کد خبر: 171013
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰

کیاموتورز در کنار پیشرانه های دیزل و تمام الکتریک، نیم نگاهی هم به فناوری سلول سوختی هیدروژنی دارد تا ناوگان خودروهای سبز خود را هرچه بیشتر تکمیل کند.

به گزارش اخبار خودرو ، آلبرت بیرمن، سرمهندس واحد تحقیق و توسعه کیا در مرکز نامیانگ کره جنوبی با تایید پروژه ای که عملکرد بالاتری نسبت به خودروهای الکتریکی دارد گفت : « آیا ما هم مثل سایرین به مبارزه با تسلا برخواهیم خاست ؟ جواب در مقطع زمانی فعلی منفی است. اما این بدان معنی نیست که هیچ وقت وارد این فاز نشویم. هر وقت زمان آن رسید این کار را خواهیم کرد. ما در مرکز توسعه پیشرانه های اقتصادی کیا قصد داریم بر روی سلول های سوختی هیدروژنی کار کنیم. »

[caption id="attachment_171016" align="aligncenter" width="504"]کیا موتورز در تدارک خودروی سلول سوختی هیدروژنی کیا موتورز در تدارک خودروی سلول سوختی هیدروژنی[/caption]

بنابراین چیزی که مشخص است کیا موتورز در این بازه زمانی ترجیح داده است به جای فعالیت در زمینه خودروهای تمام الکتریکی بر روی هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین تمرکز کند. هیوندای به عنوان خواهر خوانده کیاموتورز در حال حاضر ix35 را روانه بازار کرده است و ما انتظار داریم اتومبیل هیدروژنی کیا نیز شرایط مشابهی داشته باشد.

با این تفاسیر کیا اسپورتیج میتواند محتمل ترین گزینه برای تبدیل شدن به یک اتومبیل سلول سوختی باشد. چرا که فضای داخلی بزرگ این خودرو، مکان مناسبی برای نصب باتری و تجهیزات مورد نیاز این نوع از پیشرانه ها است. برد هیوندای ix35 99 مایل بوده و طبیعتا خروجی اگزوز آن فقط بخار آب خالص میباشد. انتظار میرود در خصوص محصول کیا نیز شرایط مشابهی حاکم شود اما نقطه ضعف مشترک هر دو خودرو کمبود ایستگاه های سوختگیری است که عرضه این محصولات در تمام بازارهای جهانی را دشوار میکند.

بیرمن عزم کیا موتورز در تمرکز بر روی سلول های سوختی را پس از رسوایی دیزلی فولکس واگن بیشتر دانست و گفت : « دو دلیل برای سرمایه گذاری روی پیشرانه های هیبریدی به جای دیزلی وجود دارد، اول اینکه دیدگاه مردم پس از ماجرایی که برای فولکس اتفاق افتاد نسبت به پیشرانه های دیزل منفی است و دوم اینکه خودروهای هیبریدی از آینده روشن تری برخوردار هستند. این بدان معنی است که از پیشرانه های دیزلی در اتومبیل های پرقدرت تر مانند کیا GT و هیوندای N برند نیز خبری نخواهد بود. پنج سال پیش نظر ما عکس این بود اما اکنون شرایط به گونه ای است که باید به این سمت پیش رفت. »

منبع : autoexpress

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =