کد خبر: 154975
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: حدود مجاز استاندارد خروجی اگزوزها توسط سازمان محیط زیست سخت‌گیرانه تر شده است که این حدود به مراکز معاینه فنی ابلاغ شده و باید اجرایی شود.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،محمد رستگاری گفت: با توجه به اینکه سامانه یکپارچه معاینه فنی در دست اجرا است سازمان محیط زیست حدود مجاز خروجی استاندارد اگزوزها را سخت‌گیرانه کرده و جهت اجرا به کلیه مراکز معاینه فنی ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: به زودی از مراکز معاینه فنی بازدید می‌کنیم که اگر این حدود رعایت نشود با آنها برخورد می‌شود.

رستگاری در مورد برگه‌‌های معاینه فنی جعلی و برخورد با متخلفان گفت: ستادی در هر شهر برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد که رئیس آن شهرداری و اعضای آن محیط زیست و پلیس هستند در تهران این ستاد هنوز تشکیل نشده است.

معاون سازمان محیط زیست گفت: بسیاری از این برگه‌ها، جعلی هستند اما با توجه به راه اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی از استفاده از آنها جلوگیری خواهد شد.

رستگاری  با بیان اینکه امروز کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ ظهر امروز متوسط شاخص ایستگاه‌‌ها ۷۱ و بیانگر شرایط سالم است.

وی افزود: شایان ذکر است در طی این مدت ایستگاه فرمانداری شهرری منطقه ۲۲ با شاخص۱۲۳، پارک سلامت منطقه ۱۶ با شاخص ۱۰۶ و پارک رازی منطقه ۱۱ با شاخص ۱۰۵، ایستگاه‌هایی بودند که در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =