کد خبر: 207135
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶

تسلا در وب‌سایت خود قیمت نسخه‌هایی با رده حرکتی ۳۸۰و۸۰۰کیلومتری این کامیون را به ترتیب ۱۵۰ و ۱۸۰ هزاردلار ذکر کرده که بدون شک، پایین‌تر از پیش‌بینی‌هاست

به گزارش اخبار خودرو ، قیمت کامیون الکتریکی تسلا موضوعی که به احتمال زیاد بسیاری از علاقه‌مندان این کامیون را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد. شرکت تسلا در وب‌سایت خود قیمت نسخه‌هایی با رده حرکتی ۳۸۰و۸۰۰کیلومتری این کامیون را به ترتیب ۱۵۰ و ۱۸۰ هزاردلار ذکر کرده که بدون شک، پایین‌تر از پیش‌بینی‌هاست.

[caption id="attachment_206460" align="aligncenter" width="700"]رونمایی از دو کامیون سمای و یک رودستر جدید تسلا رونمایی از دو کامیون سمای و یک رودستر جدید تسلا[/caption]

سری قدرتمند Founders با مشخصات فنی بسیار قوی، قیمتی برابر با ۲۰۰هزار دلار دارد. با نگاهی به مدل ۱۸۰هزار دلاری، تفاوت قیمت حدودا ۶۰هزار دلاری آن با یک کامیون دیزلی دیده می‌شود.

با این حال، هزینه نگهداری این کامیون حدودا ۲۰درصد در مقایسه با یک کامیون معمولی، کمتر است و تسلا پیش‌بینی می‌کند میزان صرفه‌جویی با این کامیون در یک مسافت یک‌میلیون‌مایلی حدودا ۲۵۰‌هزار دلار خواهد بود.

کامیون الکتریکی تسلا بدون‌شک با قابلیت تقویت‌شده اتوپایلوت، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کمکی حفظ مسیر خودکار و سیستم هشدار خروج از خط، تجربه کامیون سواری را بهبود خواهد بخشید. از سویی دیگر، ایمنی رانندگان و دیگر خودروها را نیز افزایش خواهد داد.

این کامیون همچنین به مواردی مانند سیستم پیشگیری از قیچی‌کردن تریلر و سنسورها و دوربین‌های مختلف برای کاهش نقاط کور مجهز خواهد شد.

بسیاری از منتقدان همچنین سوالات بسیاری در مورد این‌که چگونه تسلا می‌تواند این کامیون را اینچنین ارزان بفروشد، مطرح کرده‌اند.

برخی کارشناسان هزینه پک باتری یک‌میلیون وات ساعتی این کامیون را تا ۴۰۰ هزار دلار تخمین زده‌اند. بنابراین همان‌طور که وب‌سایت Electrek مطرح کرده است، تسلا یا باید به یک تکنولوژی جدید دست یافته باشد یا حقه‌ دیگری برای فروش این کامیون با چنین قیمتی در آستین خود داشته باشد.

خریداران این کامیون اما چندان به این حرف‌ها اهمیت نمی‌دهند و شرکت Loblaws که از کمپانی‌های معروف خرده‌فروشی در کانادا محسوب می‌شود، قصد دارد چند دستگاه از این کامیون‌ها را خریداری کند. شرکت والمارت، غول خرده‌فروشی آمریکا نیز قصد دارد این کامیون را آزمایش کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =