کد خبر: 161301
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

نیسان GT-R ملقب به گودزیلا که در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۶ معرفی شد، بزرگ‌ترین بروزرسانی را در عمر ۱۰ ساله‌ی خود تجربه کرده است.

به گزارش اخبار خودرو ، پس از سال‌ها تغییرات جزیی در GT-R، نیسان مدل ۲۰۱۷ این خودرو را تحت بهبود‌های متعدد قرار داده است تا گودزیلا نیز با زبان طراحی جدید نیسان سازگاری بیشتری داشته باشد. از تغییرات ظاهری GT-R می‌توان به سپر‌ها، جلوپنجره، کاپوت، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر جدید این خودرو اشاره کرد. رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز از طراحی جدید برخوردار هستند.

[caption id="attachment_161303" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

طبق ادعای نیسان، تغییرات صورت گرفته روی GT-R مدل ۲۰۱۷ باعث بهبود آیرودینامیک خودرو شده است؛ به نحوی که با وجود افزایش نیروی دان‌فورس، ضریب آیرودینامیک هم‌چنان برابر با میزان ۰.۲۶ است.

[caption id="attachment_161308" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

کابین GT-R 2017 نیز تحت تغییرات گسترده‌ای قرار گرفته است. داشبورد، کنسول وسط و نشانگر‌های وضعیت خودرو مجددا طراحی شده‌اند. نمایشگر ۸ اینچی جدید GT-R حال به وسیله‌ی جوی‌استیک تعبیه شده در کنسول وسط کنترل می‌شود.

[caption id="attachment_161305" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

همچنین نیسان برای سهولت بخشیدن به کنترل بخش‌های مختلف خودرو، تعداد کلید‌های تعبیه شده در داشبورد را از ۲۷ عدد مدل قبلی، به ۱۱ عدد رسانده‌ است. رابط کاربری نمایشگر نیز در همین راستا دچار بازطراحی شده است.

[caption id="attachment_161307" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

نیسان از غربیلک جدیدی در GT-R 2017 ‌استفاده کرده و شیفتر‌های تعویص دنده را از ستون فرمان، به غربیلک منتقل کرده است. صندلی‌ها نیز از طراحی جدیدی بهره می‌برند و علاوه بر کاهش وزن، حس بهتری را به سرنشینان منتقل می‌کنند. میزانی از ابر‌های داشبورد نیز برای کاهش وزن خودرو، حذف شده‌ است. البته این مساله به معنی کاهش ضخامت و مواد تمامی بخش‌های GT-R نیست؛ زیرا که نیسان با افزایش مواد آکوستیک در کنار شیشه‌های عایق صدای جدید، برای جلوگیری از ورود صدا به کابین به کار رفته‌اند.

[gallery link="file" ids="161306,161311,161309,161304,161305,161310"]

جعبه‌دنده‌ نیز اکنون عملکرد آرام‌تری دارد و خروجی‌های اگزوز نیز با بسته شدن سوپاپ تعبیه شدن در آن به وسیله‌ی کلید مخصوص این عمل، صدای تولیدی کمتری خواهند داشت. در نهایت نیز باید به تکنولوژی فعال کاهش نویز اشاره کرد.

در بخش قوای حرکتی، GT-R 2017 از بهبود‌های مشترکی با نمونه‌‌ی NISMO در پیشرانه‌ی خود بهره می‌برد؛ به لطف فشار کاری بیشتر توربوشارژر‌ها و کنترل کاری منحصر هر سیلندر، این خودرو توانایی تولید ۵۶۵ اسب بخار توان در کنار ۴۶۷ پوند فوت گشتاور را دارد.

[caption id="attachment_161313" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

علاوه بر افزایش توان خودرو، نمودار‌های گشتاور خودرو نیز در دور‌های میانی و انتهایی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دوکلاچه نیز وظیفه‌ی انتقال توان را بر عهده دارد. این جعبه‌دنده‌ برای رانندگی آرام شهری تحت بهینه‌سازی‌های متعددی قرار گرفته است؛ البته هنگام فشردن پدال گاز تا انتها، جعبه‌دنده‌ رفتار اسپرت و خشنی از خود به نمایش خواهد گذاشت و دنده‌ها را در کوچک‌ترین زمان ممکن تعویض خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود نیسان GT-R 2017 با وزن ۱۷۷۰ کیلوگرمی و پیشرانه‌ی قدرتمند خود، قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۲.۷ تا ۲.۹ ثانیه باشد.

نیسان شاسی GT-R را نیز تحت بهینه‌سازی‌ها متعدد قرار داده است. استحکام بالا و وزن پایین شاسی در کنار سیستم تعلیق پیشرفته، باعث شده است تا علاوه بر کیفیت سواری بالا، مانورپذیری بالایی به خودرو ببخشد.

[caption id="attachment_161304" align="aligncenter" width="600"]نیسان GT-R مدل 2017 نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷[/caption]

رنگ‌های متالیک جدید و سه رنگ‌بندی مختلف برای کابین، از جمله امکانات سفارشی‌سازی نیسان GT-R 2017 است. هم‌چنین امکان سفارش سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای جدید نیسان با نام NissanConnect وجود دارد که در این صورت مالکان قادر خواهند بود با نصب اپلیکیشن مخصوص نیسان روی گوشی هوشمند و تبلت، امکان انجام اقدامات کنترلی مختلفی اعم از فعال‌سازی آژیر و اطلاع از محل خودرو در صورت سرقت، را خواهند داشت.

نیسان هنوز جزئیات قیمتی GT-R 2017 را اعلام نکرده است؛ با این حال حداقل برچسب قیمت ۱۰۲.۰۰۰ دلاری (قیمت پایه‌ی مدل فعلی) برای آن محرز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =