لئوناردو دی‌کاپریو مردی برای تمام فصول و حوزه‌هاست از‌جمله عرصه حمل‌و‌نقل سبز، خودروهای لوکس و طرفدار محیط‌زیست.

 او اهل سوار شدن بر ماشین‌های الکتریکی ازجمله تسلا روستر و فیسکر کارما و همچنین جت‌های گران‌قیمت است و در عین حال یک دوچرخه‌سوار قهار به حساب می‌آید تا پیام محیط‌ زیستی برای همه مردم دنیا ارسال کرده باشد.

به گزارش اخبار خودرو  لئوناردو دی‌کاپریو، مشهورترین بازیگر سینمای هالیوود است. این شهرت مدیون حضور استثنایی او در فیلم‌ «تایتانیک» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان است. دی‌کاپریو زمانی که ۲۳‌سال داشت، با بازی در این فیلم تبدیل به فوق‌ستاره‌ای در دنیای هالیوود شد. او که به لئو هم شهرت دارد، در فیلم‌های دیگری از جمله «گرگ وال‌استریت»، «جزیره شاتر» و البته از همه مهم‌تر فیلم «بازگشته» درخشیده است.

[caption id="attachment_207126" align="aligncenter" width="683"]لئوناردو دی‌کاپریو لئوناردو دی‌کاپریو[/caption]

در سال ۲۰۱۶ لئو برای بازی در فیلم «بازگشته» برای اولین‌بار جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد و به‌نوعی مهم ترین و قوی‌ترین بازی دی‌کاپریو در این فیلم اتفاق افتاده است.

البته او ۶ بار نامزد دریافت این جایزه شده بود و از سال ۱۹۸۹ که شروع به‌فعالیت حرفه‌ای بازیگری کرده، جوایز متعددی ازجمله گلدن‌گلوب را گرفته است.

دی‌کاپریو در کنار بازیگری تهیه‌کننده سینما هم است. اما آنچه در چند سال گذشته شخصیت اجتماعی او را سر زبان‌ها انداخت، فعالیت در حوزه‌های محیط‌زیست است.

او یک فعال محیط‌زیستی تمام‌عیار است و به نوعی جوهره برند شخصی او همین نوع فعالیت‌هاست. دی‌کاپریو در سپتامبر ۲۰۱۴ به‌سمت سفیر‌ صلح سازمان ملل‌متحد و نماینده این سازمان در امور تغییرات جوی انتخاب شد و تا کنون به بیشتر فاجعه‌های محیط‌زیست جهان از‌جمله خشک شدن دریاچه ارومیه ایران واکنش نشان داده است.

دوچرخه‌سواری در خیابان‌های نیویورک کافی است سری به صفحه‌های شخصی دی‌کاپریو در فضای مجازی بزنید تا عکس او را بارها سوار بر دوچرخه در خیابان‌های شهر نیویورک ببینید. او در بیشتر رفت‌و‌آمدهای خود از دوچرخه کرایه‌ای شهری برای سفرهای درون‌شهری‌اش استفاده می‌کند تا میزان تولید کربنی که با اتومبیل‌های تک‌سرنشین تولید می‌شود، کاهش یابد.

[caption id="attachment_207124" align="aligncenter" width="192"]دوچرخه‌سواری لئوناردو دی‌کاپریو در خیابان‌های نیویورک دوچرخه‌سواری لئوناردو دی‌کاپریو در خیابان‌های نیویورک[/caption]

نکته جالب دیگر درباره علاقه‌اش به پیاده‌روی است و برای اینکه ناشناس بماند به‌گونه‌ای لباس می‌پوشد و کلاه بر سر می‌گذارد که از دید خبرنگاران و مردم پنهان باشد.

لئو برای رفتن به جزیره شخصی‌اش و مسافرت هوایی از جت شخصی خود استفاده می‌کند. این جت خصوصی مجهز به آخرین امکانات و بسیار گران‌قیمت است.

او عاشق خودروهای سبز است دی‌کاپریو در کنار هنرمندی‌هایش علاقه زیادی به ماشین‌بازی دارد و صاحب کلکسیونی از خودروهای لوکس و گران‌قیمت است. لئو علاوه‌بر تجربه رانندگی با خودروهای گوناگون ازجمله پورشه کاین، ب‌ام‌و و بنز بیشتر اهل خودروهای سبز و الکترونیکی و سازگار با محیط‌زیست است.

درواقع آنچه را که در مالکیت خودروی شخصی‌اش می‌گوید، رفتار هم می‌کند. دی‌کاپریو در یک مصاحبه گفته است: «آنچه من در مورد وسایل نقلیه هیبرید آموختم، تمام چیزهایی است که واقعا متعلق به آن بودم.»

[caption id="attachment_207125" align="aligncenter" width="700"]لئوناردو دی‌کاپریو دارای سه اتومبیل الکتریکی تسلا روستر، فیسکر کارما و تویوتا پریوس است. لئوناردو دی‌کاپریو دارای سه اتومبیل الکتریکی تسلا روستر، فیسکر کارما و تویوتا پریوس است.[/caption]

او دارای سه اتومبیل الکتریکی تسلا روستر، فیسکر کارما و تویوتا پریوس است. در دوره جوانی لئو بیشتر سوار خودروی تویوتا پریوس آبی‌رنگ می‌شد اما این روزها سوار بر خودروی فیسکر کارما لوکس و نقره‌ای‌رنگ دیده می‌شود.

گفتنی است کمپانی فیسکر در سال ۲۰۰۷ میلادی در کالیفرنیا تاسیس شده و خودروهای لوکس تمام ‌برقی تولید می‌کند و به‌نوعی رقیب تسلاموتورز است. همچنین خودروی فیسکر کارما نخستین خودروی برقی لوکس جهان به‌شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =