کد خبر: 207585
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲

آمار تولید خودرو طی ۸ ماهه امسال نشان می‌دهد با گذشت ۶ ماه از افتتاح خط تولید پژو ۲۰۰۸۷ در ایران‌ خودرو، این محصول هنوز به تولید نرسیده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس، بررسی وضعیت تولید ۸ ماهه شرکت‌های خودروساز نشان‌دهنده آن است که پژو ۲۰۰۸ که خط تولید آن در اردیبهشت ماه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، در آبان‌ماه نیز روی مدار تولید قرار نگرفته است. طبق جدول تولید خودرو در ۸ ماهه امسال، تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران‌ خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به مونتاژ این خودرو هم‌زمان با افتتاح خط تولیدش با حضور رئیس‌جمهور بوده است. این در حالی است که ایران خودرو چند ماه قبل نسبت به پیش فروش پژو ۲۰۰۸ اقدام کرد و بخشی از این تعهداتش را نیز با تأخیر پاسخ داد که به نظر می‌رسد این تهدات از محل خودروهای وارداتی تأمین شده است.

بررسی وضعیت تولید خودروسازان در ۸ ماهه امسال نشان می‌دهد در این مدت ۹۵۷ هزار و ۳۵۵ دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶٫۶ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تولید خودرو در آبان امسال نیز با رشد ۴٫۶ درصدی نسبت به آبان ۹۵ به ۱۳۵ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسید. طی ۸ ماهه امسال، تولید سواری با رشد ۱۸٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۸۹۸ هزار و ۱۲۵ دستگاه رسید. در مورد تولید سواری در آبان‌ ماه نیز باید به تولید ۱۲۶ هزار دستگاه از این محصولات با رشد ۴۰ درصدی نسبت به آبان ۹۵ اشاره کنیم. بررسی وضعیت تولید شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور نشان می‌دهد که تولید انواع خودرو در ایران خودرو طی ۸ ماهه امسال به رقم ۴۵۲ هزار و ۸۲۷ دستگاه رسیده که از رشد ۱۱٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است. از این رقم، ۴۴۴ هزار و ۵۷۳ دستگاه به تولید سواری اختصاص داشته که نسبت به ۸ ماهه ۹۵ رشد ۱۳٫۹ درصدی را نشان می‌دهد. در عین حال، تولید انواع خودرو در آبان‌ ماه توسط ایران‌ خودرو با افت ۰٫۵ درصدی نسبت به آبان ۹۵ همراه شده به طوری که در این مدت ۶۱ هزار و ۶۰۸ دستگاه انواع خودرو در این گروه خودروسازی به تولید رسیده است. تولید سواری نیز در آبان امسال توسط ایران‌ خودرو با افت ۰٫۶ درصدی نسبت به آبان ۹۵ به ۶۰ هزار و ۴۹۳ دستگاه رسیده است. در مورد گروه خودروسازی سایپا نیز باید به تولید ۴۰۵ هزار و ۸۵۵ دستگاه انواع خودرو در ۸ ماهه امسال اشاره کنیم که رشد ۱۸٫۵ درصدی را نسبت به ۸ ماهه ۹۵ دارا است. تولید سواری در این گروه خودروسازی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ ماه با رشد ۲۰٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۷۳ هزار و ۱۴۲ دستگاه رسیده است. طی آبان‌ ماه نیز ۶۱ هزار و ۶۲ دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا به تولید رسیده که رشد ۸٫۵ درصدی را نسبت به آبان ۹۵ نشان می‌دهد. در این ماه ۵۵ هزار و ۵۴۵ دستگاه سواری در سایپا به تولید رسید که از افزایش ۸٫۹ درصدی نسبت به آبان سال گذشته برخوردار بوده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۸
    به خدا به پیر به پیغمبر ایران خودرو و سایپا و بقیه شرکتهایی که به عنوان خودروساز در حال حاضر خون ملت را در شیشه کرده اند خودروساز نیستند. حتی خودرو مونتاژ کن هم نیستند. اینها همه شاهد این ادعان. نمی دونم مسولین و نماینده ها چرا چشمهای خود را بر واقعیات بسته اند. بابا مرگ یبار شیون هم یبار جمعش کنید دوباره از اول شروع کنیم. تک تک اجرهای این شرکتهای به ظاهر خودروساز با ناراستی چیده شده. یادمان نرفته در زمان تحریمها خودرو ملی و موتور ملی به چه صورت در گل نشستند.
  • صادق قبادیان ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    قیمت این چند ۱۰۰ ملیون از کجا بیاریم ما سمند را هم به زور می خریم به فکر مردم باشید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =