ECU تفهیم شود. سعی کنید در هنگام تجدید حافظه خودرو تک سرنشین باشد و در یک سطح کفی قرار بگیرید. توجه کنید که اگر عیب دائمی باشد و حتی با پاک شدن موقت از حافظه موقت ecu با باز شدن دوباره سوئیچ این عیب مجددا در حافظه بازمیگردد. روشن شدن چراغ چک انژکتور نیز میتواند ناشی از خطاهای موقت قطعات در ECU باشد که گاه می توان با برداشتن سر باطری قطب منفی به مدت ۱۵ دقیقه و یا ۴۰ بار روشن و خاموش شدن خودرو که در طول مدت طولانی باید صورت گیرد میتوان این چراغ را خاموش کرد. تسمه ها: دو نوع تسمه در موتور پژو پارس استفاده می شود. نوع اول تسمه شارژ است که دیده می شود و می توان با لمس کردن و دیدن شرایط ظاهری آن را تشخیص داد. البته باید این تسمه را در فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد و در طی ۱۰۰۰۰ از نظر سلامت و کشش و شرایط ظاهری بازدید و بررسی کنید. هرگونه پوسیدگی و ترک نشانه خرابی و احتمال پارگی این تسمه است. اگر کنار گلگیر سمت شاگرد بایستید این تسمه را به راحتی می بینید. این تسمه نیروی چرخشی موتور را به دینام پمپ، فرمان هیدرولیکی، کمپریور کولر میرساند. پارگی این تسمه موجب روشن شدن چراغ قرمز باطری و سفت شدن فرمان می شود و در صورت ادامه دادن آمپر آب بالا رفته و موتور جوش می آورد. در این حالت علت جوش آوردن از کارافتادن واتر پمپ نیست بلکه بواسطه کار نکردن دینام باطری ضعیف شده و برق فن سیستم خنک کاری تامین نمی شود و موتور جوش می آورد. دقت کنید در این ارتباط واتر پمپ توسط تسمه تایم با موتور درگیر است. تسمه دوم که دیده نمی شود تسمه تایم است و برای تعویض آن باید به کیلومتر خودرو توجه کرد. در خودروی پارس عمر این تسمه ۸۰ هزار کیلومتر است که در تایم خود باید تعویض شود. عدم تعویض به موقع و پاره شدن این تسمه موجب خاموشی موتور میشود و آسیب جدی به موتور خواهد شد. در خودروهایی از جمله پارس تعویض این تسمه کاملا اقتصادی تر از زمانیست که این تسمه خود پاره شود. شتاب زیاد معکوس کشیدن و خودرو را با دنده روشن کردن از دلایل پارگی این تسمه می باشد. با تشکر از شما دوستان و همراهان مجموعه اتومبیل من. این چکیده ای از دانستنی های پژو پارس خودروی شما بود امیدوارم در برنامه های بعدی ما را همراهی کنید

 

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 362
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن جعفری ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
    6 2
    با درود سطح آب رادیاتور پژو پرشیا چقدر باید باشد و چگونه تنظیم میشود؟ با سپاس
    • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
      5 2
      وا
    • ناشناس ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
      1
      تا قسمت max که رو محل ریختن اب رادیات هست
    • سعید شاهوار ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
      2
      باسلام خودروی بنده پارس موتور زانتیا میباشد .که سرسیلندر وسوپاپ به گفته مکانیک ویدکی فروش اروپایی میباشد.سوال اینکه اگر اروپایی باشد و۱۸۰۰موتور باز هم به کنیستر تهویه نیاز دارد .
    • مهدی ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
      4 1
      سلام.تست سطح آب رادیاتور پژوپارس صبح ها که موتور سرده باید چک بشه و تا زائده ۳۰سانتی لبه رادیاتور باید آب رادیاتور داشته باشد.موفق باشید
    • میلاد IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      16 5
      ماشین من پارس tu5 امپر اب از وسط رد میشه مشکلش چیه
  • ادریس دلارامی ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    10 6
    باسلام عالی بود ای ول
  • علی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    1
    دلیل صدا دادن و سوت کشیدن تسمه دینام در موتور 405 چیست؟ با درنظر گرفتن این که تسمه نو می باشد؟
    • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۱
      1
      شل بودن تسمه
    • محمد ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
      1 2
      خرابی پولی سر میللنگ
    • مهران ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
      3 1
      دلیل سوت کشیدن تسمه دینام در اصل خشکی آن است که با اندکی روغن کاری باید برطرف شود. این زوزه در فصول سرد بیتر می شود.
    • دیرپای کار ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      سلام علی.دلیلش همونطور که یکی از دوستان نوشته،شل بودن تسمه است که با ریختن جند قطره مایع ظرفشویی روی تسمه برطرف میشه.
  • بابك ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    1
    خيلي كامل بود! ممنون
  • مهدی ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    ترک خوردگی یا به اصطلاح قاچ قاچ شدن پشت تسمه در 405 از چیه البته تسمه نو هم همینجوری شد البته سطح شیار دار تسمه؟
    • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
      شیارهایی که تسمه روی ان میفتد خراب است
  • رضا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    ممنون عالي بود
  • payam ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۷
    سلام لطفآ جهت تعویض لنت عقب پارس elx دیسکی تو ضیحاتی بدهید .ممنون
    • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
      سلام،من رفتم واسه تعويضش ولي مكانيكه أولين بإرش بود،خيلي طولش داد،در ضمن گشتم اسپانياييشو پيدا كردم 65000 تومن، لامذهب.
    • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۱
      5 1
      پژو مدل ۹۶ آمپر از خط وسط رو می‌شود
  • reza ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    1 1
    واقعا که دست مریزاد ساده و مفید بود
  • ناصر ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۹
    2
    باسلام خیلی خوب بود.مرسی
  • بهزاد ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
    1 2
    با سلام مي خواستم بدونم در خودروي سمند وقتي روشن نميشه مي خواي با حل دادن روشنش كني امكان داره تسمه تايم خراب بشه و يا تاثيري بر استهلاك تسمه تايم داره؟
    • سامان ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      1
      بله تاثیر گذاره.
    • دیرپای کار ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      1
      سلام بهزاد.چرا.یکی از عوامل استهلاک تسمه تایم،روشن کردن ماشین با دنده ( هل دادن ) است.
  • علی ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    1 1
    سلام ممنون استفاده کردیم
  • davood ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    4 1
    چراغهای دنده عقب (پارس) من روشن نمیشن اصلا برق نداره. نمیدونم از چیه لطفا راهنمایی کامل کنید
    • م.رضا ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      2 1
      احتمالا فیوزشو سوخته
    • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
      1
      چون شمارا نمیشناسه
    • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
      2
      فشنگی دنده عقبت رو تعویض کن درست میشه
  • پري ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷
    1
    قيمت؟
    • گمنام ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
      1
      نا قایله؟
    • ناشناس ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      1 1
      ۲ تومن البته قابل شما رو نداره!
  • رضا ل ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    1
    سلام واقعا مطالب مفید بودند از شما بسیار تشکر میکنم
  • حسین ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    3
    سلام خیلی کامل وعالی بود من خودم یرشبا دارم خیلی راضیم.برا افزایش سرعت ماشین باید چکار کرد ماشین بیشتر از سرعت نرمالش حرکت کنه بدون اینکه به موتور فشار بیاد ممنون میشم راهنمایی کنی برام ایمیل بفرستید منتظرم مرسی
    • حمید آذرباد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
      3 1
      تو خوبی؟
  • حسین ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    1 1
    اگه کسی elx برا فروش داره خبر بده09189153484
    • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
      1
      من ندارم اگه سراغ داشتم شمارتوبش ميدم دادا
  • رحمان خبازی ملکی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    4
    خودرو من پژو پارس مدل 85 میباشد گاهی وقتها صدای غیرمتعارف موتور به داخل می آید هم در درجا گاز دادن و هم در سرعت علت چیست متشکرم
    • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
      5 3
      میشه لطفا بگی حرارت ماشینت روخونه چندمه
  • میثم ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
    1
    سلام با اینکه ماشینم پرایده ولی خیلی استفاده بردم. ممنون
  • حمید رضا ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 1
    با سلام من مالک پژو پارس مدل 85 هستم. مدتی است که چراغ چک به دلیل خطای سنسور ضربه روشن مانده و با دیاگ برای 3-4 روز خاموش شده و مجددا روشن میگردد. همچنین سنسور را تعویض نموده و مشکلم برطرف نگردیده است. لطفا راهنمایی نمایید. با تشکر
    • حسام ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1
      استپرشو عوض کن برو دیاگ
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    بسیار عالی بود ممنون
  • محمدرضا ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    سلام. میشه روی پژوپارس دو کانه سوز آینه های بغل راهنما دار برقی نصب کرد؟
    • mehran--urmia ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      1
      چرا نمیشه خوبشم میشه نصب کرد
    • ناشناس ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      الان که راهنما دارن خودشون!اون پارس معمولیا هم میشه چرا نشه؟؟
  • مراد ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    1
    پژوپارس مدل90با50000کارکردرنگ سفید27000000تومان می ارزه یا نه جواب بده؟
    • سیامک ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
      1 1
      26 اگه بیمه داشته باشه و پژو پارس سال باشه من باشم 26 بر می دارم
  • احمد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
    زول سپاس
  • اسداله ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    1
    من یک پژوپارس دارم که ایموبلازر داره ولی چند وقته که اذیتم می کنه . بعضی وقتا سوئیچ رو که باز می کنم در عین حالی که تمام چراغ های پشت آمپر روشن میشه ولی صدای پمپ بنزین به گوش نمی رسه و در نتیجه ماشین روشن نمیشه . باید سوئیچ رو در بیارم و با کمی مکث دوباره و شاید بعضی مواقع ده ها بار این کار رو تکرار کنم تا بالاخره پمپ بنزین فعال بشه و ماشین روشن بشه . چندجا بردم دیاگ زدن . ولی به نتیجه ای نرسیدم . میگن باید ایموبلایزرش رو حذف کنی . خیلی اذیتم میکنه . لطفا اگه کسی علتش رو میدونه راهنماییم کنه .
    • mehran--urmia ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
      با سلام من هم همین مشکلات داشتم شما پمپ بنزین تون خراب شده یک پمپ ابی رنگ که زیر ماشینته باید عوض کنی قیمت پمپ خوبش 150تومن بود الان نمیدونم چنده.. اما این عادیه چون این پمپ ها یه عمری دارن بعدش زغال تویه پمپ تموم میشه و از پمپ صدای حرکت بنزین نمیاد بهتر که بری ایرانخودرو
    • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
      1
      09393159141 بزنگ بگم از چیشه
    • حسام ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      داداش فقط پمپ بنزینتو عوض کن دوروبر 40تومن بیشتر نیست پمپ با کاورش 170تومن که ارزش نداره. مشکل از پمپه نیمسوزکرده
  • محسن . ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
    سلام من یه پرشیا دارم بالای 170 تا نمیره باید جیکارش کرد. ممنون میشم راهنماییم کنیم
    • حسام ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1
      شمعهاتو دریچه گازتو چک کن
    • ناشناس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      1
      شمع سوزنی توپ بنداز اگه یورو ۴ هست کاتالیزورش رو حذف کن ببر پیش یه ادم ماهر که تخصصش توی دیاگ و ecu باشه بگو چنتا پارمتراش رو تغییر بده که بشه موشک!
  • محمد ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    با سلام من یه پارس 16سوپاپ مدل88دارم از روزی که تسمه تایم ماشینو تعویض کردم دور موتور بعضی وقتها بالا و پایین میشه و ماشین شتاب اولیش کندتر شده قبلا بهتر بود در ضمن صبحا موقع روشن شده 30ثانیه دود آبی میده استپرهم تعویض کردم اگر ممکنه راهنمائیم کنید با تشکر از شما.
    • حسام ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
      1
      واشر سرسیلندرت نیم سوزه
    • امین ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      آقا محمد سلام،احتمالا تایمش رو درست نگرفتن،چون 16سوپاپ هست خیلی حساسه،ببر یه تعمیرکار واردی که یه بار دیگه تایمش رو بگیره.
  • محمد ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    ببخشید مدلش 83بود اشتباه نوشتم.
  • محمد ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    دستتون دردنکنه عالی بوداستفاده کردم پژوپارس من78معمولیه ولی ازش راضیم
  • محمد حسین شعبانی ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    با سلام من یک پارس مدل 90 اتوماتیک دارم که بعضی اوقات ابتدای راه افتادن ، وقتی دنده را عوض می کند با یک تکان شدید دنده جا میرود و بعد از آن هم دیگر دنده عوض نمی شود و معکوس هم نمی کشد.( حتی وقتی بایستی و دوباره راه بیفتی ).فقط در صورتی به حال عادی برمیگردد که خاموش و دوباره روشن گردد.در ضمن روغن گیربکس فول و در حدود 58000km کارکرد دارد.می خواستم بدونم دلیل این مشکل چیست ؟ با تشکر
    • ناشناس ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      گیربکست قات زده برادر من!
  • محمد حسین شعبانی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    مشخصات روغن گیربکس اتوماتیک پژو پارس چیست؟ و در ازای چقدر کارکرد باید تعویض شود؟
  • فرزام ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    1
    خیلی ممنون
  • مسعود ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    سلام چراغ چك پژو پارس دو گانه روشن شده و روي گاز هم نمي رود لطفا علت؟
    • ناشناس ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      1
      یه چیزی از سیستم گازش خراب شده دیاگ بزن میفهمی
  • مسعود ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2
    سلام به غير از توجه به ميزان كاركرد كيلومتر چه راهي براي تشخيص زمان تعويض تسمه تايم وجود دارد؟
    • ناشناس ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۲
      بازکردن قاب بالا کنار سرسیلندر و مشاهده وضعیت ظاهری
  • علي رضا ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    2
    ممنووووووووون
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1
    سلام من یه ماشین 405glx مدل 82دارم موقع تعویض دنده در حالت معکوس از 4 به 3 صدای بدی میده دلیلش چیه؟؟
    • ناشناس ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      میتونه از ماهک های دنده ات باشه
  • امین ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    1
    سلام ،من ماشینم پارس ELX مدل 84 هست.چراغ چکش مدتی روشن شده،دستگاه دیاگ عیب ازکتور 3 رو نشون میده من جاش رو با انژکتور 2 عوض کردم بازم میزنه انژکتور 3،سیم کشی رو هم کامل چک کردم بازم نشد،یه ECU هم مدل خودش انداختم بازم نشد،البته بعضی وقها چراغ چک خاموش میشه ولی تو سرعتهای 170 به بالا روشن میشه،راهنمایی کنید
    • ناشناس ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      کلا باید انژکتوراهات رو عوض کنی
    • محمد IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
      0 0
      اين مشكل من هم داشتم كويل را تعويض كردم جنس اصل خوب شد و چراغ چك خاموش شد ولي خيلي جاها بردم فقط و فقط
  • علیرضا ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۵
    1
    با سلام من یه پارس tu5 دارم وقتی ماشین سرده دور موتور در لحظه ای که خودرو روشن میشه باید تا چند بالا بیاد ؟ بالای یک یا زیر یک ؟
    • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
      بالای11یک
  • رضا پژو پارس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    1
    من یه سوالی داشتم ماشین من مدل87 هستش روز های بارانی یا برفی صندوق عقب ماشینم پر از اب میشه چه ایرادی داره دماشینم باید چیکار کنم؟
    • فرشید ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
      زیر گلگیرهای عقب رو چک کن اگه ماشین در حالت درجا یعنی بدون حرکت زیرباران آب داخل جعبه میره واشر دور صندوق خرابه اما اگه در حین حرکت این اتفاق می افته که زیر گاگیر ها لبه پرس شده صندوق و گلگیر از هم باز شده
    • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
      سلام روی چراغرعقبت چک کن..
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    واقعا عالی. من که بخش بخش کردم تا بتدریج بخوانم و همه اش را یاد بگیرم. ضمنا متن را برای استفاده بعدی دانلود کردم. یک سوال. پارس مرا دزدیده بودند حالا که پیدا شده خیلی از وسایلش نیست از جمله کامپیوتر. کامپیوتر را با کلی جستجو از ایساکو خریدم و کار کرد (خیلی ها می گفتند کامپیوترها با هم تفاوت دارند و ممکن است به ماشین من نخورد) بعد از مدتی فهمیدم بخشی از کلیدهای داشبورد از جمله بخاری، گرم کن شیشه عقب، و غیره کار نمی کنند. نمی دانم مربوط به فیوزهاست و یا کامپیوتر ایراد دارد؟ راهنمائی لطفا. فیوز بخاری کدام است؟ باید همه فیوزها را چک کرد؟
  • مهدی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 1
    عالی بود مرسی
  • کامبیز ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
    با سلام خدمت شما من ماشین پرشیا مدل 85 دارم نمیدونم چرا وقتی بنزین میزنم ماشین یکدفعه ول میکنه بعد دوباره میگیره انگار که در حال حرکت هستید و یکی شما را میگیرد لطفآ راهنمایی کنید با تشکر
    • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
      سلام داداش این اشکال پژو پارس منم داره البته شاید از پمپ بنزینت باشه اما 90 درصد از وایر که برق خوب نمیتونه برسونه به شمع و ماشین کب داره موقع شتاب.
    • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
      فیلتر بنزین رئو عوض کنید
  • mohammad ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    من پژو پارس خریدم درب سرنشین عقب هر دو صدمه دیدن میخوام تعویضش کنم میخواستم بپرسم که چقدر برام تموم میشه؟؟؟ کارت طلایی هم داره ماشینم صفره ...
    • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      1
      وقتی کارت طلایی داره نمایندگی عوض میکنه حالا با هر قیمتی دیگه چه جوابی میخواهی
    • ناشناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      2
      مفتی عوضش میکنن
  • جنتلمن ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
    عالی بود ممنون فقط یک نکته ای بگم: به پژو پارس در فرانسه میگن پژو406یعنی یه ورژن بالاتر از405
  • mohammad ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    کسی نیست جوابه منووو بده؟؟؟
  • mohammad ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    1
    javab mikham.......
  • Ali ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    سلام من پارس ۹۱ دوگانه دارم بعضی وقتها ناگهان خاموش میشه و دو باره با چند استارت روشن میشه ماشین نه ریپ میزنه نه صدای غیر عادی داره فقط گاهی وقتها دور موتور هم بالا وا میسه که در این حد توی پژو و سمند عادیه حدس میزنید مشکل چیه؟ ممنون
    • REZASBD ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
      1
      حاجی فکر کنم باید رله دوبل رو عوض کنی...
    • ناشناس ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      1
      استپر خرابه
  • حسن ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    1
    با سلام وتقدیم بهترین احترامها مطالب بسیار ارزشمند ومفیدی را بیان فرمودین بنده پارس سال مدل 92 دارم از روزی که خریدم صدای فن رادیاتور دور کند داخل اتاق شنیده میشه نمایندگی مرکزی بردم میگن طبیعیه موندم با این صدا چیکار کنم خواهشان راهنمایی کنید
    • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
      1
      سلام. داداش اون صدای فن بخاری ماشینته زیر داشبورد سمت شاگرد با دور کم کار میکنه که ممنکنه اتصالی داشته باشه
  • وحید ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    1
    سلام.پرشیا مدل 83 دارم تازه سر سیلندر رو عوض کردم با تما وسایلش وقتی سر سیلندر رو بستند گازکه میدم ماشین صدای رخ رخ میده(دور موتور روی یه درجه بالای 20 باشه کاملاصداش مشخص میشه)چه کار کنم لطفا راهنمای کنید
    • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
      1
      یه بار دیگه عوض کن
  • احمد ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
    با سپاس فراوان از اطلاع رسانی و راهنمایی های خوبتان
  • atm1370 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    1
    سلام من یک پژو پارسelx مدل90 دارم نمیدونم چی شد که دیگه روشن نمیشه . برق پشت آمیر هم داره ولی رو استارت که میرم استارت نمیخوره علتش چیه؟ فیوزی برای استارت داره؟
    • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      1
      باتریت مرخصه
  • مهدی ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    1
    فروش فوری دهه فجر پارسelxثبت نام کردم هنوز ماشینو تحویل نگرفتمه کسی هست که تحویل گرفته باشه
  • بابک ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    2
    سلام، من پژو پارس معمولی مدل 87 دارم تو دنده دو وقتی دور موتور پایینه انگار بنزین به ماشین نمیرسه کپ میکنه شمع و وایر و پمپ بنزین رو عوض کردم تاثیر نداشت راهنمایی کنید ایراد از کجاست ممنون.
  • بهزاد ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    سلام و خسته نباشید پرشیا 85 دوگانه سوز (کارخانه نیست) دارم ،شتابش خیلی کمه و خوب گاز نمیخوره یعنی 140 150 تا خیلی سخت می ره ،صبحها هم 3-4 استارت کار می کنه (استپ موتور هم عوض کردم ،فرقی نکرد) .فیلتر هوا رو کلا اسپرت کردم .روغن موتور هم تازست لطفا راهنمایی کنید .
    • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
      3 2
      پمپ بنزین و صافی رو چک کن
    • امیر IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
      0 0
      دیاگ بزن من زدم گفت از سنسور دریچه گاز الان حل شده
  • مسعود ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۷
    واقعا ازت ممنونممن سه ماه بود که درگیر این رله دوبل بودم سیصد هزار تومن خرج کرده بودم درست نمیشد دستت درد نکنه
  • رضا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    سلام خسته نباشید پژو پارس دوگانه کارخانه مدل 90 صبحها موقع روشن شدن موتور چند ثانیه ای می لرزد علتش چیه؟
    • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      احتمالا واشر سرسیلندر نیمسوز شده. احتمالا آب هم کم میکنه و داخل رادیات روغن هم هست.
  • میلاد ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    سلام یه سوال داشتم حداکثر شیبی که پژو پارس میتونه روش حرکت کنه چند درجه هستش؟
  • حامد ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    1
    سلام من یک پژو پارس سال صفر خریدم دو هفته ای هست سوارش میشم گاهی بوی سوختنی از داخل کابین میاد نمیدونم واسه چیشه همیشه نیست روانم ریخته بهم به نطرتون مال چی میتونه باشه؟
    • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      1 2
      عزیزم واسکازین نشتی داره میریزه رو صفحه کلاچ. صفحه چرب شده جنسشم خوب نیست داره میسوزه. تو سربالایی یهو میلینی از چرخات دود زده بیرون که فاتحه صفحه خونده میشه. ببرش نمایندگی بازدید صفحه کلاچ بشه.
  • محمد ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    سلام يك سوال دارم لطفا" راهنمائي كنيد ، خودرو پژو پارس مدل84 دارم كه تازه سرسيلندر را تعمير كردام . زماني كه خودرو روشن هست و گرم مي شود چراغ STOP و روغن و باطري گاهي اوقات شروع به چشمك زدن مي كند كه با گاز دادن خاموش مي شوند و مكانيك گفت از اويل پمپ هست و آن را تعويض نمود بازه هم روشن شد گفت از فشنگي روغن هست و اين قطعه را نيز تعويض نمود و هنوز هم بهتر نشد و اين چراغها روشن مي شود لطفا" راهنمائي كنيد .
    • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      1
      داری تسمه دینام پاره میکنی زودتر عوضش کن تا توی راه نزاشته
    • hossein ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
      1
      سطح روغن پایینه
    • حمید از رفسنجان ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
      با عرض سلام دقیقا ماشین بنده هم همین عیب را داشت تمام راهها را رفتم نتیجه نداد نهایتا فیلتر روغن هشت سوراخ روی ان گذاشتم خوب شد
    • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
      1
      اگه از فشنگی روغن باشه، همین حالت پیش میاد چراغ باتری روشن نمیشه. مشکل شما مربوط به فولی سر میل لنگ هست که باید تعویض بشه.
  • علی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    1
    باسلام.رله راهنما(اتومات)پژو پارس رو حتما" باید به نمایندگی مراجعه کنم واسه تعویضش یا خودم میتونم؟چطور باید تعویضش کنم؟
  • علیرضا ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
    1
    مدت چهارروز است که پژوپارس دوگانه دوایربگ یور4 گرفتم فن دود کند اصلا خاموش نمیشه نمایندگی هم بردم فشنگی آب را نیز عوض کردندوحتی رله فن را نیز کنترل کردند درست نشد احتمال دارد از ecu fhan.
  • یعقوب ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    با سلام پژو پارس مدل 91 دارم. میخواستم بدونم سنسور اکسیژن دارد یا نه؟
  • ali ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    سلام به اساتید پارس 88 دارم امپر اب ماشین شما تو تابستان بدون گرفتن کولر تا کدوم خط بالا میاد.تمپراتوری هست که بشه روی پارس سوار کرد اگه دیجیتال باشه که بهتر. مثل پی کی ماشینم برای مدت زیادی یه فنش کار نمیکرد موتور با دمای بالا کار میکرد به نظر شما اسیب به موتور رسونده؟ (با تشکر)
    • رضا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      1
      کمی بالاتر از خط اول باید بالا بیاد اگر بالاتر بره احتمالا واشر سر سیلندر میسوزونه مال من هم همینطور شد اگه میخوای مطمئن بشی دو تا ضد یخ بریز توش معلوم میشه واشر سوخته یا نه
  • احسان ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
    سلام من پارس سال یورو4مدل93دارم وقتی ماشین رو یکی دوساعت زیرآفتاب میگذارم دوسه تا استارت میخوره تا روشن بشه ولی توی سایه اینجوری نیست لطفا یکی راهنمایی کنه
    • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      سلام مال بنزین سوپره بنزین عادی بزن درست میشه چون این موتورها با سوپر سازگاری ندارند
  • حسن ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۷
    سلام:پژو پارس مدل 85 مدتی است که چراغ دینام باطری سو سو میزند (روز و شب یعنی با چراغ روشن و حتی خاموش) در شب نور چراغهای جلو کم و زیاد میشه. با همین وضعیت تا کنون بیش از هشت هزار کیلومتر هم کار کار کرده و هیچ مشکلی ایجاد نشده حتی باطری ضعیف نشده است. باطری طبیعی استارت میزند. برقکار خود رو گفت دینام پژو پارس یکبار مصرف است تا هر زمانی دینام از کار افتاد کارکنید و بعد کامل تعویض نمایید!! ممنون میشم اگر راهنمایی کنید نقص از کجاست؟
    • ناشناس ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      زغالک دینامت رو تعویض کن برادر
  • حسین ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    با سلام من یک پژوپارس مدل 87 دارم دمای ان تا خط وسط ماید فن ها در سرویس نمی اید و کولر از کار می افتد لطفآ دوستان اگر اطلاعی دارند راهنمایی کنند ممنون می شوم
    • رضا ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      1 1
      یا سنسورت خرابه یا فیوز فنهات سوخته
  • محمد حسین ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    ﺳﻼﻡ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﺴﺘﻪ ﻧﺒﺎﺷﯿﻦ ! ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﻣﯿﺨﻮﺍﻡ ﺍﺯﺗﻮﻥ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﯿﺸﻢ ! ﺩﻧﺒﺎﻟﻪ ﭼﺮﺍﻍ ﻋﻘﺐ ﺑﺎﻻ ﺧﺎﮐﺴﺘﺮﯼ ﭘﺮﺷﯿﺎ elx ﺍﻡ ﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﮐﻤﯿﺎﺑﻪ ! ﻣﺪﻝ 84 ﺭﺍ ﺍﯾﻦ ﭼﺮﺍﻏﻮ ﺩﺍﺭﻥ ﺍﻣﺎ ﺟﺪﯾﺪﺍ ﺳﻔﯿﺪ ﯾﺎ ﻣﺸﮑﯿﻦ ! ﺍﻣﺎ ﻣﻦ ﻓﺎﺑﺮﯾﮑﻪ ﻣﺪﻟﻪ 84 ﺭﻭ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﯿﺘﻮﻧﻢ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﻢ؟ ﻣﻤﻨﻮﻥ ﻣﯿﺸﻢ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﯾﯽ ﮐﻨﯿﻦ
    • منصور ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
      سلام من دارم ٠٩١٨٨٧٠۶۶١۶
  • ali ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    سلام به همه من یک پژو پارس سال دوگانه تحویل گرفتم .میدونم موتورش xu7هست ولی نمیدونم jpl3 هست یا jpl4 ؟ اگه میشه راهنمایی بفرماید چطور میتونم بفهمم؟ کجای موتور مشخصاتش را نوشته؟
    • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      jpl3 هست Jpl4 موتور پژو پارس ELX هست.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1
    سلام.کولر پژو پارسم بعد از چند دقیقه سرما باد گرم میده ولی کلید a/c همیشه روشنه.وقتی کلید درجه رو خاموش روشن میکنم میگیره ولی بعد چند ثانیه باز باد گرم میده.چند جا رفتم نشون دادم گفتن از کلیدشه..چند بار کلیدو در اوردیم ولی باز خوب نشد.دیگه نمی دونم چی کار کنم....
    • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
      رله کولر ایراد داره
  • برديا ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    سلام.پارس ٨٦ دارم. ١.توي هر دنده اي با فشار دادن و ول كردن گاز ماشين ترقه ميخوره. ٢.دنده توي هر دنده اي ميلرزه و با گاز دادن بيشترم ميشه. مشكل چيه؟دريچه گاز و پلوس؟
    • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
      ایراد از دسته موتورته داداش
  • فاطمه ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    سلاممطالبتون خوب بود مدل ماشين من 83است كه چراغ هاي پشت امپر روشن نشدودرواقع برق به ماشن نرسيدوماشين روشن نشد چه كاركنم
  • مرتضی ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    Salam Bebakhshid/;mashinam samande;tora moz mikonam cheraghaye aghab roshan nemishe;chera?mamnoon misham mail bezanid behem ya sms.935-5758942.kheili kheilimamnoon
  • رامین ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    2
    پارس ۸۳ دارم که وقتی گرم میشه ماشین گاز نمیخوره و کپ میکنه! شلنگ مپ رو در میارم بهتر میشه اما سر گازش کپ میکنه وقتی دور بگیره سر گاز خوب راه میره اما تا بخوام بهش گاز ببندم میمونه. فیلتر بنزین مپ سنسور شمعها فشار شکن سوخت رو عوض کردم مشکل برقی نداره.علت میتونه از پمپ بنزین باشه؟
  • حامد ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    1 1
    سلام آمپر بنزین خودرو بنده پایین مانده و چراغ آن روشن است و با پر نزین علت آن چیست ؟
  • ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
    سلام پارس 85 دماش تا چه حد بیاد عادیه
    • علی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      بستگی به مدل نداره در کل آمپر آب تا وسط بیاد کاملا سالمه.
  • حمزه ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    سلام.پژو ٨٤دارم سوپاپ كج كرد بخاطر خراب بودن تسمه دينام بعد كهماشينو درست كردم موقع استارت روشن ميشه ولي صاف كار نميكنه قطعو وصل خفيف ميكنه اگه لطف كنيد ج بديد
  • یاسر ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    سلام من یه 206 مدل 89 دارم که ecu ماشینم رو دوهفته پیش دزدیدن . بعداون چندتا ecu روش تست کردم اما ماشین به سختی روشن میشه باید صدبار استارت بزنم و سریع پامو بزارم روی گاز تا روشن بمونه باید چند دقیقه تو این حالت پامو نگه دارم تا روشن بمونه و موقع تعویض دنده از یک به دو یه مقدار ریپ میزنه .کسی میدونه ایرادش چیه؟آیا ربط به ecu داره؟
    • علی ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      1
      ممکنه سیم ها به سنسورهای مختلف درست و محکم نصب نشده باشه و شل باشه
  • حمزه ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    سلام.اينجا چرا سوال مطرح ميشه ولي مسي جوابگو نيست لطفا يه راهنمايي بكنيد خواهشاً
  • حمزه ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    كسي نيست.مسئول محترم چرا جواب نميدين رسيد ما اينجا تعطيل شد
  • حميد ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    باسلام من يه پژوگرفتم توراه رفتني جوش نمياره واي درجاكارميكنه چراغ اب stopروشن ميشه ممنون ميشم راهنماييم كنيد.
    • صادق ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      مشكل فن
    • علی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      فیوز های فن خنک کننده موتور سوخته.تعویضش کنید.محل قرارگیریش هم در سمت راست موتور خودرو بالای ای سی یو یه جعبه کوچولو نصب شده.درش رو باز کنید و فیوز سوخته را تعویض کنید.
  • سهند ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    salam ye soal dashtam chejoori mishe barghe pezho parso ghat kard vali be batrish das nazanim - vaghti swicho baz mikoni bargh nadare
  • مجتبی ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    سلام پارس سال مدل ۹۳تحویل گرفتم موقع در بازه و با رومیت باز بسته میکنم بوق ماشین بلند میزنه ایا دزگیر داره و میشه بجای بوق اژیر گذاشت در ضمن مولت پلکسه.
    • ناشناس ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      ببر نمایندگی برات آژیر میذارن و جای فیوزه بوق رو با فیوز آژیر عوض میکنن.در ضمن مولتی پلکس نیست سیستم CEC داره
  • احمد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    با سلام خدمت دوستان من یه پارس سال مدل 90 کارکرد 65 هزار دارم به توصیه دوستم میخوام گازسوزش کنم اونهم ال پی جی میخواستم نظر عزیزان و تجربیاتشون در این خصوص بدونم ممنون میشم در خصوص آسیب موتوری راهنماییم کنید .
    • علی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      کار خوبی میکنی ولی ال پی جی خطرناک تر از سی ان جی هستش و ترجیحا از CNG استفاده کنید.
  • Morteza ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    agha salam man ye persia modele 85 daram in mashin motoresh hengame roshan boodan milarze va inke to sar balaeiha kam miyare gaaz nemikhore bad yehoo dobare vel mikone mire bala vali chandin bar injoori mishe
    • علی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      سنسور پدال گاز-استپر-پمپ بنزین نیم سوز شده-فیلتر بنزین هم تعویض بشه.
  • بهزاد ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    ماشین پزو پارس سال مدل 90 دارم سه بار است که واشر سرسلیندر میسوزه دلیلش چی هست
    • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      دمای موتور خیلی بالا میره حتما.ببین آب رادیاتورش تا MAX باشه و همچنین ببین فن های خنک کننده کار میکنن یا نه؟
  • بهزاد ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    پدرم یه سمند مدل 83داشت بعد فروخت و پزو پارس سال خرید اما الان داره هر روز گریه میکنه که چرا ...غروخته وپزو پارس خریده
    • ناشناس ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      بگو گریه نکنه
    • آرش IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
      0 0
      به علت اویل پمپ ضعیف میل بادامکها گرد شده وحرارت بالا میره
  • رضا ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    من یه ماشین پارس 91 خریدم الان خود به خود میره رو گاز بعد هم تپ تپ میخواد خاموش بشه.چراغ abs هم از دیروز تا حالا روشن مونده.خواهش میکنم یکی کمکم کنه چون تعمیر کارا هر کدمشون یه چیزی میگه....
    • علی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      یه دیاگ بزن حلّه
  • محمد ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    پارس واقعا ماشین قشنگیه فقط اگه یه موتور خوب میذاشتن روش خیلی بهتر میشد.با این داشبورده جدیدی که تولید کردن دیگه قشنگیه پارس تکمیل شد خیلی خیلی داشبوردش قشنگ شده.تهویه اتوماتیکش هم خیلی خوبه
  • مهدی ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    سلام به همگی ما یه پژو پارس داریم از جلوی داشبورد صدای گردش اب میاد حتی یه موقع هایی تو حرکت لطفا راهنمایی بفرمایید!
    • احمد ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
      1
      سلام شاید رادیاتش نیاز به هواگیری داشته باشه
    • صادق ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      1
      صدا از فرمان مياد مشكلي نداره
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    ماشینم پزو پارس است با اینکه واشر سرسلندر و خود سرسلندر را عوض کرده هنوز احساس میکنم که آب رادیاتور کم میشود لطفا" راهنماییم کنید .
    • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      درب رادیاتور هم عوض کن، شاید درست بشه.
  • hadi ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    سلام دوستان من پارسال ی سمند ال ایکس 89 خریدم 100 تا کارکرده نمیدونم قبلا جوش اورده یانه خیلی هم از واشر سوختن ماشین میرسم امروز توی درب موتورش یکم روغن سفید رنگ بود که سفت شده بود امکانش هس واشر سوخته باشه در ضمن نه اب کم کرده نه مشکل خاصی داره. ممنون
    • صادق ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      نه مشكلي نداره هوا گرم شه درس ميشه
  • امیر ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    اقامهدی صدای روغن هیدرولیک فرمان است اکثر ماشینهای ایران خودرو اینجوری هستند
  • مسعود ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    سلام خسته نباشید پژو پرشیا دنده عقب خیلی خیلی بد جا میره سپاس گذارم از راهنمای
    • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      بزن دنده دو بعد بزن عقب خیلی راحت جا میره
  • محمد ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    سلام به همگی و خسته نباشین! من پرشیا ای ال ایکس دارم و این خودرو در حالته ثابت تو دوره 1.5 لرزش داره حتی موقع راه رفتن بخوام پر گاز راه برم اتاق تو دور 2 یا 3 لرزش داره! چندجا بردم گفتن دسته موتور سالمه و شمع و وایر هم نو هست! لوله اگزوزم با بدنه فاصله داره فیلتر بنزینم تازه عوض کردم دیسکو صفحه هم همینطور! مشکل چی میتونه باشه؟ لطفا راهنمایی کنین
    • ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      مشکل لرزش هنگام شتابگیری میتونه از شفت هم باشه
  • hadi ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    کسی نیس جواب بده؟؟؟
  • ابراهیم موسوی ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1
    با سلام پارس سال 90 دارم مدتی سنسور دنده عقب از کار افتاده،علتش چیه؟وقتی به ماشین گاز میدی و گاز رو رها میکنی توش برگشت گاز صدای هن هن میدهد و حس میکنم دمای اطراف موتور هم خیلی زیاد میشه البته آمپر معمولیه.
  • ابراهیم موسوی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    البته علاوه بر سنسور چراغ دنده عقب هم کار نمیکند،آیا امکان دارد فشنگی دنده عقب باشد و در صورت تایید در کجایی ماشین قرار دارد؟
    • سیروان ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
      با سلام خدمت دوستان موقعی که ماشینم درجا کار میکنه زیرش روغن ریزی داره تو روغن ضد یخ هم دیده میشه وقتی که خاموشه کم میده وقتی روشنه چکه میکنه لطفا زود جواب بدیند
  • سامان ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    با سلام واحترام خدمت دوستان. من 1 ماه هستش که یه پارس معمولی 2گانه مدل 89 گرفتم. رو گاز خیلی خوب کار میکنه اما رو بنزین ریپ میزنه مخصوصا از دنده1به 2 و 3. با اونکه گاهی اوقات گاز میدم واسه سرعت گرفتن و دنده عوض کردن،اولش تقه تقه میزنه و ماشین میلرزه بعدش گاز میخوره . شمع و وایر و صافی بنزین رو عوض کردم و بنزین سوپر هم زدم اما درست نشده. به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایییم کنید.
    • رضا ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      سلام من هم پارس 91 دوگانه دارم که برعکس شما ماشین من رو بنزین خوب کار میکرد رو گاز ریپ میزد بردم نمایندگی ecu رو مجددآ برنامه ریزی کردند درست شد.
    • رضا ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      1
      با سلام من هم پارس 91 دوگانه دارم که برعکس ماشین شما روی گاز ریپ مزد و خاموش میشد.چند تا تعمیرگاه بردم که هر کدمشون یه چیزی میگفت .یه بنده خایی گفت ببرش نمایند گی ایران خودرو منم بردمش نمایند گی کامپیوتر(ecu) مجددآ برنامه ریزی کردند درست شد.....
    • صادق ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      سنسور دريچه گاز - استپرموتور - انژكتور بايد چك شود
    • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      فقط دیاگ بزن و برنامه ریزی مجددش کن
  • رضا ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    باسلام علی بود ممنون من پارس 85 دارم مدتی است که وقتی ماشین راروشن می کنم تاکاملا داغ نشده چراغ چک بصورت چمک زن (لرزه ای)روشن می ماند در حین حرکت اگر کلاچ بگیرا یا پات ر ا ازروی گاز برداری خاموش می شود بردم دیاگ زدند گفتند پتانسیو متر گاز عوض کن خوب می شود نشد البته برای رانندگی مشکلی ندارد ممنون می شوم اگر راهنمایم نمایید
  • رحیم ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    سلام دو روزه که در بیشتر اوقات وقتی میخوام ماشینمو استارت بزنم صدای پمپ بنزین شنیده نمیشه و استارت هم نمیخوره و بعد از چند بار باز و بسته کردن سوییچ صداش شنیده میشه و استارت میخوره به نظر شما ایراد از پمپ بنزینه یا از نرسیدن برق به آن؟
    • صادق ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      آرميچر پمپ نيم سوزه مثل اينه كه سكته ناقص زده اگه يكي دو بار بنزين باكش كم شه سكته سومم ميزنه ميسوزه راحت ميشي يه نو شو ميخري اونوقت ديگه اون صداشم قطع ميشه
  • نوید ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    سلام من پارس مدل 87 دارم صبح ها که ماشین سرده باید 3 بار استارت بزنم تا موتور روشن بشه ! استارت میخوره ولی روشن نمیشه انگار خفه میشه بعد دو سه بار یهو درست میشه ولی بد کار میکنه یکی دو دقیق اولش؟ ولی وقتی ماشین گرمه مشکل نداره تشکر
    • سجاد ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
      زغال استارت و باید عوض کنی احتمال زیاد از همینه
  • محمد معبودی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    سلام پژوپارس xu7سال93 دارم داشبورت خوب بسته نمی شود و چراغ آن روشن است به نمایندگی مراجعه نمودم و می گویند مربوط به ما نمی باشد من به کجا مراجعه کنم. با تشکر
    • علی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      سرکارت گذاشتن.وظیفشون هست که درستش کنن.اصرار کن
  • ب ع ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    عالی بود
  • m a ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    باسلام من پژو پارس مدل 87دارم ترمز های جلوش موقع ترمز خط می کشن حتی در سرعت پاین 4بار لنت جلورو عوض کردم 2بار لنت عقب رو عوض کردم ودیسک جلو روهم عوض کردم ولی هرکاری می کنم تا مدتی خیلی کوتاهی خوب است ولی دوباره مثل روزاول می شه پیش چندتا مکانیک بردم میگن مشکلی ندار اگه ممکن راهنمای کنید ممنون
  • جلیل ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    سلام من پارسtu5 مدل93 دارم دور ارام موتور بین0.5تا0.75 است نمیدانم درسته یانه بعضی مواقع اگه حواسم نباشه خاموش میشه لطفا راهنمایی کنید
    • آرمان ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
      سلام دوستان منم پارسLX93دارم و دقیقا همین ایراد رو داره.در صورتیکه یه لحظه گاز بدم وماشین برگرده به دور آروم دور موتور پایین تر هم میاد وشرایط بدتر میشه انگار موتور کوپ میکنه.در صورت داشتن اطلاعات در این زمینه لطفا اطلاع رسانی کنید. باتشکر
  • مهدی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    باسلام من یک پژو پارس ELX دارم تاز سرسیلندر باز کردم ولی بعداز اون هرروز صبح ماشین با تک استارت روشن میشه وبعد از چند ثانیه شروع به ریپ زدن میکنه بعدش قطع میشه از همه دوستان خواهش میکنم کمکم کنید. خیلی اذیتم میکنه .دورموتور هم تا وقت حرکت بالا میمونه استپر هم اصلی انداختم
    • فرهاد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      بده يه تست موتور درست حسابي سنسور دريچه گاز مشكل داره يا اينكه مسير اگزوزش مشكل داره
  • محمد ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    سلام پارسLXمدل93 دارم از سرعت 110 به بالا صدای باد از دربها میاد ولی باد داخل نمیاد ایا این مشکل حل میشه راهنمایی کنید مرسی
    • سجاد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
      سلام من خودم با ماشین خودم که پارس 93 هست تا 180 تا هم رفتم ولی اصلا صدایه باد نمیاد حتما ماشینتو ببر جایی نشون بده شاید مشکلی داره
  • مهدی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    سلام پرشیا استارد می خورد روشن نمیشد پمپ بنزین هم عوض کردیم باز هم بنزین نیومد بعد فهمیدیم یکی از سه تا فیوز های کامپیوتر ماشین سوخته بود
  • سعید ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    سلام عزیزان من یه405 مدل82 دارم در بعضی مواقع بسیار نرم و بیصداوپرشتاب میشه بعضی مواقع هم100درجه برعکس .سنسور دریچه گاز وفشاروپمپ بنزین وسوزن ودورموتور واستپرش رو هم عوض کردم فایده نداشت
  • امین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    سلام دوستان. میخواستم بدونم پژو پارس دوگانه سوز کارخانه ایی مصرف روغن موتورش به ازای هر 1000 کیلومتر چقده؟ اینی که تو کاتالوگ نوشته نیم لیتر به ازای هر 1000 کیلومتر درسته؟ و بهترین روغن برای پارس دوگانه چی هست ممنون میشم ج بدید. پارس دوگانه مدل 91
    • ياشار ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      اره نيم ليتره و بهترين روغنم پيشتازه
  • سمیرا ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    سلام من ی برشیا دارم میخوام بفروشم
    • ناشناس ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      چه جالب!!!
  • جواد حیدری ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    سلام من یه پرشیا 90 دارم امروز یه دفعه گی چراغ چکش روشن شد چیکار کنم بنظرتون؟؟؟؟ تورو خدا راهنماییم کنید اعصابم بهم ریخت
    • ناشناس ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      اعصاب خوردی نداره که برادر من پاشو ببرش نمایندگی یه دیاگ بزن درست میشه
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
    با سلام.من يه پارس87دارم كه موقع حركت لرزش داره وماشين يك كم تكون مبيخوره وبا موج حركت ميكنه ايرادش چيه
    • ياشار ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      علل: 1-اشكال در سنسور دريچه گاز يا سنسور اكسيژن 2- اشكال در استپر موتور 3- (احتمال كمتر) سوختن واشر سرسيلندر كه البته در انصورت بايد جوش بياره و آب كم كنه و چنتا مورد ديگه 4- اشكال در ديسك 5- اشكال در انژكتور مثلا كثيف بودن آن
  • جعفر ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    باسلام، من پارس سال مدل 93 دارم آمپر آبش هي ميره بالا و برميگرده بردم مكانيكي همه قسمت هاشو چك كرد وگفتش كه از فشنگيشه اونو عوض كردم دوباره همون طوري شد، دوباره بردم پيشش ميگه نشون دهنده آمپرآب خرابه ، به نظرتون همچين چيزي امكان داره ازتون ممنون ميشم كمكم كنيد.
    • وحید ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
      برو بکوبش توسرش بگوتوبایدسرایداری کنی نه مکانیکی
    • ناشناس ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      شاید عقربه ای که باید نشونش بده خراب شده!ببرش نمایندگی شاید برات یه صفحه کیلومتر جدید امداد بزنن
  • علی ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    با سلام سلام خیلی عالی بود ممنون
  • مجیدملک زاده ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۴
    باسلام.لطفا راهنماییم کنید.چند مدتیه کلید بالا بر عقب ماشینم کار نمیکنه؟.فیوزشم چک کردم ولی مشکلی نداره.پژو پارس سال.مرسی
  • ابوالفضل ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
    سلام خدمت دوستان. من پژوپارس elx مدل ۸۳ دارم خیلی هم راضی هستم با اینکه چند بار موتورش تعمیر شده ولی اگر برونم ۲۲۰ تا سرعت رو میره ؛ اما ترمزش ایراد داره و درسرعت عقب ماشین میچرخه و جلو میاد یعنی قشنگ چرخ میزنه... موندم چی کار کنم میگن abs نداره و غیر فعال شده ...کسی هم سر در نمیاره !!! راهنماییم کنید لطفا.
    • ياشار ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      ترمز عقب مشكل داره لنت ترمز عقب رو عوض كن بوستر و پمپش رو هم بده مكانيك ببينه
  • محمدحسین ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    سلام سال نو همه پرشیا سوارها مبارک پارس معمولی 92 دارم صبح ها پس از روشن کردن دور موتور پایین میآید و حالت خاموش شدن می گیرد که با کمی گاز دادن خوب می شود ولی تا موتور هم به خوبی گرم نشود شتاب خوبی ندارد لطفااگر کسی سردرمیاره راهنمایی کنه. باتشکر
    • صادق ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
      بده انژكتورهاتو بشورن - استپر موتورتم يا عوض كن يا پاكش كنن البته ببرش تست موتوري كار درس كه erorrاشم رفع كنن
  • لادن ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    1
    سلام من پ‍‍ژو سال دارم يه مدتيه احساس ميكنم دور موتورش با سرعتش تناسب نداره و صداي موتورش زياد ميشه وقتي ميخواد سرعت بگيره و زودتر از قبل ميخواد دنده عوض كنه، كه قبلا اينطور نبود. مكانيك هم ميگه مشكلي نداره ،ولي خودم حس ميكنم كه كشش نداره و تو سرعتهاي كم هم دنده بالاتر ميخواد!!! يه هفته پيش هم شمع و سنسور دريچه گازشو عوض كردن ان‍ژكتور رو هم شستن چون تو سرعت كم ريپ ميزد كه حل شد ولي اين مشكل دور موتور و شتاب باز هس!! اصولا دور موتور نرمال برا پ‍‍ژو سال چنده؟ لطفا راهنماييم كنيين
    • ناشناس ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      حساس نشو
    • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      دور موتور عادیش تقریبا ۸۵۰ تا ۹۰۰ هست و بنطر من شما برو فیلرگیری کن همچنین بده سوزن انژکتور بنزینت رو تمیز کنن حتما عالی میشه
  • محمدحسین ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    سلام آقا صادق ممنون پیگیری کردم میگن سنسور دریچه گاز هم باید عوض کنم اشکال داره ضمنا درخصوص مشکل پژوی که دور موتورش با سرعتش تناسب نداره به نظرم اگه موتورش معمولیه مصرف سوخت بالا و صدای موتور از ایردات اینوع خودرو هست که باید باهاش بسازی!!!!
  • sina ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
    با سلام خدمت دوستان من یه پارس سال مدل۹۱ دارم وقتی موتور سرده و استارت میزنم حس میکنم صدای موتور خیلی زیاده؟؟به نظر شما علت چی هست؟؟اخه منبع اگزوز را هم عوض کردم و هیچ نشتی هم نداره...ولی صدای موتور خیلی زیاد هست..ایا فیلر گیری میخواد؟؟؟
    • صبور ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
      بايد تا كمتر از 10 دقيقه صداش كم شه چون اصولا دور موتور حدود 3 تا 4 دقيقه بعد استارت بالاس بعد يواش يواش كم ميشه (دور موتور اول رو 1100 بعد مياد رو 1000) بعد استارت 1 دقيقه صب كن بعدش حركت اونم رو دنده 1 و 2 با سرعت كم تا موتور گرم شه - هر وقتم راهت بيفته به تست موتوري خوب، بده كلا يه چكي بكنن شمع-واير و استپر موتور و پتانسيومتر دريچه گاز و انژكتورت بررسي بشه اگه شمع ها لازم بود عوض شه سه پر بنداز حل ميشه.
  • hk ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    سلام پژو پارس 85 دارم از ديروز دور و ور تسمه يا پمپ هيدروليكش صدا ميده ميشه راهنماييم كنيد؟
    • صادق ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
      چه جور صدايي اگه صداي جير جير ميده يا شبيه اون يه ذره صابون بزن
  • مومنی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
    با سلام و عرض ادب آیا روغن موتور و گیربکس پارس معمولی با دیفرانسیل فرق می کنه ؟به هم متصل نیستن ؟واز کجا میشه روغن گیربکس و دیفرانسیل رو چک کرد؟
  • محسن ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    با سلام عرض ادب مدتی پیش بدلیل خراب شدن پمپ بنزین ماشین پژو پارس مکانیک اقدم به تعویض پمپ آن نموده ولی از آن روز به بعد در درون اطاق ماشین بوی بنزین می آید خواهشمند است در این خصوص راهنمایی لازم را بفرمایید
    • جفر ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
      داش صندلی سرنشبین عقب ماشین رو بده بالا بعدش لاستیک دور پمپ باک رو عوض کن
  • فرهاد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
    سلام می خوام یه پژو پارس مدل 86 دوگانه کارخانه بخرم ، پولم به مدل بالاتر نمی رسه ، به نظر شما دوستان با تجربه؛ آیا کار درستی می کنم؟
    • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      اره عالیه
  • مصطفی ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    سلام واشر سرسسلند تعویض کردم سرسیلند هم تراشکاری بردم دوشی روغن هم تعویض کردم الان بعد از تعمیر ماشین سرده صدای سوپاپها میاد و ازاگزوز بوی بد سوختن ماشین میاد علتش چیه ممنون میشم دوستان کمکم کنید
  • حميد YZ ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    خيلي عالي بود دمتون گرم
  • Mohammad ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    سلام..من پارس TU5 دارم..مدل 93.. هنگام رفتن دنده عقب یه صدایی میده. صدا از چرخ های عقبه انگار. رفتم نمایندگی دیسکارو عوض کرد..ولی درست نشده هنوز…. لطفا راهنمایی کنید….کسی میدونه مشکل چیه؟؟؟؟
    • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      باید ببریش دوباره عوض کنن.این ایراد رایج اکثر راس های TU5 داشبورد جدید هست
  • نادر ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    سلام من پرشيا 81دارم الان چند وقته وقتي ماشين سرده درب رادياتور رو كه باز ميكنم صداي هوا از رادياتور خارج ميشه و يه بخار از رادياتور خارج ميشه رادياتور هم تعويض كردم درست نشنده خواهشن راهنماييم كنيد
    • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
      1
      با سلام واشیر سر سیلندر ترسونده
    • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      طبیعی هست چون رادیاتور خیلی تحت فشار هست و اصلا ربطی به گرم یا سردبودن ماشین نداره و بخاطر بخار شدن اب رادیاتور هست و چون نمیتونه خارج بشه وقتی درش رو باز میکنید همیشه بسرعت یه زره فیس صدا میده تموم میشه
  • فرهاد ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    چرا رله دوبل پژو پارس 86 در زمان موتور خاموش بعد از 1 تا 1/5 ساعت هر 13 ثانیه کار میکند و همزمان چراغ روغ پشت آمپر چشمک می زند
  • محمد حسین ب ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    با سلام یه پارس تی یو 5 دارم حواسم نبود با کولر خاموش کردم فرداش که روشن کردم .صدای کولر مییا اما بادش خیلی گرمه
    • بووووق ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      خرابش کردی برادر
  • محمد ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
    سلام دوستان عزیز من یه پژو پارس ۹۱ دارم که وقتی ماشین سرده با تک استارت روشن میشه ولی وقتی گرمه خیلی استارت می خوره تا روشن بشه وقتی هم تو حالت گرمی روشن میشه اولش در حد ۳ ثانیه ریپ میزنه بعد درست میشه به نظر شما اشکال از چیه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید.
    • دیرپای کار ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      دوست خوبم،محمد سلام.این مشکل توی بیشتر ماشینها،بخضوص ماشینهای با موتور دور بالا طبیعیه.علت اون هم در تابستون اینه که در این موتورها،بعد از خاموش شدن ماشین،حرارت بعلت خاموش شدن فنها و توقف واتر پمپ بالاتر میره و این حرارت باعث میشه سوخت اضافه ای که در مجراهای سوخت وجود داره بخار بشه و فشار این بخار،پس از استارت مجدد باعث اختلال در جریان یافتن سوخت به موتور بشه.این مشکل رو خیلی مطرح کردن.موقع استارت مجدد کمی صبور باش.موفق باشی.
  • رضا ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    سلام دوستان ساعت پژو پارس داشبورد جدید چطور تنظیم میشه.
    • بووووق ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      توی دفترچه راهنمای ماشین نوشته
  • سينا ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    سلام صفحه كلاچ پارس رو بايد روي چند كيلومتر عوض كرد؟
    • دیرپای کار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
      دوست خوبم،سینا سلام.تعویض صفحه و دیسک کلاچ،بستگی به کیفیت جنس و نوع رانندگی داره.من برای اولین بار در خرداد سال 88 و در کیلومتر حدود 107000 صفحه کلاچ رو - که بر اثر ناتمام گرفتن کلاچ،یکی از فنرهاش شکسته بود - عوض کردم و مارک ساچ گذاشتم.تا الان که کیلومتر ماشین 281000 است مشکلی پیدا نکرده در حالی که خیلی از دوستان بعد از یک سال یا حدود 50-60هزار کیلومتر دیسک و صفحه عوض میکنن. علت خیلی از اونا هم اینه که عادت دارن هنگام رانندگی پاشون رو از روی کلاچ برنمیدارن با در هنگام تعویض دنده،کلاچ رو کامل فشار نمیدن. ناگفته نمونه که عدم تناسب دور موتور مناسب هنگام تعویض دنده هم عمر صفحه کلاچ رو کم میکنه.موفق باشی.
  • پرشیا 86 ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    سلام دوستان. بتده 1 ماه میشه پرشیا 86 گرفتم ماشین زیاد گاز میخوره )130( ریپ میزنه و چراغ STOP و روغن شروع به چشمک زدن می کندچند ثانیه و مکانیک گفت از پمپ بنزین هست و آن را تعویض کردم بازه هم روشن شد گفت از فشنگی روغن هست و اینم تعویض کردم و شمع نو انداختم هنوز هم بهتر نشد و این چراغها روشن می شود تا الان 500 خرجش کردم دیگه کلافه شدم لطفا” راهنمائی کنیییییید .
  • محمد الوندی ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    پارس خیلی قشنگه مخصوصا اسپرتش
  • پرشیا 91 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    سلام، پرشیا مدل 91 دارم، چراغ پشت آمپر روشن نمی شه، ماشین استارت می خوره اما روشن نمی شه، ضبط ماشین، جراغها و راهنما ، چراغ داخل خودرو همگی روشن می شه، لطفآ راهنمایی کنید
  • حميز ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    خريدار پارس سال مدل٩٢هستم ٠٩١٧١٨٣٧١٦٥
  • ساسان ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    سوئيچ ماشين پرشياي من باز شد و يه قطعه كوچيك ازش افتاد بيرون اما هرچي ميگردم پيدا منيكنم بايد چكار كنم
    • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
      بیشتر بگرد پیداش می کنی. موفق باشی.(:
  • ساسان ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    راستي استارت كه ميزنم روشن نميشه
    • فکر کنید... ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      راستی؟
    • بووووق ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
      شاید کیت ایموبلایزرش بوده
  • علی اصغر ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    با سلام دورودمن یه پرشیا دارم زیرش کمی روغن میده به دونفر مکانیک نشون دادم یکی میگه کاسه نمد یکی میگه از زیرجعبه فرمان ممنون راهنمایی کنید
    • ممد ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      اولویت با کاسه نمد هست بعد جعبه فرمان
  • سینا 3 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    مروری بر نظرات کردم به غیر از خرابی این محصول پر طرفدار چیز دیگه ای ندیدم . احسنت به شرکت خودرو سازی ایران اخه این لگن چیه که میخرین . هنوز از نمایندگی نیومدی بیرون خرابه . اینجا شده تعمیرگاه . هیچکس در مورد سواری و امکانات و عملکرد موتور ماشین نظری نداده . عجباااااااااا
    • علی ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
      آقای محترم این عیبایی که شما میبینید بدلیل اینه که تعداد این خودرو توی ایران خیلی زیاده و بالاخره این عیب ها طبیعیه ولی دلیل نمیشه بگی که همشون خرابن و بدرد نخور.من خودم چند ماهه یه دونه صفرشو خریدم واقعا عجب ماشینیه!عاشقشم!قبلا ماشین میخریدم بعد یکی دو سال میفروختم چون بد بود ولی اینو تا عمر دارم نگهش میدارم.
    • ممد ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      برو بابا!کدوم ماشین دیگه الان سالمه؟؟؟
  • محسن ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
    من یه مدل ۹۱ دوگانه دارم . چند روز پیش بردم تزییناتی سر دنده رو عوض کردم ولی طرف که میخواست سر دنده فابریکی رو در بیاره و جدیده رو جا بزنه خیلی به دسته دنده فشار آورد و وقتی روشن کردم حرکت کنم دیدم دنده تکون نمیخوره اصلا. طرف خودش اومد با عصباتیت گفت من که به گیربکست دست نزدم که تقصیر من باشه خلاصه باز اومد دسته دنده رو گرفت به زور کشید بالا یه مقدار اومد بالا دسته دنده و دنده درست شد. اما از اون موقع خیلی ماشین تو حرکت دل میزنه و به قولا ریپ میزنه.ممکنه از همون باشه؟یا دلیل دیگه ای مثل وایر شمع و شمع و پمپ بنزین و اینا داره؟البته کلاچ رو هم خیلی اوردم بالا
    • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      خب اخه چرا دستهدندت رو عوض کردی?مگه مشکل داشتی باهاش?استغفراله! کلاچت رو تنظیم کن اگه درست نشد ببرش یه تعمیرگاه تخصصی گیربکس که بفهمه مشکلش چیه گمون نکنم خرجش زیاد بشه
  • قاسم ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    باعرض سلام وادب واحترام .پژپارس دوگانه فابریک مدل ۸۹ دارم آمپربنزینش دروغ میگه حتی چراغ اون هم موقع تموم شدن بنزین روشن نمیشه تاحالانردیک به دویست هزارتومن خرجش کردم توباکی کامل هم عوض کردم.ایسیوسالمه.خودآمپرهم سالمه.لطفاراهنمایی کنید.
    • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      شناور بنزینت خراب شده!همش یه شناور که اینقد خرج نداره
    • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      البته ممکنه مشکل از صفحه کیلومتر شمارت و عقربه ی بنزینت هم باشه
  • اسماعیل ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
    سلام دوست عزیز مهندس ی سوال داشتم از حضورت: ماشین من روغن ترمزش کم بود چراغ دستی روشن خاموش میشد روغن ترمز پر کردم حالت ی چراغ دیگه زرد رنگ موقع ترمز گرفتن تند تند چشمک میزنه این چراغ چیه؟ی چراغ زرده گرده دورش هم چنتا خط داره میشه کمکم کنین ممنون
    • ناشناس ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      دیاگ
    • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      مشکل توی سیستم abs پیدا شده بهتره سریع با دستگاه دیاگ چک بشه که مشکل از کجاست.چون ترمز شوخی بردار نیست
  • مهران ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    سلام من پزو پارس دارم وقتی سوئیچ می بندم ماشین خاموش نمی شه حتی سوئسچ را در می آورم هنوز ماشین روشنه گفتم شاید از سوئیچمه ولی سویچ درسته نمی دونم از کجاست می تونید راهنماییم کنید
    • هوشمند امینی ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
      سلام از دزد گیر باید باشه
    • هادی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      از استارت داخل موتور که کامل باید عوض بشه مارک عظام خوبه
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    سلام. سویچ پژو پارس رو باز کردم باطریش رو عوض کنم ی قطعه کوچیک داخلش بود نمیدونم برای کجای سوی بچه... لطفا راهنمایی کنید
    • محسن ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۶
      یه سوراخ کوچیک توی اون تیکه که خود سوییچ روشه هست میره اون تو. سوراخه دقیقا تو قسمت اتصال دو تیکه قرار داره
  • مهرداد ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۳
    سلام خسته نباشید. یه سوال دارم اگه کلا امپر ها کارنکند و علامت کروز کنترل و چراغ بروز خطر روشن است .لطف بگیید چی کارکنم مشکل از سیم کشی هم نیست لطفا راهنماییم کنید
    • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      مشکلت عجیب و غریبه!واضح تر بگو برادر من
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    سلام من پارس ۸۸ دارم مدتی است احساس می کنم داخل کابین بوی دود می اید لذا واشر در سوپاپ ها رو عوض کردم ولی مشکل حل نشده
    • محمد ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      مشکل شما به احتمال ۹۰درصد واشر گلویی اگزوز هست.لوله های بخار روغن رو هم بررسی کنید مشکل نداشته باشه.
  • موسی الرضا ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    سلام من پارس دارم ولی مدتیه انگار برق کم میاره البته بگما با تک استارت روشن میشه ولی چراغ های ماشین هنگام روشن بودن سو سو میزنه ولی در حین حرکت اینطور نمیشه حتی ضبطشم صداش خش خش میکنه لطفا راهنماییم کنید
    • ممد ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      بست باطری رو چک کنید شل نباشه اگر این نبود پیش یک برقکار ماهر برید.
  • امیر ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
    سلام به همه دوستان ممنون ارهمه. من به پژوبارس ۸۹ سال دارم. روعن ایرانول جهارهزار ریختم(نمیدونستم) بعد سه هزار چراغ روغن موتور روشن شد.تعویض روغیه گفت فقط یک ونیم لیتر روغن دلشته روغنشو غوض کردم چک میکنم بازم کم کرده پیش مکانیک بردم میگن ماشین هیچ مشکلی نداره سالمه. نمیدنم چیکارکنم بنظرتون بابد چیکار کرد ممنون.
    • مهراریا ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
      ۰  ۰ بنده پژوپارس سال مدل۹۳دارم آمپر بنزین روی خط دوم گیر کرده وقتی ماشین را خاموش میکنم آمپرپایین میاد وزمانی که ماشین را روشن میکنم تا خط دوم بیشتر نمیره البته وقتی امروز باک بنزین را پر کردم باز هم روی همون خط دوم مونده بود وزمانی که چراغ بنزینم روشن شد باز هم آمپرروی خط دوم بود. مشکل چیه و چگونه رفع عیب کنم متشکرم
  • جهانب ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۰
    یک سوال از مهندسین دارم میدانیم که بجای بادامک بر روی میلنگ که خودش در اثر دوران خودش را روغن کاری میکرد امدید یک میل ماهک بر روی سوپاپها نصب کردید بصورتی که پمپ روغن را به درون این میل ماهک میکشد و از بالای هر سوپاپ یک سوراخ ریز گذاشتین که مانند دوش روغن میریزد روی سوپاپها و روغن کاری میشود .ایا نمیدانید روغن دراثر کار رسوب میگیرد یا اشغالهای موتور چون پلیسه و.. را با خود دارد هر کدام از سوراخها گرفته شود همان سوپاپ و سیلندر قفل میگند و منجر به مخارج سنگین میشود ان زمان تحمل کردیم چون شرکت توانایی زدن سیت و گیت را نداشت و زایدهای بادامی شکل وارداتی بودند باعث شدین چرخ صنعت بچرخد و... حالا که تحریم نیست و میتوانید این دوش را حذف کنید چرا امثال بنده میبایست هر سال یک سرسیلندر تعمیر گنم لطفا این عیب پژو ۴۰۵ و سمند را حل کنید یک فراخوان بدهید میل سوپاپ اصل فرانسه را سال ۹۰ که قیمت شرکتی اکبند بود ۶۰۰۰۰تومان بنده مجبور شدم استوک اصل را ۲۰۰۰۰۰تومان بخرم و میل ماهک یا دوش روغن را حذف کنم لطفا به داد ما افراد مسافر کش برسید فقط یک نفر میتواند گمک مان کند و ان رهبر فرزانه مان است که جانم فدایش باشد فقط ایشان میتوانند به داد دلمان برسند و حق مان را بستانند
  • سعید ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
    سلام پارس ۸۵ای ال ایکس دارم چراغ چک تزمز ABS, EDB روشن وخاموش می شود لطفا راهنمائی بفرمایید./.
  • احسان ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    ضمن عزض سلام وخسته نباشید خدمت دوستان گلم من یک ماه یه پژو پارس دوگانه داشبورد جدید مدل ۹۵ گرفتم دو مشکل عمده داره بنظرم ۱ امپر ابش خیلی خیلی سریع بالا میره ولی از وسط بالاتر نمیره ۲ فن هم موقعی که بکار میفته اصلا خاموش نمیشه من تا ۱۰دقیقه هم صبر کردم ولی خاموش نشد به نمایندگی مراجعه کردم گفتن ماشین های جدید بعلت یورو ۴ اینجوری هستن وبدون اینکه فن ماشین خاموش بشود میتونم ماشینو خاموش کنی فکر کنم اشتباه میگن حالا ازشما دوستان راهنمایی میخوام ممنونم
  • رضا ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    سلام دوستان من یک پارس ال ایکس ۹۳ دارم وقتی کولر میگیرم گاهی اوقات ماشین تو حرکت یواش خاموش میشه با دور موتور بالا اینجوری نیست و فقط با دور موتور پایین یا وقتی که میخوام دنده رو کم کنم خاموش میشه و فقط این حالت وقتی کولر میگیرم پیش میاد
  • هادی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    باسلام وخسته نباشید من یک سوال داشتم دلیل روشن ماندن چراغ امپر رادیاتور در پژو پارس چیست؟درحالی که فن ها سالم هستند
  • مهراریا ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    بنده پژوپارس سال مدل۹۳دارم آمپر بنزین روی خط دوم گیر کرده وقتی ماشین را خاموش میکنم آمپرپایین میاد وزمانی که ماشین را روشن میکنم تا خط دوم بیشتر نمیره البته وقتی امروز باک بنزین را پر کردم باز هم روی همون خط دوم مونده بود وزمانی که چراغ بنزینم روشن شد باز هم آمپرروی خط دوم بود. مشکل چیه و چگونه رفع عیب کنم متشکرم
    • مهراریا ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
      خواهش میکنم به سوال بنده سریع جواب بدین خیلی ناراحتم سوال در مورد گیرکردن آمپربنزین بود متشکرم
    • ممد ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
      1
      باید پمپ بنزین رو باز کنید و شناورش رو چک کنید ببنید سالمه یا نه و تعویض بشه.اگر همه سیستم سوخت سالم باشه مشکل میتونه از ضفحه کیلومتر باشه
  • مهراریا ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    بنده پژوپارس سال مدل۹۳دارم آمپر بنزین روی خط دوم گیر کرده وقتی ماشین را خاموش میکنم آمپرپایین میاد وزمانی که ماشین را روشن میکنم تا خط دوم بیشتر نمیره البته وقتی امروز باک بنزین را پر کردم باز هم روی همون خط دوم مونده بود وزمانی که چراغ بنزینم روشن شد باز هم آمپرروی خط دوم بود. مشکل چیه و چگونه رفع عیب کنم؟ متشکرم
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    ماشین پارس مدل ۹۴٫ tu5. خریدم. مدتیه فلاشر راهنما حتی در حالت خاموشی روشن میشه و باطری را خالی می کنه دلیل چیه
  • شاهین ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    سلام به دوستان پارس۹۴دارم تنهاایرادش بالا رفتن دورموتور موقع استارته اونم برای حدود۲ دقیقه سنسور دریچه گاز رو عوض کردم برامدتی خوب بودولی همون مشکلو دارم لطفا راهنمایی کنید
  • وحید ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
    با سلام فرق کلاس ۱۲ با ۱۳ پارس Tu5 چیه؟
  • مهدی ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    سلام بر همه عمر ارزان با ماشینهای گران بی کیفیت پارس سال مدل ۹۳ من وقتی صفر خریدمش کولرش نیاز به سر گاز داشت چون بیشتر مواقع حالت کولر آبی داشت بعد از سر گاز تا۲ سال بد نبودهر چند نفس ماشین توی اتاق گرم است حال دوباره کولر گرم شده و بعضی وقتها صدای گاز کولر می آید که می خواهد خنک کند هنوز سرما نرسیده باد دوباره گرم می شود و بوی کولر آبی می دهد راهنمای کنید متشکرم
  • مهدی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
    سلام لطفا جواب؟؟؟؟؟
  • ایمان ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    سلام دوستان پزو ۴۰۵ دارم یکسره تسمه دینام رو میندازه سمت موتور .دینام رو تنظیم کردم یک چند وقتی خوب بود ولی الان تسمه پاره کرد باز انداخته یه دندونه سمت موتور پولی هیدرولیک با غلتکها هردوتا عوض کردم با تسمه سفت کن درست نشد ایراد از کجاشه ؟
  • روحان ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    سلام من یه پژو پارس مدل ۹۴ TU5دارم ماشین خیلی سنگین حرکت میکنه و فدرت لازم رو نداره.چکار کنم که قدرت و سرعتش زیاد بشه؟
  • حسین ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
    سلام به دوستان، من یه پژو پارس ELX مدل ٨۶ دارم چند وقتی هستش که اب رادیاتور کم میشه طوری که مجبورم هر دو یا سه روز نیم لیتر اب بریزم ، جالب اینجاست که اصلا ابی از زیر ماشین نمیریزه حتی یک قطره! امپر اب نرمال ، به هیچ عنوان دود نمیکنه ، ولی توی رادیاتور بوی دود میاد علتش چیه؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
  • محمد ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    سلام.فیش سنسور دنده عقب متصل به گیربکس پژوپارس سال کجاست؟؟؟
  • محمدعلی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    با سلام اگه درب رادیاتور باز باشه(بعلت فراموشی)و ماشین حدود ۲ساعت کار کنه چه اتفاقی میفته؟
  • صادق ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    سلام ایا کامپیوتر ماشین در هنگام رانندگی گرم مبشود یا خیر اگر بله چه مبزان نرمال هست .چون یه بار کامپبووتر ماشبنم ۴۰۵ سوخت
  • سعید شاهوار ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    سلام ایاکنیستر روی سرسیلندر ۱۶سوپاپ اروپایی هست .ویالازمه که باشه وفرق سرسیلنور اروپایی با دیگر سرسیلندر ها
  • سعيد ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    سلام ماشین برای اولین بار که استارت می زنم پشت آمپر داره اما استارت نمیخوره ولی یکبار دیگر سوئیچ را خواموش و مجدد می زنم استارت می خوره اما خیلی بد و حتما باید با گاز دادن روشن بشه ولی نخوام گاز بدم چندبار استارت میخوره ،‌باطری رو چندماه پیش عوض کردم .موقعی که استارت نمیخوره استپر رو باز می کنم و تمیز می کنم و یک قطره روش روغن می ریزم که بعد روشن می شه . لطفا راهنماییم کنید - چرا همیشه بداستارت می خوره ولی وقتی ماشین گرمه تک استارته و وقتی اصلا روشن نیمشه باید استپر رو روغن بزنم و تمیزش کنم بعد روشن بشه - ممنون
  • عطایی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    با سلام . دارنده خودروی پارس ۸۹ هستم . که به سختی روشن شده و حتما باید چند بار استارت بزنم تا روشن شود . به نظر شما ایراد چیست ؟
  • مصطفی ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    سلام.ببخشین درجه سانتیگراد پژو پارس کجاش قرار داره؟من این ساعت جلو داشبرد قطع شده ولی از هر کس پرسیدم ندونستن کجاس این خوده دماسنجش ؟کسی میدونه؟لطفا راخنمایی کنین
  • جلال ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    1
    باسلام چندروز ماشین در حرکت خاموش میشه رل دوبل تعویض کردم پمپ بنزین تعویض کردم سنسور دور موتور تعویضکردم بازم درست نشد ممنون میشم راهنمایم کنید پارس مدل ۹۱
  • مسعود مظفری ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    تشکر از شما بسیار عالی اموزنده بود
  • قنبر ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    با سلام من یک پزو پارس tu5 مدل ۹۲دارم هرجا بردم سوختش تنظیم نشد .لطفا راهنمایی بفرمائید.بالای ۹لیتر سوخت در ۱۰۰کیلومتربیرون از شهر با سرعت عادی
  • مجتبي ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    باسلام من یه پژوپارس٩۶گرفتم کلا٢٠٠٠تاکارکرده سرعت رو١٠٠میره با دنده ۴صدای موتور شدیدا میاد داخل کابین وقتی رو دنده۵میرم تا١٣٠تا صداش زیاده از١٣٠به بالا تقریبا کم میشه مننون میشم علت رو بگین
  • میثم ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۷
    1 1
    سلام.من یه پژوپارس دارم راهنمای سمت راستشو که میزنم ماشین ریپ میزنه.وفقط راهنمای داخل چراغ جلو کارمیکنه اونم ضعیفه.درضمن فلاشر هم کارنمیکنه.فیوزشم عوض کردم خوب نشد.ب نظرتون علتش چیه؟
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    سلام " پژو پارس مدل ۸۶ دارم" مدتی ست سوزن انژکتورش پرمصرف شده و می خوام تعویض کنم" چه مارکی بخرم که خوب باشه"
  • مهدی ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    سلام دوستان.پارس دوگانه صفر گرفتم چراغ کمربندش روشن نمیشه. راهنماییم کنید لطفا.ممنون
  • اریس ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    ماشین زیر چهل تومن فقط پژوپارس معمولی. نه خراب میشه نه رو دستت میمونه. اگه هم بعد چند سال نیاز به تعمیر داشت راحت و با قیمت کم تعمیر میشه.
  • حسن دلاوری ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    با سلام ماشین پارس مدل ۸۲ بعد از کارکردن و گرم شدن موتور تا حدی که آمپر آب یکم بالاتر از وسط بیاد خاموش میشه و تا آمپر از وسط پایین نیاد وسرد نشه روشن نمیشه علتش چیه با تشکر
  • عباس ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    سلام میشه در باره پژو TU5 هم نظرتون را بدهید و آیا با ال ۹۰ پارس E2 ارجحیت داره یا در یک رده هستند؟
    • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      سلام من جفتشون رو داشتم حالا هم پارس دارم ـ کیفیت تندر یک سر و گردن که چه عرض کنم خیلی بالاتر از پارس هستش ـ ولی یه سری مشکلات مثل تعادل کمتر نسبت به پارس به دلیل نیم شاسی بودن تندر و دید کم که با تعویض کردن آینه های جانبی تندر به ساندرویی حل میشه و تیپ نه چندان دل نشین ـ ولی به هر حال از پارس خیلی بهتره ـ و بدنه ی مقاوم تری نسبت به پارس داره
  • بهمن رمضانی ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    سلام دوستان آب رادیاتور به ازای چند کیلومترکم میکنه؟ چقدر باید کم کنه؟پارس مدل ۹۲
  • احسان ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    سلام من پارس دارم کیلومترش رو که صفر میکم ۳۰ الی ۴۰ کیلومتر که میرم یا چند بار که سویچ رو میبندم وباز میکنم درباره کیلومتر صفر میشه از چی میتونه باشه ممنون اگه راهنمای کنین
  • ما ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    ماشین من داخل اتاق زیر داشبوزد صدای آب میده علت چی
  • رضا ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
    1 1
    سلام ماشین پارس مدل ۹۳ تک ایربگ چراغ مطالعه اتصال کرده بود سیم پیچ سوخته بود ولی روشن میشد پعد تعویض سیم پیچ حالا پمپ بنزین کار نمیکنه و چراغهای داخل ههم با چراغ صندوق روشن میمونند لطفا راهنمایی کنید
  • علی هستم ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    ماشین منم پژو پارسه از لوله هواکش به موتور اب می ریزد و باعث کم شدن اب رادیاتور می شود مشکل چیه لطفا راهنمایی کنید متشکرم
  • علی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام وققتون بخیر فندک ماشین بنده کار نمی کنه فیوزش رو چک کردم‌سالم‌بود می تونید راهنماییم کنید ببینم مشکل کجاس
  • سهیل IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام من پمپ بنزینم سوخت صدای انژکتور نمیاد خریدم خودم می‌خوام عوض کنم ولی متاسفانه سرپیچ مشکی رنگ پلاستیکی بالاش درننیار راهی واسه درآوردند پیشنهاد میکنید من با دست خالی دارم با پیچ‌گوشتی چکش این کارو میکنم راه دیگه ایی هم هست
  • نصاری IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    از راهنمای استفاده کردم. من تازه پژو سال 83 خریدم تک سوز ولی سی ان جی روش نصب شده. میخواهم در بیارم. مشکل ایجاد نمیکند. آیا بهتر هست. ممنون
  • نصاری IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام. پژو 83 خریدم هر روز نصف لیوان آب رادیاتور کم میشود. آیا مشکلی نداری. ممنون از راهنمایی شما
  • علیرضا IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
    0 0
    پارس tu5امپر اب وسط. باشه عادیه.ماشین صفره
  • Peyman AE ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام پارس 94 دارم یورو 4 چراغ چک روشن شده دیاگ زدم خطا سنسور اکسیژن نشوند میده 2 تا سنسور داره کاتالیزور ماشین رو درآوردم چک روشن نشد الان بعد از 6 ماه چک روشن شده لطفا بگین باید کاتالیزور بذارم با 2 تا سنسور یا یکیش رو عوض کنم اوکی میشه؟
  • سید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 1
    سلام . دمای موتور پژو پارس تا چه حدی میرسه ؟
  • رضا US ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۴
    2 2
    باسلام، پژوپارش سال مدل94دارم، تاحالا اذیتم نکرده ولی جدیدا صدای جزجز ازداشبوردسمت شاگرد رو اعصابه، درضمن کیلومتربه 45هزار رسیده، لطفا راهنمایی کنید
  • هاتف IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام دلیل خروج بخار بنزین از دریچه گاز چیه؟ وقتی سویچ رو باز میکنم و از موتور گاز رو فشار می دهم بخار بنزین میاد عین مه میمونه.
  • ابراهیم IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام وقت شما بخیر ببخشید میخواستم بگم من پژو پارس سال دارم مدلش ۹۲ الان حدود یک سال میشه یه صدایی از سمت راننده جلوی داشبورد بین فرمون و زیر فرمون صدای قرقر میاد مثل آب که داره قرقر میکنه بعضی وقتا این اتفاق میفتهولی ماشین مدت زیادی کار میکنه این صدا کم میشه هر میکانیکم که بردم تا نشته این صدا نمیاد موندم چیکار کنم این قضیه بیشتر اول صبح ها پیش میاد اگه میشه بی زحمت راهنمایی کنید خیلی رومخمه این صدا
  • عليرضا IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    0 0
    با سلام من پرشيا مدل ٨٨ دارم كه چراغ روان و استپ روشن شده اوئل پمپ و فشنگى رو عوض كردم ولى خاموش نشده و با يه گاز كم خاموش ميشه و دوباره موقع ايستادن روشن ميشه لطفا راهنمايى كنيد 09106644144
  • رضا GB ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    3 0
    با سلام مدتی هست که صدای اب و از پشت داشبورد میشنوم هوا گیری کردم درست نشد بعد ازاینکه ماشین گرم میشه صدا ازبین میره پرشیا مدل 82
    • ایمان IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      0 0
      واشر ترسوندی اب هم کم میکنه که هر چی بگذره بیشتر میشه کم کردن اب مال من پارس مدل ۹۳ همین مشکل رو داشت واشر عوض کردم درست شد اگه نیاز به کف تراشی نداشته باشه هزینت زیاد نمیشه هر چی زود تر ببر تعمیرگاه
  • Reza IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    0 0
    با سلام ماشین من پژوپارس داشپورت جدید هست کلا صفحه نمایش بخاری یا کولر روشن میشه ولی باد نمی دهد میشه راهنمایی کنید
  • عادل IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    سلام پژو پارس ۹۲ معمولی دارم درحالت ایستاده امپر میکشه فن ها هم کار میکنن .علت چیه .ممنون
  • رضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
    0 0
    پارس 93دارم وقتی دیاک میزنه کانک نمیکنه یعنی دیاک بازنمیشه تاحالا کلی خرج کردم لطفا دستوربدهید من چکار کنم باتشکر
  • جواتی RO ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
    0 0
    با سلام ماشینم پارس 93 دمای اب به نصفه نمیرسه اب هم کم نمیکنه ولی بوی خام سوختن بنزین از اگزوز میاد و صبح که ماشین سرده یک قیقه بخار سفید میزنه دلیلش چیه
  • مسعود IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
    0 0
    15باسلام من یه پژو پارس 89دارم.دو مرتبه واشر سرسیلندرسوزوندم.بار اول از ترموستاب بود و بار دوم نداشتن پروانه فن رادیات.الان زمانی که ماشین سرده بااولین استارت روشن میشه ولی کمی گاز میخوره .و دور موتور بالای یک درجه است.ومشکل اصلی وقتی ماشین داغ میکنه و توقف میکنم چراغ استوپ و چراغ روغن کمرنگ چشمک میزنه و تا گاز میدم ویا حرکت میکنم چراغها خاموش میشه در ضمن آمپر آب به نصف نمیرسه ولی ماشین رو خاموش میکنم فن هم خاموش میشه .فرمان هم خیلی سفت است‌ و راننده رو خسته میکنه درضمن از درب ترموستاب آب چکه میکنه.و من بعداز تعویض واشر سر سیلندر فیلر گیری نکردم .خواهشمندم راهنمایم کنید.با سپاس
  • میثم IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام بنده یه پارس مدل ۸۹دارم موقع رانندگی مخصوصا دورزدن صدایی مثل جیرجیر کردن از ماشین میاد مشکل چیه ؟
  • رامین IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام ببخشید من یه پارس موتور زانتیا مدل ۹۰ دارم امروز کولر زدم آمپر اومد بالا این مال چیه اگه بگید ممنون میشم
  • مرتضی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۴
    0 0
    سلام اقایون محترم .امپر پژو پارس تا حد معمولش تا کجا باید بیاد بالا .امپر ماشین من از وسط یکم میاد بالاتر ایا طبیعی هست یا نه مشکلی وجود داره؟
  • قاسم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
    1 0
    سلام دوستان من پارس سال صفر خريدم ايا اين مدل مدل خوبي نيست كه هر كس ميبينه ميگه چرا خريدي ؟؟ ايا مزيتي از ديگر مدلهاي پارس داره ؟؟؟ لطفا جواب بدهيد
  • حسبن NL ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام ماشینم پارس معمولی مدد ۹۳ هروقت داِ میشه خاموش کنم دبگه روشن نمیشه تا اینکه سر بشه دست می زنم ای به ای سی یوش هم خیلی داغه ایا طبیعیه این داغیش
  • حسبن NL ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    سلام ماشینم پارس معمولی مدد ۹۳ هروقت داِغ میشه خاموش کنم دبگه روشن نمیشه تا اینکه سرد بشه دست می زنم به ای سی یوش هم خیلی داغه ایا طبیعیه این داغیش
  • رضا اتشی IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    2 1
    سلام من واشر سر سیلندر ماشینو عوض کردم ولی از اون موقع به بعد صدای فنش کم شده قبلا صداش خیلی بلندتر بود
  • محمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    0 0
    با سلام ببخشی ماشین من پژو tu5 است صفر ۱ ماه پیش گرفتم موقع شروع حرکت با ول کردن کلاج صدای عجیبی از موتور می اید لطفا همراهی کنید
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
    1 0
    سلام من پرشیا مدل 98دارم امپر آب همیشه رو وسط یا یه خط پایین‌تر هست این عادی هست یا مشکلی هست؟؟؟
  • على IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    1 1
    سلام،يكى از فنها گاهى اوغات كار نميكنه،رله فن،پايه رله،پروانه،فشنگى اب، راديات و راديات بخارى رو سرويس كردم،همچنان مشكل برطرف نشده
  • سعید IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
    1 0
    سلام ماشین من پژو پارسه و دو روز پیش سرسیلندرشو باز کردم حالا بعد یه مدت کار و فعال شدن ترموستات یه لیتر کم کرد و روز بعد مجدد نیم لیتر کم کرد مشکل از چیه؟نشتی هم نداره
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 0
    سلام پژو پارس دوگانه مدل 94 دارم تا روشن میشه بعد یه دقیقه امپرش میاد وسط فنا روشن میشن یکم که خنک شد باز خاموش میشن بعدش داغ میشه و بازم روشن میشن و این ادامه داره کسی میدونه مشکل چیه؟
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 0
    سلام پارس 85دارمدمای آب از خط اول کمی بالا میره بخاری هم داغ نیس
  • بردیابامری IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 0
    پژوپارس تی فایوکلاس پانزده مدل نودوشش دارم وقتی باسرعت پایین حرکت میکنم آمپربالا میاد بایدکولرروشن کنم فنها رابازدیدکردیم دور تند وکندکار میکنه فشنگی آب دوتا عوض کردیم هیچ تاثیری نداشت لطفاراهنمایی کنید متشکرم
  • سعید IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام خسته نباشین دوستان من دیروز یه مشکلی براماشینم پیش اومد واینکه فن روشن نشد و درجه تا یکی مونده به آخر رفت h و چراغ استپ و باتری روشن شد من اب ریختم روی رادیات دما پایین اومد و ر ف تم فنو درس کردم حالا دیشب کخ هوا گیری کردم اب کم نکردبود ولی از اون پیچ برنجی یا نمیدونم پلاستیکیه اب میداد میحوام بدونم واشر زد ماشین یا نه و چخ مشکلی براش پیچ اومده باید چیکار کنم یکمم اب ریخت رو موتور و قسمتی از موتور که کنار تسمه دینامه انگار روغن زده بیرون میشه منو راهنمایی کنید باتشکر.
  • رضائی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 0
    من یه پژو پارس ای ال ایکس زانتیا موتور دارم موقعی که ماشین رو صبح که موتور سرد هست روشن میکنم سوییچ را که باز میکنم فن رادیاتور شروع به کار کردن میکنه علتش رو نمیدونم.لطفا راهنمائی ام فرمائید.تشکر
  • حمید IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    سلام من پارس مدل ۹۵ دوگانه کارخانه دارم هر ۵۰کیلومتر یک بار اب رادیات ۳لیتر کم میشه پیش هرمکانیک رفتم می گه نه می دونم مشکاش چی است ممنون می شم اگر راهنمایم کنید
  • حمیدرضایی IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    با سلام‌من یه پژو پارس ۸۴دارم یکماه پیش در حین دنده عقب و جلو تقه میزد بالاخره چند جا بردم درست نشد اخرش دبدم از زیر ماسین دود بلند شد بله دنده ریشتر شکسته بود و پوسته دف رو ترکونده و صحفه کلاچ‌خط انداخت یه پویسته ارواقی زانتبای گرفتم اولین دنده جا نمیرفت ولی به هفته بعد قدرت ماشین دوبرابرشد ولی دیروز بعد از ۷۰۰کیلومتر رانندگی الان زمان حرکت در دنده یک و در جا وقتی کلاچ میگیرم صدای به مانند سوراخ شدن شاینگ اگروز میاد و رو دنده دوسه دیگه میافته واز نطر سرعت و شتاب مکانیکی که پوسته رو‌جمع کرده. رو دنده چهار سرگاز ۱۳۰تا میره ومیگه ابن صدا از اگزوز همه جای اگرور داخل مونور حتی سلبنگ‌ وصل شده به موتور دوشاخه کاملا از ته بربده بود تعویض کردم وبیشتر حساس شدنم جوس اوردن یه لحظه رادیاتور بود ولب امپر بالا نرفت ابا جوس اوردن از همون لوله هوای موتور بغل فیلتر روغن از اونجا هوا کشیده و اینکه ابن صدای اول حرکت که به مانند اینه که لاستیکها جلو با زمین با بار دوبرابر سابیده میشه البته به صورت احساس و از هیچ سوراخ و یا شاینگی دبگه سوراخ نیست ولی صدا عوض نشده لنت کوب هم گفت دف سما زانتبای و صحفه پرشیای و‌چون باهم مچ نیست ابن صدا خودبخود همانند پنچ روز اول که دنده جا نمیرفت جا میافته و صدا قطع میشه واسگازبن چک شد کسری نداشت سوراخی رو اگروز نیست احتمال حرف مکانیک و لنت کوب به نظرتون درسته و درصمن قدرت ماشین بسیار بالا ست و هیچ مشکلی ندا ره احتمال داره بلبیرنگ صحفه گلاج خشک باشه و با ایرادی که باعث هزینه بالا باشه مکانیکم خیلی کارش درسته مبگه این صدا میافته خواهشا من ادم خساس اعصابم خورده کرده تجربه ای دارید از ابن مشکل من‌کوچکم
  • بهنان IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 0
    علت اینکه پژوهر۲۰۰کیلومتریک لیتراب کم میکنه چیه .درب رادیات هم عوض کردم نشتی اب ندارد ‌.امپرهم بالانمیادازحدخودش میشه راهنمایی بفرمایید
  • بهنام IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    2 0
    واشرسرسیلندرعوض کردم ولی پژو اب کم میکنه هرصدکیلومتر یک لیتر درب رادیات هم تعویض کردم .رادیات هم نشتی نداره علت میفرمایید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =