کد خبر: 206968
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

ریگان خودرو ترجیح داده است از تلفظ شیرین این خودرو استفاده کرده و آن را با نام کوپا در ایران عرضه کند. اما نام کامل خودرویی که قرار است در ایران عرضه شود «ریگان کوپا توربو (تی)‌۲۱۰» خواهد بود.

به گزارش اخبار خودرو ، ریگان خودرو برای نمایشگاه خودرو تهران سورپرایز ویژه‌ای داشت که به گفته مدیران شرکت این غافلگیری در لحظه آخر به لیست خودروهای رونمایی‌شده در دومین نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب افزوده شد و به نمایش درآمد. بنابراین با یک غافلگیری مواجه شدیم.

خودرویی که با ورودش در روز ابتدایی نمایشگاه که مخصوص بازدید مقامات و خبرنگاران بود، توانست توجه تمام حضار را به خود جلب کند. با توجه به موقعیت مناسب غرفه این خودروسازی که در ابتدای ورودی نمایشگاه قرار داشت، هرکس به محض ورود، توجهش به این خودروی شکیل جلب می‌شد.

با وجود اینکه این خودرو در لحظه آخر به نمایشگاه اضافه شد، اما ریگان خودرو می‌تواند به این خودرو از دیدگاه بسیار استراتژیک نگاه کند.

[caption id="attachment_206714" align="aligncenter" width="700"]ریگان کوپا توربو (تی)‌۲۱۰ ریگان کوپا توربو (تی)‌۲۱۰[/caption]

کوپا یا کوپه

ظاهرا مردم چین، سگمنت کوپه خودروها را با تلفظ کوپا عرضه می‌کنند و در حقیقت نام این خودرو به‌خاطر ظاهر کوپه‌مانند انتهای این شاسی‌بلند، انتخاب شده است. ریگان خودرو ترجیح داده است از تلفظ شیرین این خودرو استفاده کرده و آن را با نام کوپا در ایران عرضه کند. اما نام کامل خودرویی که قرار است در ایران عرضه شود «ریگان کوپا توربو (تی)‌۲۱۰» خواهد بود.

لازم به ذکر است که این خودرو در تیپ آپشنی عرضه می‌شود اما خوشبختانه مسئولین ریگان خودرو تصمیم گرفته‌اند تفاوت این دو تیپ را در پشت و اطراف خودرو ذکر نکنند.

بنابراین برای اینکه از نمای خارجی بتوانید تیپ آپشنی این خودرو را تشخیص دهید، یا باید قدبلند باشید یا در جایی بایستید که بتوانید سقف خودرو را مشاهده کنید زیرا تنها تفاوتی که در نمای ظاهری این خودرو مشخص است، پانورامیک یا سانروف ساده بودن سقف این خودرو در دو سطح آپشنی اکسکلوسیو و رویال است.

شرکت خودروسازی هونان جیانگ‌نان که به اختصار تحت عنوان جیانگ‌نان شناخته می‌شود، با همکاری کمپانی زوتی چین متولد شده است، اما فعالیت کاملا مستقلی دارد.

کارخانه این کمپانی در شهر چانگشا از شهرهای بزرگ استان هونان چین قرار دارد. تمام مراحل طراحی، ساخت، تولید و تست خودرو، همچنین تولید این مجموعه در همان مجتمع صنعتی شهر چانگشا انجام می‌شود.

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث شده بود توجه مخاطبین به‌سمت این خودرو جلب شود، شباهت آن در نمای جلو به فولکس‌واگن تیگوان و در نمای عقب به پورشه کاین نسل نخست (خصوصا فونت انتخاب شده برای نام کوپا) بوده است. اما نمی‌توان جذابیت ظاهری این خودرو را تنها به‌خاطر شباهت به دو خودروی ذکر شده دانست

کوپا؛ ترکیبی از تیگوان و ماکان

شاید مهم‌ترین دلیلی که باعث شده بود توجه مخاطبین به‌سمت این خودرو جلب شود، شباهت این خودرو در نمای جلو به فولکس‌واگن تیگوان و در نمای عقب به پورشه کاین نسل نخست (خصوصا فونت انتخاب شده برای نام کوپا) بوده است.

اما نمی‌توان جذابیت ظاهری این خودرو را تنها به‌خاطر شباهت به دو خودروی ذکر شده دانست. همان‌طور که گفته شد در قسمت انتهایی، سقف این خودرو به‌قدری به‌سمت پایین متمایل شده که می‌توان این خودرو را هم‌سگمنت با خودروهایی چون ب‌ام‌و ایکس دو و ایکس چهار و همچنین مرسدس بنز جی‌ال‌سی دانست که به‌عنوان شاسی‌بلندهایی با فرم کوپه شناخته می‌شوند.

همچنین با وجود اینکه در نمای جلو شاهد شباهت‌هایی به تیگوان هستیم، جزئیات اضافه شده به این قسمت مثل طراحی خاص دی‌لایت‌ها و همچنین استفاده از گرافیک خاص درون چراغ‌ها که با وجود شباهت ظاهر، این قسمت را از تیگوان متفاوت می‌کند، باعث وجود حس تمایزی دل‌نشین در این خودرو شده است.

در نمای کناری با هوشمندی تمام طراحان این خودرو، خطوط کرومی مات استفاده شده در قسمت بالایی درها تقریبا تا انتهای نمای کناری خودرو ادامه پیدا کرده است و در انتها با ضخامت بیشتر در این قسمت به انتها می‌رسد.

این قسمت ضمن بیشتر القا کردن حس کوپه بودن این خودرو، هماهنگی خوبی با روف ریل‌های روی سقف (نقره‌ای رنگ) دارند. در نمای پشت نیز همان‌طور که پیش از این گفتیم، فونت کوپه باعث شده است شباهت زیادی با پورشه کایمن نسل نخست داشته باشد، اما نکته مهمی که هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ زیبایی بصری کمک زیادی به ظاهر این قسمت کرده‌ است، خروجی‌های دوگانه اگزوزی هستند که پشت آن‌ها واقعا دو خروجی اگزوز قرار گرفته است.

بنابراین هم بیننده با دیدن چنین نمایی حساب ویژه‌ای روی این خودرو می‌کند و هم از نظر فنی باعث خواهد شد که روند خروج ماده اشتعال یافته تسهیل شود و احتمالا شاهد افزایش بازدهی این خودرو باشیم.

توان فنی تی ۲۱۰

همان‌طور که از نام این خودرو پیداست، با کمک گرفتن از پیشرانه توربو که مجموع حجم چهارسیلندر آن به یک‌ونیم‌لیتر می‌رسد، قدرتی معادل ۱۵۵ اسب‌بخار در دور ۵۸۰۰ گرفته شده است.

با این وجود مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی به میزان ۸.۶لیتر در هر صدکیلومتر کاهش پیدا کرده است. سیستم تعلیق این خودرو در چرخ‌های عقب از نوع مک‌فرسون بوده و برای چرخ‌های عقب از سیستم اتصال چندگانه استفاده می‌کند.

رینگ‌های درنظرگرفته‌شده برای دربرگرفتن لاستیک‌های این خودرو، ۱۸اینچی آلومینیومی با قطر ۶۰ است. با این وجود مهندسان شرکت جیانگ‌نان توانسته‌اند وزن این خودرو را تا ۱۶۶۱کیلوگرم سبک کنند تا شاهد شتاب‌گیری خوب این خودرو باشیم. ابعاد این خودرو در طول ۴۶۵۴، عرض ۱۸۹۳ و ارتفاع ۱۶۹۶ میلی‌متر است. همچنین سازندگان با رساندن فاصله بین ۲محور تا ۲۸۰۵ میلی‌متر توانسته‌اند فضای بسیار زیادی را برای سرنشینان جلو ایجاد کنند.

تجهیزات رفاهی

اگر قصد ورود به کابین نسخه رویال یا فلگ‌شیپ (پرچم‌دار) این خودرو را داشته باشید، قطعا شگفت‌زده خواهید شد. درواقع طراحی منحصربه‌فرد این کابین در کنار رعایت مسائل اروگونمی باعث شده است ذهنیتی که مخاطب نسبت‌به ظاهر این خودرو که به ۲خودروی فولکس‌واگن تیگوان و پورشه کایمن نسل اول شباهت دارد، از ذهن‌ها پاک شده و متوجه شویم درواقع با یک شاسی‌بلند لوکس مواجه هستیم.

در بحث ایمنی سرنشینان، این خودرو مجهزبه ایربگ‌های اصلی جانبی برای سرنشینان جلو و پرده‌ای برای هر چهار سرنشین و سیستم‌های ترمز مرسوم ABS و EBD شده است.

برای امنیت در سرعت‌های بالا در کلاس‌های فول‌آپشن، به‌غیراز فرمان برقی مجهز به سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار وجود خودرو در نقطه کور نیز وجود دارد.

اما برای هر دو کلاس فول‌آپشن این خودرو، ۲سیستم کنترل کشش طولی یا TCS، سیستم پایداری الکترونیکی و سیستم ترمز کمکی و ترمز پارک کمی درنظر گرفته شده است.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین تفاوتی که باعث می‌شود کابین خودرو در کلاس اکسکلوسیو و رویال حس متفاوتی را به راننده منتقل کند،اشاره کنیم باید از جایگذاری صفحه نمایش (LCD) به جای آمپرهای مرسومی که روی خودروها استفاده می‌شوند نام ببریم.

با استفاده از این سیستم، دیگر خیال راننده راحت است که هیچ اشتباهی در سرعت و دیگر جزئیاتی که راننده باید در جریان آن باشد، رخ نخواهد داد. اما برای بررسی لیست تجهیزات رفاهی نسخه فول‌آپشن، کار سختی در پیش خواهیم داشت.

این نسخه از خودرو تجهیزاتی چون تنظیم برقی صندلی‌های جلو، امکان جلو و عقب بردن صندلی شاگرد توسط سرنشینان پشتی، سقف پانورامیک، کنترل اتوماتیک چراغ‌های جلو، چراغ‌مشایعت تا منزل، آینه‌‌های جانبی برقی تاشو با گرم‌کن و راهنما، نمایشگر ۷اینچی لمسی با کاربری‌های مختلف مثل مولتی مدیا، نمایش دما و فشار باد تایر، کامپیوتر سفری، دوربین ۳۶۰‌درجه و دوربین‌های جلو و عقب برای هنگام پارک و یا نزدیک شدن به مانع از جلو و عقب و رهیاب و کنترل عملکردهای این سیستم از روی فرمان، کروز کنترل و حتی شارژ بی‌سیم برای باتری تلفن همراه دارد.

اما نکته مهم درمورد این خودرو اینجاست که تمام این تجهیزات قرار است در نسخه پایه با قیمت کمتر از ۱۰۰میلیون عرضه شود و در نسخه فول قطعا قیمتی زیر ۱۲۰میلیون خواهد داشت. درصورت اجرایی شدن این قیمت‌گذاری می‌توان امیدهای زیادی به این خودرو داشت.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی مسلک دوست ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    چه وقت ثبت نام فروش شروع می شود؟ لطفا اطلاع رسانی نمایید . ۰۹۱۲۲۱۸۹۱۸۵ یا ۲۶۶۰۱۵۳۹ _ ۰۲۱ با تشکر .
  • علی اکبری ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    با توجه به اینکه شرکت زوتی دست مسئولین ایرانی را در نامگذاری خودرو باز گذاشته بهتر بود به جای نام کوپا از نام ایرانی و پر ابهت کوپال برای این خودرو استفده می کردند. قطعا در مارکتینگ ایرانی ، مانوس بودن این نام با گوش مشتریان ایرانی در فروش موثر خواهد بود
  • محمدرضامرادی ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    قصد خرید دارم باید چیکار کنم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =