کد خبر: 206950
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

شرکت آرمان موتور کویر نماینده رسمی برند لوکسژن تایوان در ایران، در روز نخست نمایشگاه بین‌المللی خودرو تهران، از دو محصول جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش اخبار خودرو ،  آرمان موتور کویر اولین شرکتی بود که در روز افتتاح نمایشگاه خودرو تهران، از محصولات خود در حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه، پرده‌برداری کرد. این مراسم با حضور مدیران ارشد لوکسژن و مدیرعامل شرکت آرمان‌موتور کویر به‌صورت کاملا حرفه‌ای برگزار شد.

همچنین نمایندگی و دپارتمان مرکزی فروش این شرکت، دو روز پیش از برگزاری نمایشگاه، رسما فعالیت خود را آغاز کرد که در آن مراسم خودروهای لوکسژن S3، U7،M7 و S3 Ev به نمایش در آمدند.

اما غافلگیری آرمان‌موتور کویر برای نمایشگاه خودرو تهران، معرفی و رونمایی دو کراس‌‌اوور زیبا و جذاب U5 و U6 بود که با مراسم ویژه‌ای به‌صورت رسمی رونمایی ‌شدند. در ادامه به بررسی محصولات این شرکت خواهیم پرداخت.

آرمان‌موتور کویر قرار است سدان S3 را به‌عنوان نخستین محصول خود با قیمت زیر ۱۰۰ میلیون تومانی راهی بازار کند. پس از آن نوبت کراس‌اوور U6 و U5 است که سبد محصولات این شرکت را تکمیل خواهند کرد.

[caption id="attachment_206951" align="aligncenter" width="700"]لوکسژن s3 لوکسژن s3[/caption]

S3 سدانی مناسب برای خانواده اولین خودرویی که توسط آرمان‌موتور کویر به بازار عرضه خواهد شد، لوکسژن S3 است که در کلاس خودروهای سدان‌متوسط شهری قرار می‌گیرد. S3 از لحاظ ظاهری دارای طراحی به‌روز و جوان‌پسندی است که همین موضوع می‌تواند برگ برنده‌ای برای آن محسوب شود.

در نمای جلوی این خودرو بیشترین موردی که توجه را به خود جلب می‌کند، چراغ‌های بزرگ و زیبایی است که با طرحی خاص و منحصربه‌فرد، نشانی از برند لوکسژن به‌شمار می‌روند.

همچنین به‌کار بردن بخش‌هایی با طرح فیبرکربن در جلوپنجره و لیپ زیرسپر، روحیه اسپرت بودن را در این خودرو نمایان‌تر کرده است. نمای جانبی S3 از طرحی ساده بهره می‌برد که نمی‌توان نکته‌ای خاص را در آن مشاهده کرد. تنها موردی که ممکن است جلب توجه کند، شیشه جانبی عقب بوده که به‌صورت خاص و منحصر به‌فرد طراحی شده است.

اگر بخواهیم از لحاظ ابعاد، این سدان تایوانی را با رقبا مقایسه کنیم، باید بگوییم S3 ابعادی بین هیوندای اکسنت و النترا دارد که از همین لحاظ می‌تواند خلا نبود خودرویی با این ابعاد را در بازار پر کند.

این محصول لوکسژن که یک سدان کامپکت به شمار می‌رود، از یک موتور ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۵۵۶ سی‌سی، ۱۶ سوپاپ با حداکثر قدرت ۱۱۶ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متر بهره‌مند است. گ

یربکس به کار رفته در این خودرو نیز از نوع ۷دنده CVT ساخت شرکت JATICO ژاپن است که نیروی تولیدشده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. وزن خالص این خودرو ۱۲۵۰‌کیلوگرم و حجم مخزن سوخت ۴۷‌لیتر است. همچنین نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع نیروی ترمز، تکنولوژی توقف هوشمند پدال‌ها، سیستم ضدهرزگردی، سیستم پایداری الکترونیکی، ایربگ راننده، سرنشین و جانبی نمونه‌هایی از تجهیزات ایمنی به‌کار رفته در لوکسژن S3 است.

نکته قابل توجه در داخل کابین این‌ خودرو، استفاده از تریم کربنی در کنار نمایشگر تمام‌لمسی است. لازم به ذکر است که نسخه فول‌آپشن این خودرو دارای یک نمایشگر تمام‌لمسی ۹‌اینچی است که دقیقا مانند تسلا تمام اطلاعات مربوط به خودرو را به نمایش در‌می‌آورد.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو در ایران با قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون‌تومان عرضه شود که در این صورت باید شاهد رقابت نزدیک آن با رقبای کره‌ای و چینی باشیم.

 

U6 توربو؛ کراس‌اووری زیبا با امکانات رفاهی فراوان

این روزها بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور نه‌تنها در ایران بلکه در جهان نیز بسیار داغ و پر‌رونق است. از همین رو می‌توان پیش‌بینی کرد لوکسژن U6 با توجه به ظاهر زیبا و امکانات رفاهی مناسب، با قیمت‌گذاری هوشمندانه و رقابتی، جایگاه مناسبی را در میان رقبای سرسخت کره‌ای و حتی چینی‌های تازه‌وارد بازار داخلی برای خود به‌دست آورد. ابتدا کمی در مورد خصوصیات ظاهری این تایوانی خوش‌قد و قامت خواهیم گفت.

[caption id="attachment_206768" align="aligncenter" width="700"]لوکسژن u6 لوکسژن u6[/caption]

طراحی ظاهری منحصر به‌فرد این خودرو یکی از خصوصیات اصلی آن به‌شمار می‌رود. اگرچه برند لوکسژن با کمپانی‌های چینی همکاری دارد اما برخلاف بسیاری از آن‌ها از یک طرح تکراری یا به‌اصطلاح کپی‌برداری شده استفاده نکرده است.

در نمای جلوی خودرو شاهد طرحی دینامیک و پویا هستیم که چراغ‌های بزرگ مجهز به دی‌لایت LED در طرفین آن خودنمایی می‌کنند. نشان این برند که از DNA به امانت گرفته شده است، نشانی از حرف L را درون خود دارد که با دیدن آن ناخودآگاه کلمه لوکسژن را در ذهن تداعی می‌کند.

جلوپنجره بزرگ آن نیز از جنس کروم بوده و چهره‌ای خاص و زیبا را برای این کراس‌اوور تایوانی پدید آورده است. همچنین خطوط تند و تیزی که از کاپوت و گلگیر‌ها شروع شده است، همگی به نشان لوکسژن منتهی می‌شوند که همین امر موجب شده است بدنه چند‌بعدی برای U6 ایجاد شود.

نقش و نگار این خطوط را می‌توان روی سپر حجیم و بزرگ نیز مشاهده کرد و تمام این المان‌ها سبب شده است ظاهری جدید و متمایز پدید آید. در نمای جانبی نیز مجددا شاهد یک طرح متمایز هستیم که علاوه‌بر رعایت نکات آیرودینامیکی، به حفظ ظرافت و زیبایی‌ها نیز دقت شده است.

در کنار همه این موارد رینگ‌های ۱۷‌اینچی آلومینیومی ۵‌بازو یکی از نکاتی است که روح اسپرت و جوان‌پسند این خودرو را احیا کرده است. علاوه‌بر این نصب روف‌ریل روی سقف خودرو یکی دیگر از المان‌هایی است که موجب شده کراس‌اوور بودن این خودرو نمایان شود.

اما نمای عقب این خودرو بیش از هر چیز توجه را به خود جلب می‌کند زیرا چراغ‌های LED بزرگ با طرحی متفاوت، به‌نوعی امضای هنری این برند محسوب می‌شود که از فاصله‌ای دور حتی شناخت آن را آسان می‌کند.

همچنین قسمتی از در صندوق به رنگ مشکی مزین شده که در راستای شیشه عقب است. طراحی داخل کابین نیز به‌گونه‌ای بوده که بی‌شباهت به خودروهای کره‌ای نیست. اما طرح دایره‌ای‌شکل داشبورد جلوه‌ای ویژه برای کابین ایجاد کرده است.

لوکسژن U6 توربو یک موتور ۴سیلندر خطی مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم ۸/۱ لیتر، ۱۶سوپاپ را برای خود برگزیده که حداکثر توان آن ۱۷۰ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۲۵۶ نیوتون‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه است.

گیربکس به‌کار رفته در این خودرو نیز از نوع ۶دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت دستی بوده که ساخت شرکت ژاپنی Aisin است. همچنین وضعیت انتقال نیرو در این کراس‌اوور دیفرانسیل‌جلو است. همه اینها در حالی است که وزن خالص این خودرو ۱۵۰۰ کیلوگرم و حجم باک ۵۵ لیتر است.

از سوی دیگر لوکسژن U6 مجهز به فناوری هوشمند ارتباطات چند‌رسانه‌ای سری Think+ ساخت شرکت HTC، فناوری هوشمند دید عقب با قابلیت نمایش دید ۳۶۰ درجه پیرامون، فناوری هوشمند و اتوماتیک پخش تصاویر از زوایا و نقاط کور انتهای خودرو (Active Eagle View)، سیستم بهینه‌سازی راندمان حرکت و مصرف سوخت، قابلیت فرمان‌پذیری صوتی، سیستم تهویه اتوماتیک، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای آینه‌های جانبی برقی با قابلیت تاشوندگی و در صندوق عقب برقی است.

باتوجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی زیادی که این خودرو دارد، می‌توان گفت که U6 با ورود به بازار ایران رقابت نزدیکی را با رقبای کره‌ای خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی کمتر از ۱۴۰ میلیون تومان توسط آرمان‌موتور عرضه شود.

U5 کراس‌اووری با ظاهر جذاب و جوان‌پسند ظاهر این خودرو به‌گونه‌ای است که در لحظه نخست، نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. لوکسژن U5 دارای طول ۴۳۹۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۸۳ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۹۴ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۶۲۰ میلی‌متر است.

ویژگی‌های بارز این خودرو در ظاهر شامل چراغ‌های مدرن و زیبا، جلوپنجره مشبک شش‌ضلعی، رینگ‌های بزرگ اسپرت، ریل‌های بزرگ و جالب سقفی، سقف شیب‌دار و... می‌شود که در مجموع ظاهر بسیار جذاب و قابل قبولی را برای این کراس‌اوور خلق کرده است.

[caption id="attachment_206769" align="aligncenter" width="700"]لوکسژن u5 لوکسژن u5[/caption]

همچنین طراحی داخلی این خودرو به‌گونه‌ای است که می‌توان حس متمایز بودن با سایر برندها را به‌خوبی مشاهده کرد. در همین راستا کابین این خودرو دارای طرح رنگ تمام‌مشکی با تریم آلومینیومی مات روی پره‌های فرمان و دستگیره‌های در بوده و اهرم دنده این خودرو شبیه محصولات ب‌ام‌و است.

از ویژگی‌های U5 می‌توان به گیربکس هشت‌سرعته Steptronic اشاره کرد. علاوه‌بر این‌ها، نمایشگر ۱۲ اینچی تعبیه‌شده در کابین وظیفه نمایش دادن دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ناوبری و سیستم صوتی را برعهده دارد.

لوکسژن U5 به یک پیشرانه ۱,۶ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۲۴ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتون‌متر مجهز شده است که توسط گیربکس CVT قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم دید عقاب، کروز کنترل، نمایشگر ۱۲‌اینچی لمسی، سیستم صوتی حرفه‌ای HTC و سیستم اتوپارک و خروج از پارک اتوماتیک اشاره کرد. لازم به ذکر است که سیستم اتوپارک از امکانات بارز این خودرو به حساب می‌آید که در سایر رقبای هم‌رده مشاهده نمی‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =