کد خبر: 20068
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲

هفته گذشته شرکت رامک خودرو نماینده انحصاری شرکت سانگ یانگ کره جنوبی از خودرو رکستون جدید رونمایی کرد.

  به گزارش  دنیای خودرو به نقل از عصرخودرو این مراسم در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی شهر شیراز و با حضور هنرمندانی چون امید زندگانی، الهام حمیدی و سامان گوران در میان استقبال شیرازی ها برگزار شد.

سانگ یانگ رکستون W در کلاس شاسی بلند های سایز بزرگ قرار می گیرد وظرفیت حمل 7 سرنشین را دارد . این خودرو برای اولین بار در سال 2001 به بازار معرفی شد . طراحی کلی آن بر عهده شرکت ایتال دیزاین ایتالیا بوده است و تا کنون در دو نسل به بازار معرفی شده است . نسل نخست رکستون از سال 2001 تا سال 2006 در بازار حضور داشته و از سال 2006 با نام رکستون II و تغییرات عمده در بخش مشخصات فنی و تغییرات جزئی در ظاهر جایگزین نسل نخست شده است. آنچه توسط رامک خودرو تا کنون با نام رکستون به بازار ایران عرضه شده است همان نسل دوم یا رکستون II است که شباهت های فنی بسیاری با مدل 320 محصول ML از شرکت مرسدس بنز دارد . مهم ترین بازار های هدف رکستون هندوستان و استرالیا هستند .

جایی که در بازار خودرو های دیزلی ، شرکت سانگ یانگ توانسته سهم بسیار زیادی را از آن خود کند . از رقبای جهانی رکستون W نیز می توان به رنج روور ، تویوتا لندکروزر ، فولکس واگن توآرگ ، کیا موهاوی و هیوندای Ix55 اشاره کرد . حرف  W که در نسخه جدید و بهسازی شده این خودرو به آخر اسم آن اضافه شده بنا به گفته مسئولان سانگ یانگ بیانگر عبارت World Class یا کلاس جهانی است . این حرف پیش تر در نسخه جدید خودرو سواری لوکس سانگ یانگ یعنی چیرمن نیز مورد استفاده قرار گرفته بود . عمده ترین تغییرات ظاهری در مدل W رکستون را می توان در سپر جلو ، جلوپنجره ، چراغ های جلو و نمای عقب این خودرو خلاصه کرد. چراغ های جلو طرحی جدید و تیز تر به خود گرفته اند و جلوپنجره با گستردگی بیش تر نمای بهتر یاز لوگو سانگ یانگ را به نمایش می گذارد .

رکستون W نه تنها خودرو مستحکم و قدرتمند در عبور از موانع است بلکه در بخش امکانات رفاهی و طراحی داخلی چهره ای لوکس از خود به نمایش می گذارد .در بخش امکانات فنی و ایمنی این خودرو به کیسه های هوای جلو ، جانبی برای سرنشینان جلو و کیسه های هوای جانبی برای سرنشینان عقب تجهیز شده است . رکستون W از سیستم ARP یا محافظت فعال برای جلوگیری از واژگونی بهره می برد . سیستم های کنترل الکترونیکی پایداری ESP ، سیستم ترمز ABS و توزیع الکترونیکی ترمز نیز به صورت استاندارد روی رکستون W قرار دارند . برای کنترل سرعت و حرکت در سرپایینی نیز سیستمHDC به راننده کمک خواهد کرد .ترمز های در جلو و عقب دیسکی هستند و فرمان خودرو ضمن حساسیت به فرمان در سرعت های پایین قابلیت مانور زیادی را برای راننده فراهم می کنند اما در سرعت های بالا با سفت شدن از عکس العمل های ناگهانی و بروز حادثه جلوگیری می کند . ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت نیز از دیگر امکانات ایمنی این خودرو هستند. در بخش امکانات رفاهی گل سرسبد آپشن های رکستون W ، امکانات متعدد سیستم صوتی و تصویری این خودرو است . این سیستم با همراهی 6 بلند گو ، 2 آمپلی فایر و یک نمایشگر مجهز به سیستم مکان یاب قابلیت های فراوانی را در اختیار سرنشینان می گذارد و همچنین قابلیت پخش فایل های MP3 و DVD را داراست . رینگ های رکستون 12 از نوع 18 اینچی آلومینیومی هستند و شیشه جلو در برابر اشعه های مضر آفتاب و سر و صدای اضافی حساس است . صندلی راننده در 8 جهت قابلیت تنظیم دارد و علاوه بر آن می توان از 3 حافظه در نظر گرفته شده برای این صندلی نیز کمال استفاده را کرد.سنسور باران ، سیستم یخ زدا از شیشه جلو ، آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو ، کروز کنترل ، سانروف برقی و صندلی های تاشو در ردیف سوم نیز از دیگر امکانات رکستون W هستند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =