کد خبر: 134733
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

فرماندار ریگان گفت: مسابقات افرود قهرمانی کشور آبان ماه امسال در ریگان برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،امین باقری در ریگان در ارتباط با برگزاری مسابقه افرود قهرمانی کشور در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان در کمیته افرود جزو سه هیئت برتر کشور است، لذا در سال‌های گذشته مسابقات افرود به‌صورت منظم استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

فرماندار ریگان بیان کرد: در سال جاری هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان کرمان قصد برگزاری مسابقات افرود را به صورت جامع‌تر و کامل‌تر و با اهداف بزرگ‌تر در منطقه شرق استان شامل شهرستان‌های بم، نرماشیر، فهرج و ریگان به مسافت حدود 230 کیلومتر دارد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات حدود 50 شرکت کننده برتر کشور با اتومبیل‌های مسابقه‌ای خود برای دو روز در این منطقه حضور می‌یابند که همه از قهرمانان و با تجربه‌های این رشته ورزشی در ایران هستند.

باقری گفت: به دلیل اینکه این مسابقات در تاریخ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در این سطح و با مسافت بالای 200 کیلومتر در دل بیابان‌های بکر و ناب با موانع طبیعی برای رقابت و رعایت استانداردهای بین‌المللی در نوع خود بی‌نظیر بوده با استقبال بالای ورزشکاران و فدراسیون مواجه شده است.

وی به اهداف این مسابقه بزرگ اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این مسابقه که از چهار سال قبل استارت کار زده شده و برنامه‌ریزی و تجربه کسب شده است، چندین هدف مختلف در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی مد نظر است.

فرماندار ریگان عنوان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی رشته ورزشی اتومبیلرانی به ویژه کمیته افرود در استان و کشور، ثبت این مسابقه در تاریخ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ایران به نام استان کرمان، دعوت از رانندگان کشورهای خارجی برای شرکت و بازدید از این مسابقه، ترغیب سایر استان‌های کشور برای راه‌اندازی هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی و کمیته دو دیفرانسیل از اهداف ورزشی آن است.

باقری بیان داشت: در زمینه اقتصادی شناساندن و به تصویر کشیدن ظرفیت‌های گردشگری و توریستی منطقه و علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در استان کرمان دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقه فرصت بسیار خوبی برای عرضه و شناساندن صنایع دستی، تولیدات داخلی استان کرمان، فروش و شناساندن مرکبات و سایر محصولات کشاورزی منطقه است.

باقری یادآور شد: شناساندن مناطق ویژه اقتصادی ارگ جدید بم، کارخانه‌های خودروسازی بم، شناساندن و تبلیغات برای کارخانه‌های نئوپان و پوشال‌سازی نرماشیر و فهرج و سردخانه‌های عظیم خرما در شرق استان کرمان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.

فرماندار ریگان بیان داشت: با توجه به اینکه استان کرمان یک استان تاریخی با بیش از ده‌ها اثر ثبت شده میراث جهانی و صدها اثر باستانی ناشناخته برای مردم ایران است و جاذبه‌های خارق‌العاده کویر ایران در این منطقه گمنام مانده‌اند بر این باور هستیم که ضمن برگزاری این مسابقات، جاذبه‌های باستانی، تفریحی و گردشگری شرق مد نظر گرفته شده است.

باقری عنوان کرد: این مسابقه بزرگ آبان ماه امسال در ریگان برگزار می‌شود که این مسابقات از پیست موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان بم آغاز و به سمت تپه‌های شنی و روستای فهرج و در نهایت در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان به اتمام می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =