کد خبر: 205996
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

من مطمئن هستم با فروش تعداد کافی XC90 و XC60، افزایش رشد ما ادامه خواهد داشت. در هر حال قطعا هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که پیروزی‌مان را جشن بگیریم، چون رسیدن به آن نقطه ۵‌سال زمان می‌برد.

به گزارش اخبار خودرو ، الکساندر کرسماکرز مدیری هلندی است که برای یک خودروساز سوئدی که زمانی تحت مالکیت فورد آمریکا بود و حالا به یک هلدینگ چینی تعلق دارد، کار می‌‌کند.

او که بیش‌از ۳۰‌سال تجربه در خودروسازی دارد، در میان سهامداران و هیات‌مدیره ولوو ، برای بازگردان شکوه دوباره به برند ولوو از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است.

کرسماکرز ۵۷‌ساله از ۱۶سال پیش در رده‌های مختلف مدیریتی ولوو مشغول به کار بوده است. در این‌جا بخش‌هایی از مصاحبه کرسماکرز با نشریه اتومبیل را که هفته پیش منتشر شد، می‌خوانیم.

[caption id="attachment_205997" align="aligncenter" width="700"]الکساندر کرسماکرز ، مغز متفکر کمپانی ولوو الکساندر کرسماکرز ، مغز متفکر کمپانی ولوو[/caption]

بعد از یک دوره اغماگونه در چند سال گذشته، چه حسی دارید که این همه خبر خوب و محصولات فوق‌العاده برای معرفی دارید؟‌

بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵، ما به‌ویژه در ایالات متحده از نظرها و ذهن‌ها دور بودیم. البته که همیشه می‌دانستیم ولوو هرگز ناپدید نخواهد شد، اما به محصولاتی قوی احتیاج داشتیم که اطمینان و ایمانمان را به این برند ثابت کنیم. به همین خاطر بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ روی پلت‌فرم SPA و موتورهای جدید کار کردیم. در نتیجه حالا از وضعیتمان در بازار و بازگشت به ایالات متحده کاملا راضی و خوشحال هستیم.

ما کارمان را از سال ۲۰۱۵ آغاز کردیم. خرده‌فروش‌ها دوباره سرمایه‌‌گذاری‌هایشان را آغاز کرده‌اند و به ما اعتماد دارند. سال گذشته فروش ما در آمریکا ۱۷درصد رشد داشت و امسال هم نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی سروکار خواهیم داشت.

هنوز جزئیات دقیق مربوط‌به فروش امسال را منتشر نکرده‌ایم، زیرا در ۶‌ماهه نخست مشکلاتی درزمینه تامین داشتیم، اما من مطمئن هستم با فروش تعداد کافی XC90 و XC60، افزایش رشد ما ادامه خواهد داشت. در هر حال قطعا هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که پیروزی‌مان را جشن بگیریم، چون رسیدن به آن نقطه ۵‌سال زمان می‌برد.

 

آیا می‌توانیم راهبرد الکتریکی‌‌سازی ولوو را «پیشی گرفتن از تسلا» عنوان کنیم؟

خیر. ما بودیم که این مسیر را شروع کردیم. راهبرد رانشگر الکتریکی ما به سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ برمی‌گردد. ابتدا تصمیم گرفتیم تنها موتور‌های توربوی ۴‌سیلندر تولید کنیم. بعد یک موتور ۳سیلندر را هم اضافه کردیم که به زودی رونمایی خواهد شد.

ما این را با انواع مختلف موتورهای الکتریکی ترکیب کردیم و برای بلندمدت تولید همیشه هم در نظر داشته‌ایم که خودروهای تمام الکتریکی آینده صنعت خودرو خواهند بود.

این‌که تغییر ذکر شده از سال ۲۰۲۰ شروع می‌شود یا از سال ۲۰۲۵، به عوامل مختلفی بستگی دارد. ما گفتیم از سال۲۰۱۹ به بعد تنها خودروهایی را عرضه خواهیم کرد که به‌نوعی الکتریکی باشند.

در نتیجه موتورهای احتراقی درکنار موتورهای الکتریکی عملکرد خودروها و بهینگی مصرف آن‌ها را افزایش خواهند داد تا درنهایت به خودروهای تمام الکتریکی برسیم.

البته این سوءتفاهم هم پیش آمد که قرار است ما از سال ۲۰۱۹ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذاریم اما چنین چیزی برای برندی مثل ولوو کمی زود است.

 

چه کسانی (در آمریکا) باید از رقابت با شما نگران باشند؟

تصور من این است که ما در حال حاضر برندی را با گذشته و میراثی طولانی عرضه می‌کنیم و به‌رغم این‌که دوره‌ای طولانی در آمریکا غایب بودیم، این حقیقت همچنان قابل مشاهده است. افراد به سراغ ولوو می‌آیند، چون این برند را دوست دارند.

مساله اصلی برخورداری از نوعی آگاهی درخصوص محصولات است. ما با XC90 نشان دادیم می‌توانیم با موتورهای توربوی ۴سیلندر مسیرمان را طی کنیم. این مساله مربوط به ۳ یا ۴سال پیش بود و همه می‌پرسیدند چه‌طور می‌شود یک شاسی‌بلند بزرگ، موتوری ۴سیلندر داشته باشد؟

ما خودروهایی زیبا و با کیفیت بسیار بالا داریم و شاید برخی از رقبایمان فکرش را نمی‌کردند که ولوو بتواند ازپس چنین چیزهایی برآید. فکر می‌کنم با محصولات خوبی مثل XC90، XC60 و XC40 که تا پایان سال جاری به بازار خواهند آمد، به همکارانمان نشان‌ دادیم که به بازار برگشته‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =