کد خبر: 205912
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

براساس گزارش‌‌های منتشر شده این برند ترکیه‌ای تولید یک خودروی الکتریکی را دنبال می‌‌کند و امیدوار است در میان مشتریان ترکیه‌ای از جایگاه بسیار بالایی برخوردار شود.

به گزارش اخبار خودرو ، هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه از تشکیل یک کنسرسیوم توسط ۵کمپانی گروه اندولو؛ BMC، هولدینگ کراجا، ترک‌سل و هولدینگ زورلو با هدف تولید نخستین خودروی تولید ترکیه خبر داد.

علاوه‌بر اردوغان، بینالی ایلدیریم نخست‌وزیر و فاروق اوزلو وزیر علوم، صنعت و فناوری ترکیه نیز در مراسم رونمایی از جوینت ونچر موسوم به «اتومبیل ترکیه» در مجموعه کاخ ریاست جمهوری در آنکارا شرکت داشتند.

[caption id="attachment_205916" align="aligncenter" width="700"]خیز ترکیه برای ورود به عصر جدید خودروسازی خیز ترکیه برای ورود به عصر جدید خودروسازی[/caption]

اردوغان در این مراسم اعلام کرد انتظار می‌رود نمونه اولیه این ماشین در سال ۲۰۱۹ آماده باشد و فروش آن از سال ۲۰۲۱ آغاز شود. او همچنین ضمن تشکر از کمپانی‌هایی که در این پروژه شرکت دارند، از پشتیبانی کامل خود و پیگیری آن خبر داد.

براساس گزارش‌‌های منتشر شده این برند ترکیه‌ای تولید یک خودروی الکتریکی را دنبال می‌‌کند و امیدوار است در میان مشتریان ترکیه‌ای از جایگاه بسیار بالایی برخوردار شود.

در میان مقامات ترکیه نیز راه‌اندازی یک خط تولید خودروی ملی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در حال حاضر یکی از اولویت‌های اصلی آن‌ها به‌شمار می‌رود.

ترکیه یکی از قطب‌های اصلی توزیع محصولات تامین‌کنندگان خودرویی در خاورمیانه و اروپا به‌شمار می‌رود و به‌نظر می‌رسد مقامات این کشور در تلاش‌ هستند با تولید محصولی کاملا ترکیه‌ای، نقش پررنگ‌تری به خودروسازی ببخشند.

هنوز مشخص نیست که آیا این پروژه مرتبط با خبرهایی است که در اکتبر‌۲۰۱۵ منتشر شدند و از همکاری مشترک با کمپانی خودروی الکتریکی ملی سوئد «NEVS» برای تامین قطعات یک پروژه ملی خبر می‌دادند یا هدفی دیگر را دنبال می‌کند.

باتوجه‌به شرایط NEVS این امکان وجود دارد، چراکه این کمپانی مالک دارایی‌های کمپانی ورشکست‌شده ساب است. در آن زمان وزیر علوم ترکیه مدعی شده بود محصول تمام الکتریکی این کشور بهتر و ایمن‌تر از خودرهای تسلا خواهد بود.

[caption id="attachment_205915" align="aligncenter" width="640"]دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه  و ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا روز چهارشنبه هشتم نوامبر دیدار رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا روز چهارشنبه هشتم نوامبر[/caption]

سال گذشته حدود ۷۵۰‌هزار دستگاه خودرو در ترکیه به‌فروش رسید که به باور اردوغان، راه‌اندازی یک برند داخلی می‌تواند جلوی این شرمندگی تاریخی را بگیرد.

در ۸ماهه نخست سال‌۲۰۱۷، حدود ۴۲۳‌هزاردستگاه خودرو در این کشور به فروش رسید که ۲۹۴هزاردستگاه آن را خودروهای وارداتی و مابقی را خودروهای مونتاژ شده در ترکیه تشکیل می‌دادند. درعین‌حال تعداد خودروهای وارداتی نسبت‌به دوره مشابه در سال گذشته ۲۵‌درصد کاهش و تولید داخلی تا ۲۰‌درصد افزایش داشته است.

رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم معرفی «اتومبیل ترکیه» از تشکیل یک تیم ویژه در هیات دولت خود برای نظارت مراحل پیشرفت این خودرو و برطرف کردن موانع احتمالی خبر داد.

به‌باور آقای اردوغان با ورود خودروهای الکتریکی و خودران، عصر جدیدی در خودروسازی آغاز شده است و خودروی ملی ترکیه هم پاسخ‌گوی نیازهای نسل‌های امروز و آینده خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر، دیدار رجب طیب اردوغان با ایلان ماسک مدیرعامل کمپانی تسلا است که روز چهارشنبه در آنکارا صورت گرفت. طبق گزارش‌‌های منتشر شده در این دیدار، درباره موضوعات مختلف تکنولوژیک گفت‌وگوهایی صورت گرفته است.

ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه درخصوص این‌دیدار اعلام کرد: «ما درباره سرمایه‌گذاری‌های تکنولوژیک در ترکیه و پیشرفت‌های مربوط در کشور صحبت کردیم.»

تصور می‌شود در این دیدار بحث‌هایی در خصوص تولید خودروهای هیبرید و تمام الکتریکی ترکیه‌ای نیز صورت گرفته باشد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    خوشبحالشون مافیای خودروسازی ندارن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

آخرین اخبار