کد خبر: 76852
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
517637769

شرکت مرکزي راه‌آهن ژاپن گزارش داده که قطار مغناطيسي اين کمپاني توانست در تست انجام شده به رکورد ۵۸۹ کيلومتر بر ساعت دست يابد.

به گزارش دنیای خودرو به نقل از موج، شرکت مرکزي راه‌آهن ژاپن گزارش داده که قطار مغناطيسي اين کمپاني توانست در تست انجام شده به رکورد ۵۸۹ کيلومتر بر ساعت دست يابد.

517637769

اين ميزان سرعت براي شکستن رکورد قبلي اين قطار که ۵۸۰ کيلومتر بر ساعت بوده و در سال ۲۰۰۳ به ثبت رسيد، کافي بود. در اين گزارش آمده که در طول حرکت قطار در تست مورد بحث، ۲۹ مهندس مشغول انجام کار بوده‌اند. شرکت راه‌آهن ژاپن اميدوار است که اين رکورد به ۶۰۰ کيلومتر بر ساعت برسد و بنابراين رکورد جديد ثبت شده تنها تا سه شنبه آينده پايدار خواهد بود. متاسفانه مسافران عادي در حقيقت هيچ‌گاه قادر به تجربه اين سرعت هيجان انگيز نخواهند بود؛ زيرا مشکلاتي در اين راه وجود دارد. برنامه شرکت مورد بحث اين است که هنگام عمومي شدن خدماتش در سال ۲۰۲۷، در سرويس عادي، سرعت قطار ياد شده را تا ۵۰۳ کيلومتر بر ساعت محدود سازد. اما حتي با چنين سرعتي، مسافران مي‌توانند در ۴۰ دقيقه فاصله بين دو شهر توکيو و ناگويا را طي نمايند. اين زمان معادل نيمي از زمان سريع‌ترين قطارهاي حال حاضر دنياست. شرکت مورد اشاره حتي قصد صادر کردن تکنولوژي خود را به آمريکا دارد؛ به خصوص به عنوان يک خط راه‌آهن ريلي پرسرعت بين دو شهر نيويورک و واشنگتن دي‌سي.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =