کد خبر: 199544
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

هربرت دیس که ریاست این خودروسازی بزرگ آلمانی را برعهده دارد، می‌گوید اگرچه فولکس‌واگن تاکنون در دستیابی به جایگاه اول این حوزه کم آورده است، اما این شرکت می‌تواند با در نظر گرفتن مقیاس جهانی فعالیت‌ها و تخصص خود در تولید، برنده رقابت شود.

به گزارش اخبار خودرو ،فولکس‌واگن قرار است اولین مدل برقی باتری‌دار خود را در سال ۲۰۲۰ تحویل مشتری دهد، در حالی که تسلا در حال حاضر برنامه دارد که سالانه ۱ میلیون خودروی برقی بفروشد. پس چه اتفاقی افتاده است که خودروساز آلمانی فکر می‌کند که می‌تواند از ایلان ماسک پیشگام تولید خودروهای برقی دنیای نو پیشی بگیرد و او را کنار بزند؟ هربرت دیس که ریاست این خودروسازی بزرگ آلمانی را برعهده دارد، می‌گوید اگرچه فولکس‌واگن تاکنون در دستیابی به جایگاه اول این حوزه کم آورده است، اما این شرکت می‌تواند با در نظر گرفتن مقیاس جهانی فعالیت‌ها و تخصص خود در تولید، برنده رقابت شود. وی به موقعیت امروز فولکس‌واگن در مقام بزرگ‌ترین تولید کننده خودرو در جهان اشاره می‌کند که از سال‌ها پیش خواهان این موقعیت بود و سال گذشته توانست تویوتا را از آن کنار بزند و بر جای آن بنشیند. دیس در جریان مصاحبه اخیر خود قصد دارد با تولید خودروهای برقی به قیمت مناسب برای خریداران پرشمار بازار بار دیگر خود را به مقام اول دیگری برساند.

دیس روز شنبه در فرانکفورت گفت: «فولکس‌واگن را شرکتی می‌بینیم که می‌تواند تسلا را متوقف کند، زیرا توانایی‌هایی داریم که تسلا ندارد.» تسلا در حال حاضر به‌عنوان دارنده بخش بزرگی از بازار خودروهای برقی هدف بالقوه اغلب خودروسازان بزرگ است. از دایملر گرفته تا ب‌ام‌و و فولکس‌واگن که به دنبال تکه‌ای بزرگ‌تر از بازار هستند و در حالی که ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا توانسته است با سدان مدل S و SUV مدل ایکس اشتیاق مصرف کنندگان را برانگیزد، او نتوانسته است به این پرسش پاسخ دهد که آیا می‌تواند در سال‌های آینده به اهداف بلندپروازانه خود در مورد افزایش تولید جامه عمل بپوشاند یا نه. این مساله ممکن است فضایی برای شرکت‌هایی مانند فولکس واگن فراهم کند که در دو روز فروش دوازده برند خود می‌تواند بیش از تمام فروش تسلا در سال ۲۰۱۶ خودرو بفروشد. به گفته دیس در هفته های اخیر فولکس‌واگن طرح نهایی تولید خودروی برقی را امضا کرده است که اولین مدل خط تولید آن یک هاچ‌بک شبیه به خودروی پرفروش فولکس‌واگن گلف خواهد بود. این خودرو که Neo نامیده می شود، بازار اروپا را هدف گرفته است و قیمت آن در حد خودروهای دیزل گلف خواهد بود و با یک مرتبه شارژ باتری کامل ۶۰۰ کیلومتر را می‌پیماید که برد زیادی محسوب می‌شود. خودروی Crozz قرار است تا سال ۲۰۲۳ برای فروش در سطح جهانی از جمله چین، بزرگ‌ترین بازار برای فولکس‌واگن به محصولات آن افزوده شود و همچنین Lounge، یک خودروی SUV جادارتر با فاصله دو محور چرخ طولانی‌تر از Crozz تا مطلوب مصرف‌کنندگان آمریکایی باشد. کرد. یک سدان اسپرت چهار در به نام Aero-E نیز قرار است با تسلا مدل S رقابت کند. خودروسازان در واکنش به محدودیت‌های قانونگذاران در مورد میزان آلایندگی خودروهای تولیدی‌شان به ویژه قوانین جدید اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۰ اکنون سرگرم پدیدآوردن انواع تازه‌ای از خودروهای برقی باتری‌دار هستند. خودروساز سوئدی ولوو این هفته طرح هایی را برای از رده خارج کردن اتومبیل های درون‌سوز در سال‌های نزدیک اعلام کرد. دولت فرانسه نیز در همین هفته سیاست‌های زیست محیطی تازه‌اش برای حذف کامل بنزین و دیزل از سوخت خودرو تا سال ۲۰۴۰ را اعلام کرد. رشد فولکس‌واگن به عنوان یکی از پیشگامان بازار به ۱۲ برند خودرویی زیرمجموعه آن از جمله آئودی و پورشه بستگی دارد و سیستم بوروکراتیک حاکم بر آن، حرکتش را کند می‌کند. برند فولکس‌واگن در حال حاضر فقط به خط تولید SUV خود اضافه کرده است و از بخش خودروهای شهری تا حد زیادی غافل مانده و این بخش پر سود را به رقبایی چون جمله تویوتا و جنرال موتورز واگذار کرده است. هزینه پیروی از روند تغییر در صنعت به سمت خودروهای الکتریکی بار مالی اضافی برای فولکس واگن دربردارد و هزینه‌های میلیاردها یورویی برای حل و فصل رسوایی دو ساله سوخت دیزل و سازمان‌دهی تازه شرکت برای تصمیم‌گیری سریع‌تر نیز بر مشکلات مالی آن شرکت می افزاید. دیس در مصاحبه اخیرش به این نکته نیز اشاره کرده است: «ما باید مراقب باشیم، زیرا کارهای بسیار پیش رو داریم و چالش‌هایی غول‌آسا نیز پیش روی ماست.» منبع: بلومبرگ

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =