کد خبر: 206970
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

تولید شرکت زامیاد تا پایان سال جاری به ۱۸۰دستگاه خودرو در روز خواهد رسید. ضمن‌اینکه برای سال آتی نیز تولید روزانه این شرکت به ۲۰۰دستگاه انواع خودروهای تجاری خواهد رسید

به گزارش اخبار خودرو ، شرکت زامیاد از معدود شرکت‌های فعال در حوزه خودروهای کاروتجاری است که به شکلی چشمگیر در نمایشگاه خودرو تهران حضور به هم رسانده است. این شرکت که تقریبا در تمام سگمنت‌های خودروهای کاروتجاری، مدل‌هایی را برای عرضه دارد، در نمایشگاه تهران محصولات خود را به نمایش گذاشته است.

[caption id="attachment_206971" align="aligncenter" width="700"]محصولات شرکت زامیاد در نمایشگاه خودرو تهران محصولات شرکت زامیاد در نمایشگاه خودرو تهران[/caption]

زامیاد در‌حال‌حاضر وانت‌های نیسان را در حوزه خودروهای باری سبک به بازار عرضه می‌کند. هرچند در سال‌های اخیر تلاش بسیاری برای جایگزینی این خودرو انجام شده است اما به‌گفته شرکت تقاضای موجود برای وانت‌های نیسان جایگزینی این خودرو را منتفی می‌کند.

وانت نیسان در دو مدل Z24 و Z24ND عرضه می‌شود. بر اساس استانداردهای جدید ابلاغی، وانت نیسان زامیاد با اتاق جدید و منطبق با این استانداردها از ابتدای سال ۹۸ به صورت رسمی تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

این خودروسازی با دیگر محصول خود با نام وانت پادرا در بازار باری‌های سبک حضور یافته است که این محصول نیز در آینده با ایجاد تغییرات گسترده و رعایت استانداردهای جدید تولید خواهد شد.

زامیاد در حوزه خودروهای مسافری، مینی‌بوس آراد A36 را در دو مدل ۱۵ و ۱۳ به بازار عرضه می‌کند و به‌تازگی نیز این خودروسازی از مینی‌بوس آذر A50 رونمایی کرد که این محصول نیز با دو مدل ۱۲ و ۱۵ به بازار کشور وارد شده است. همچنین شرکت زامیاد در زمینه باری‌های سنگین نیز فعالیت می‌کند در این راستا تاکنون کشنده یوروکارگو و استرالیس ایویکو را به کشور آورده است.

چشم‌انداز سال آینده زامیاد معاون مهندسی و توسعه محصول شرکت زامیاد از تکمیل سبد محصولات این شرکت با ورود خودروهای جدید مسافری و تجاری سنگین و سواری SUV به‌تدریج از سال آینده خبر داده است.

فرید ترابی با اشاره به استمرار تولید کامیون‌های ایویکو در شرکت زامیاد و چشم‌انداز همکاری با این برند مطرح اروپایی یادآور شد: باتوجه به تغییر شرایط کسب‌‌‌وکار در کشور و افزایش رقابت در سال‌های اخیر در حوزه خودروهای کاروتجاری، به‌دنبال افزایش خودکفایی در ساخت داخل و همکاری مشترک با این شرکت و افزایش سهم بازار هستیم که در این راستا مذاکرات لازم با مدیران ارشد ایویکو در هفته گذشته انجام شده است.

وی همچنین از تولید محصولات جدید این شرکت در سال آینده خبر داد و بیان کرد: «مذاکراتی به‌منظور تولید برخی محصولات مسافری و باری در شرکت زامیاد انجام شده است که باتوجه به نهایی شدن انتخاب نوع محصول، اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.»

در آستانه ۵۵ سالگی شرکت تولیدکننده خودروهای تجاری زامیاد، در سال ۱۳۴۲ به‌عنوان اصلی‌ترین کارخانه گروه صنعتی رنا تاسیس شد و فعالیت خود را با واردات، مونتاژ و تولید انواع خودروهای تجاری بنزینی و گازوئیلی مطابق با استانداردهای روز بین‌المللی آغاز کرد.

این شرکت با توجه به گسترش فعالیت‌ها و توسعه محصولات خود، با هدف افزایش بهره‌وری، دستیابی به تیراژ بالا در تولید خودروهای تجاری و توسعه ناوگان حمل‌ونقل تجاری کشور فعالیت خود را تا امروز ادامه داده است.

زامیاد با بیش‌از نیم‌قرن تجربه و با شناخت کامل بازار خودروهای تجاری، از انگشت‌شمارترین شرکت‌های خودروسازی کشور است که از سال‌های دور تمرکز خود را بر تولید و عرضه خودروهای تجاری به بازار داخلی و منطقه معطوف کرده است.

درحال‌حاضر زامیاد یکی از شرکت‌های بزرگ گروه خودروسازی سایپاست و می‌توان اذعان کرد این شرکت تا حدود بسیار زیادی به چشم‌انداز خویش در مسیر رشد و توسعه دست‌یافته است. زامیاد بازوی توانمند گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید و عرضه انواع خودروهای تجاری محسوب می‌شود.

شرکای تجاری شرکت زامیاد در تولید خودروهای تجاری سنگین خود با شرکت ایویکو همکاری می‌کند. ایویکو، یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که در زمینه تولید انواع کشنده، کامیون، اتوبوس و موتورهای دیزل فعالیت می‌کند و دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن، در شهر تورین ایتالیا قرار دارد.

این شرکت، شاخه‌ای از شرکت صنایع سی‌‌ان‌‌اچ محسوب می‌شود و از مشارکت و سرمایه‌گذاری چند شرکت اروپایی ازجمله فیات، لانچیا و افیسینه مکانیکه، یونیک و ماگیروس تشکیل شده است.

امروزه شرکت ایویکو نقش بسزایی را در بازار خودروهای تجاری و موتورهای دیزلی بازی می‌کند. بیشترین فروش این شرکت را خودروهای حمل مسافر، وسایل‌نقلیه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین تجاری، ماشین‌آلات نظامی و کامیون‌های ۳٫۵ تنی، تشکیل می‌دهند.

مجارستانی‌ها، شرکای جدید به‌تازگی مدیر ارشد شرکت ایکاروس و رئیس انجمن صنایع مجارستان به همراه هیاتی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف تولید، در نشستی با مدیرعامل شرکت زامیاد راهکارهای برقراری همکاری دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

مدیران ارشد شرکت ایکاروس و رئیس انجمن صنایع مجارستان ضمن بازدید از خطوط مختلف تولید ون، استرالیس و یوروکارگوی زامیاد، در نشستی با بهزاد ظهیری، مدیرعامل و جمعی‌از معاونان و مدیران ارشد شرکت زامیاد راهکارهای ایجاد تعامل و گسترش همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، مدیر ارشد شرکت ایکاروس در این دیدار ضمن ابراز رضایت از امکانات، دانش بالای فنی و توانمندی‌های تولیدی در زامیاد بر ایجاد و گسترش همکاری دو طرف تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تشکیل تیم کارشناسی بین شرکت ایکاروس مجارستان و زامیاد راه‌های تولید خودرو در ایران فراهم شود.

همچنین در این نشست بر رعایت قوانین و الزامات استانداردی تولید خودرو در ایران با در نظر گرفتن ضرورت داخلی‌سازی بالای ۳۵درصد (باتوجه به رعایت الزامات درخواست مشتری) در این همکاری مشترک تاکید شد.

عبور از تولید ۸۰۰۰ دستگاه در دو ماه شرکت زامیاد در دو ماه توانست ضمن جبران بخش زیادی از برنامه معوق تولید، تولید روزانه خود را به‌صورت صددرصدی محقق کند. ایرج خسروداد، معاون تولید شرکت زامیاد با اعلام این مطلب افزود: تامین مناسب موتور و سایر قطعات و استفاده بهینه از ظرفیت سالن‌های تولیدی و ارتقای بهره‌وری نیروی انسانی، از عوامل موثر در تحقق افزایش تولید مذکور و از برنامه‌های این شرکت در راستای افزایش تولید در شش‌ماهه دوم سال جاری و نیز سال آتی خواهد بود.

وی در ادامه از استمرار روند افزایش تولید خودروهای تجاری در شش‌ماهه دوم سال جاری خبر داد و تاکید کرد: با توجه به استقبال بازار ضمن هماهنگی به‌عمل‌آمده با تامین‌کنندگان، تولید شرکت زامیاد را تا پایان سال جاری به ۱۸۰دستگاه خودرو در روز خواهیم رساند.

ضمن اینکه برای سال آتی نیز تولید روزانه این شرکت به ۲۰۰ دستگاه انواع خودروهای تجاری خواهد رسید. شرکت زامیاد در ۳۲روز گذشته با تولید بیش‌از ۴۲۸۰دستگاه خودرو نسبت به چهارماهه نخست سال جاری افزایش بی‌سابقه‌ای در تولید محصولات تجاری تجربه کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =