کد خبر: 191027
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

حرف زدن درباره‌ ماشین‌های آینده و این‌که اتومبیل‌ها در سال‌های آتی چه شکلی خواهند بود همیشه یکی از مباحث مورد علاقه ماشین‌بازها بوده است.

به گزارش اخبار خودرو ، نقطه‌ای که امروز در آن ایستاده‌ایم، نقطه شروعی برای ماشین‌های برقی، خودران و حتی پرنده به شمار می‌رود. ماشین‌های امروزی به لحاظ فنی از برخی ویژگی‌های فوق‌العاده پیشرفته و فناورانه برخوردارند و از طیف گسترده فناوری‌های چشمگیر، گجت‌ها و ابزارها بهره می‌برند.

برای افرادی که عاشق تکنولوژی هستند و خیلی زود به استفاده از آن روی می‌آورند، گزینه‌های بسیار زیادی موجود است. در اینجا نگاهی به ۱۰ خودروی موجود در بازار می‌اندازیم که گرچه هنوز پرواز نمی‌کنند، اما با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها به قابل ملاحظه‌ترین خودروها در نوع خود بدل شده‌اند.

جی‌ام‌سی سیه‌را دنالی ۱۵۰۰

[caption id="attachment_191028" align="aligncenter" width="394"]جی‌ام‌سی سیه‌را دنالی 1500 جی‌ام‌سی سیه‌را دنالی ۱۵۰۰[/caption]

بسیاری افراد تصور می‌کنند در وانت‌های پیکاپ نباید دنبال فناوری‌های پیشرفته بود. اما بسیاری از پیکاپ‌های امروزی به اندازه هر ماشین دیگری به فناوری‌های پیشرفته مجهز هستند و این مورد در خصوص جی‌ام‌سی سیه‌را دنالی ۱۵۰۰نیز به‌خوبی صدق می‌کند.

از ویژگی‌های قابل توجه در این ماشین می‌توان به پد شارژ بی‌سیم، سیستم‌های هشداردهنده تصادف و نور بالای خودکار برای رانندگی در شب اشاره کرد. این ماشین همچنین از سیستم صوتی بوس بهره می‌برد که به سیستم فعال کاهش سروصدای کابین مجهز است.

تمام این امکانات برای یک پیکاپ ۵۰ هزار دلاری که از بسیاری از پیکاپ‌های هم‌نوع خود ارزان‌تر است، بسیار قابل ملاحظه به نظر می‌رسد.

 ولوو S90

[caption id="attachment_191029" align="aligncenter" width="395"] ولوو S90 ولوو S90[/caption]

ولوو ادعا می‌کند که سدان جدید S90 بیش از هر خودروی دیگری در جاده از فناوری بهره می‌برد. اگرچه ۱۰۰ درصد درستی این ادعا را نمی‌دانیم اما شکی نیست که S90 یکی از پیشرفته‌ترین ماشین‌هایی است که امروزه می‌توان سوار شد.

ویژگی‌های ایمنی موجود در این ماشین به‌خودی‌خود قابل ملاحظه هستند و سیستم‌های ردیابی عابر پیاده، دوچرخه‌سوار و تشخیص جانوران، همچنین ترمز خودکار این ماشین که تا سرعت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت فعال می‌ماند و سیستم تشخیص لبه‌های جاده، همگی بخشی از ویژگی‌هایی هستند که این ماشین را به خودرویی رویایی بدل می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های فناورانه S90 می‌توان به سیستم یاری‌رسان پارک و چراغ‌های جلوی خم‌شو اشاره کرد.

‌ب‌ام‌و سری ۵ 

[caption id="attachment_191030" align="aligncenter" width="387"]‌ب‌ام‌و سری 5 ‌ب‌ام‌و سری ۵[/caption]

ب‌ام‌و ادعا می‌کند که مدل جدید سری ۵ به لحاظ فناوری، پیشرفته‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که تاکنون تولید کرده است. این ادعای قابل ملاحظه‌ای است هرچند ب‌ام‌و می‌تواند به سادگی آن را اثبات کند.

ماشین‌باز‌ها و دوستداران گجت‌ها همگی عاشق ب‌ام‌و سری ۵ هستند. سیستم شناسایی چهره که توسط اپل کارپلی حمایت می‌شود به اندازه کافی جالب است اما ویژگی‌های پیشرفته و شبه جیمزباندی دیگری نیز وجود دارد که از آن خودرویی قابل ملاحظه می‌سازد ، مانند پارک خودکار ماشین در حالی‌که شما بیرون آن ایستاده‌اید.

همچنین یک دوربین ۳۶۰ درجه روی آن وجود دارد که تصویر آن را می‌توانید در تلفن هوشمند خود مشاهده کنید. در کنار آن می‌توان از طریق کلید ماشین، زمانی‌که در خانه هستید به آن فرمان‌هایی صادر کنید.

هوندا اودیسه

[caption id="attachment_191031" align="aligncenter" width="398"]هوندا اودیسه هوندا اودیسه[/caption]

شاید مینی‌ون‌ها خودروهای جذابی نباشند اما شکی نیست که آنها هم در حال تبدیل شدن به خودروهایی هوشمند هستند. هوندا در آخرین نسخه اودیسه این مینی‌ون را به ویژگی‌های فناورانه زیادی مجهز کرده است تا این خودروی خانوادگی را به ارابه‌ای هوشمند و کارآمد بدل کند.

این ماشین به یک دوربین سقفی مجهز است که در روز و شب، دیدی ۳۶۰ درجه را برای پشت ماشین ارائه می‌دهد. راننده ماشین نیز می‌تواند برای صحبت با سرنشینان از یک میکروفن استفاده کند.

در عقب اودیسه کودکان می‌توانند با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه هر کاری که مورد علاقه‌شان است، انجام دهند. قیمت این مینی‌ون پیشرفته ۴۵ هزار دلار است.

آئودی A4

[caption id="attachment_191032" align="aligncenter" width="383"]آئودی A4 آئودی A4[/caption]

آئودی A4 همیشه ماشینی با سواری مطبوع بوده است، اما جدیدترین نسخه از این خودروی لوکس از ویژگی‌های فناورانه فوق‌العاده‌ای از‌جمله سیستم هشدار تصادف و ترمز خودکار، همچنین یک سیستم سرگرمی به نام «ویرچوال کاکپیت» بهره می‌برد که توسط اندروید اتو پشتیبانی می‌شود و از یک نمایشگر ۱۲ اینچی بهره می‌برد تا طیفی گسترده از ویژگی‌های سرگرم‌کننده و اطلاعات مفید را از هشدارهای مربوط به ترافیک گرفته تا تصاویر سه بعدی گوگل‌ارت، در اختیار راننده و سرنشینان قرار دهد.

البته آئودی برای کسانی که چندان طرفدار اتو اندروید نیستند، امکان استفاده از اپل‌کار‌پلی را نیز فراهم کرده است.

کانورتیبل مرسدس بنز کلاس S 

[caption id="attachment_191033" align="aligncenter" width="439"]کانورتیبل مرسدس بنز کلاس S کانورتیبل مرسدس بنز کلاس S[/caption]

کسانی که محدودیت مالی کمتری دارند ممکن است ترجیح دهند پول خود را صرف ماشینی گران‌تر مثل کانورتیبل مرسدس بنز کلاس S کنند. این ماشین نه‌تنها از زیبایی و جذابیت کلاس S برخوردار است، بلکه از ویژگی‌های فناورانه زیادی نیز بهره می‌برد.

به‌عنوان مثال شاسی محافظتی اتاق این ماشین را در نظر بگیرید که نامرئی است مگر آن‌که تصادفی صورت بگیرد و در آن صورت در کسری از ثانیه فعال می‌شود.

اگر همین ویژگی، شما را چندان تحت تاثیر قرار نداده است، می‌توان به سیستم دید در شب، هشداردهنده خروج از مسیر و حتی یک سیستم ردیاب ترافیک اشاره کرد که همگی به طور استاندارد در این ماشین قرار دارند.

کوروت استینگری

[caption id="attachment_191034" align="aligncenter" width="395"]کوروت استینگری کوروت استینگری[/caption]

اگر قرار باشد تنها یک ماشین در این فهرست به دوربین گوپرو مجهز باشد، بی‌بروبرگرد آن ماشین، کوروت استینگری است، چون دیگر ماشین‌ها یک دوربین اکشن را ترجیح می‌دهند. این نکته یکی از ویژگی‌های فناورانه جذابی است که در کوروت استینگری یافت می‌شود.

دوربین گوپرو به راننده اجازه ضبط داده‌های مربوط به رانندگی خود را می‌دهد و شامل تنظیم‌های مختلف، هم برای حرکت در پیست و هم برای حرکت در جاده و بزرگراه می‌شود.

با ۷۲۰ اسب بخار نیرو به نظر می‌رسد امکان ضبط تجربه رانندگی واقعا ضروری باشد. همچنین یک نمایشگر ۸ اینچی در داخل کابین برای سرگرم کردن رانندگان با امکانات اپل‌کار‌پلی تعبیه شده است.

رولزرویس ریت

[caption id="attachment_191035" align="aligncenter" width="391"]رولزرویس ریت رولزرویس ریت[/caption]

رولزرویس ریت تقریبا ۴۰۰ هزار دلار قیمت دارد و حدود نیمی از این قیمت به‌خاطر نام شیک برند آن است. هرچند باقی هزینه، فناوری پیشرفته موجود در ریت و خصوصا سیستم منحصر به‌فرد انتقال نیرویِ متصل به ماهواره آن را شامل می‌شود که از اطلاعات توپوگرافیک به دست آمده از ماهواره برای وضعیت جاده استفاده می‌کند و دنده ماشین را به نسبت شیب و وضعیت تعویض می‌کند.

این ماشین با استفاده از همین فناوری ماهواره‌ای می‌تواند وضعیت آب‌و‌هوا را برای چند ساعت آینده پیش‌بینی کند. این نوع فناوری با ایجاد امکان پیش‌بینی وضعیت جاده مفهوم خودروهای هوشمند را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

فورد موستانگ 

[caption id="attachment_191036" align="aligncenter" width="397"]فورد موستانگ فورد موستانگ[/caption]

در جدیدترین مدل فورد موستانگ همان‌طور که در نمایشگاه‌های اخیر خودرویی به نمایش درآمده، این خودروی عضلانی کلاسیک آمریکایی با فناوری‌های خیره‌کننده‌ای در هم آمیخته شده است؛ به شکلی که پیش از آن هرگز در یک ماشین عضلانی این میزان از فناوری‌ مشاهده نشده بود.

فورد با تشخیص این نیاز برای امروزی کردن ماشین کلاسیک خود، موستانگ را به نمایشگری ۱۲ اینچی مجهز کرده است که نه‌تنها به راننده اجازه می‌دهد تنظیمات رانندگی موردپسند خود را که تا تنظیم سیستم تعلیق ماشین پیش می‌رود، داشته باشد، بلکه این تنظیمات را به حافظه می‌سپرد. موستانگ‌های امروزی همچنین به فناوری دستور صوتی و امکانات ایمنی بسیاری مانند هشداردهنده فواصل و خروج از مسیر مجهز هستند.

تسلا مدل S 

[caption id="attachment_191037" align="aligncenter" width="395"]تسلا مدل S تسلا مدل S[/caption]

اگر عاشق تکنولوژی هستید و ۱۴۵ هزار دلار پول هم برای خرید ماشین دارید، به شما تسلا مدل S و به‌طور مشخص نسخه P100D آن را پیشنهاد می‌کنیم.

این خودرو پیشتازترین خودروی الکتریکی امروز جهان است که نه‌تنها می‌‌تواند صفر تا ۱۰۰کیلومتر را در ۳ ثانیه بپیماید، بلکه به سیستم نیمه‌خودران و فناوری‌های هوشمندانه بسیار زیادی مجهز است.

آخرین مدل، مدل S تسلا با تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که شامل سیستم یادگیری براساس انویدیا با هشت دوربین، ۱۲ سنسور مافوق صوت و یک رادار می‌شود و امکان رانندگی خودران را تا حد زیادی برای رانندگان فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =