کد خبر: 168668
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

خودروسازی کره ای کیاموتورز در رده بندی با کیفیت ترین خودروهای آمریکا بالاتر از اسامی بزرگی همچون پورشه، تویوتا و بی ام و قرار گرفت.

به گزارش اخبار خودرو ، پس از ۲۷ سال برای اولین بار یک برند غیر لوکس در بالاترین سطح رده بندی کیفیت موسسه جی دی پاورز آمریکا قرار گرفت.

باور کردنش کمی دشوار است اما برند کره ای کیا موتورز با ۸۳ امتیاز منفی به عنوان با کیفیت ترین خودروساز بالاتر از نامهایی مثل پورشه، بی ام و، لکسوس و کادیلاک قرار گرفت.

موسسه جی دی پاورز با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۹۰ روز اول پس از تولید به امتیازبندی آنها میپردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر میباشد.

۲۰۱۷ Kia Sportage SX  SX Turbo 2WD

پورشه با ۸۴ امتیاز، هیوندای (دیگر خودروساز کره ای) با ۹۲ امتیاز، تویوتا با ۹۳ و بی ام و با ۹۴ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. در این رده بندی کرایسلر و جیپ هم حائز عنوان بیشترین رشد در کیفیت با ۲۸ امتیاز منفی کمتر نسبت به سال گذشته شدند.

به گزارش این موسسه رشد کلی کیفیت خودروها در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته مثبت بوده و ۲۱ برند از ۳۳ برند نمایش داده شده در این رده بندی از امتیاز منفی کمتری نسبت به سال گذشته برخوردار شدند.

۲۰۱۷ Sportage SX  SX Turbo 2WD

رنه استفان، مدیر عامل موسسه کیفیت اتومبیل جی دی پاورز در این باره میگوید : « در دوران حاضر خودروسازان با کیفیت ترین محصولاتی که تاکنون دیده ایم را تولید میکنند. بررسی های ما طی چند سال گذشته نشان میدهد خودروسازان به صدای مشتری گوش داده، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کرده اند. به جز برخی فناوری های پیشرفته که مشکلاتی را در پی داشته اند روند کلی حرکت به سمت بهبود بوده است. »

۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-segment-rankings-3 ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-manufacturing-plants-rankings-3 ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-rankings ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-segment-rankings-1

این تنها برای دومین بار طی سی سال گذشته است که خودروهای آمریکایی رشد بهتری در کیفیت نسبت به خودروهای وارداتی داشته اند. بر این اساس برندهای آمریکایی در این رده بندی ۱۰ درصد رشد داشتند درحالی که برندهای وارداتی تنها رشد ۵ درصدی را تجربه کرده اند. هرچند آمار کلی گویای این مطلب است که آمریکایی ها هنوز نیاز به تلاش بیشتری دارند تا در کیفیت به سطح تویوتا، پورشه، بی ام و و البته برندهای کره ای برسند. نکته جالب دیگر در این بررسی کمتر بودن مشکلات در برندهای غیر لوکس نسبت به برندهای لوکس و گرانقیمت است.

رنه استفان در پایان اضافه کرد : « رابطه مستقیمی بین تعداد معایب کشف شده توسط مشتری در خودروی صفر و تصمیم وی برای خرید خودروی بعدی وجود دارد. شاید یک مشتری کمتر برای خودروساز چندان مهم جلوه نکند اما مجموع همین مشتری های از دست رفته به معنی میلیون ها دلار سود کمتر خواهد بود. »

منبع : motortrend

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1
    کیا . روزگاری که در معادلات جهانی اصلا به حساب نمی آمد . اواخر دهه ۶۰ پراید الان سایپا را تولید می کرد و الان تو معادلات جهانی صنعت خودرو و تو مهد صنعت مثل ستاره ای می درخشد و بزرگان این صنعت را به سخره می گیرد سایپا و ایران خودروی ما هم با نیم قرن سابقه دست به دامن پژو و رنو می شود . این است نتیجه انحصار . طمع و مدیریت دولتی و صد البته اختاپوس هایی که بر سر این صنعت سایه افکندند .
    • حسین ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      2
      اگه کیا پراید هم در آمریکا تولید میشد در سه ماهه اول بی نقص کار میکرد !!! ولی در طولانی مدت خودروهای کره ای اصلا خوب نیستند و اصلا قابل مقایسه با ژاپنی ها نیستند ...نتایج نظر سنجی ها در مدت های طولانی تر کاملا متفاوت است و همیشه تویوتا بهترین بوده و هست
  • حامد ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    دقت کنید : در ۹۰ روز اول کافی یک سال بعد نظرسنجی کنند تا ببینند با چه تفاوتی تویوتا اول خواهد شد
    • حسین ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
      1
      این محصولات کیا که بررسی شدن مونتاژ آمریکا هستند ، کیفیت در سه ماهه اول فقط نشان دهنده کیفیت خوب مونتاژ آمریکایی است ... وگرنه در طولانی مدت برند های کره ای اصلا خوب نیستند و در تمام دنیا بیشترین افت قیمت را پس از ۳ سال دارند !!! ولی تویوتا در بررسی های طولانی همیشه بهترین خودروی جهان است
  • مهدى ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    این قسمتش رو خوندم یاد خودرو سازاى خودمون افتادم!!! رنه استفان، مدیر عامل موسسه کیفیت اتومبیل جی دی پاورز در این باره میگوید : « در دوران حاضر خودروسازان با کیفیت ترین محصولاتی که تاکنون دیده ایم را تولید میکنند. بررسی های ما طی چند سال گذشته نشان میدهد خودروسازان به صدای مشتری گوش داده، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کرده اند. به جز برخی فناوری های پیشرفته که مشکلاتی را در پی داشته اند روند کلی حرکت به سمت بهبود بوده است. »
  • هاشم ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    سایپا و ایرانخودرو چندم هستن؟
    • مهدي ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
      محصولات ایرانخودرو وسایپا رو باید با شاتل های فضایی مقایسه کرد . کیا و تویوتا و... عددی نیستن که داداش
  • فرهاد ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    دیگه نمی تونیم بگیم کره ایها کمتر از اروپایی ها و ژاپنی ها هستند. توی اروپا هم کره ایها وضعیت خیلی خوبی دارن و هر ماه به آمار فروششون اضافه میشه. جالب تر اینکه برند لوکس جنسیس هنوز نیومده برای لکسوس تهدید جدی شده.
    • حسین ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
      1
      زیاد جو کره نگیردت عزیز این آمار فقط برای سه ماه اول است و با توجه قیمت بسیار پایین کره ای ها در آمریکا مردم در ما ههای اولیه در نظر سنجی اظهار رضایت میکنند ولی پس از مدتی طولانی تر و روشن شدن اشکالات حسابی قضیه عوض میشود ....
  • فرهاد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    1
    حامد عزیز خودرویی که در ۹۰ روز اول استفاده مشکل پیدا کنه قطعا در آینده هم مشکلات بیشتری پیدا خواهد کرد و نشان از کیفیت پایین ساخت دارد.
    • حسین ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
      1
      دقیقا کره ای ها همون چند ماه اول که نو هستند خوبند و هر چی سنشون بالا میره پر خرج میشن ولی ژاپنی ها مخصوصا تویوتا ۱۰ سال اول مثل سال اول هستند
  • رامین ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
    به امید روزی که نفع ملی در کشور ماهم اجراشود و بهتری محصولات وبدون هیچگونه رانتی وارد شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =