کد خبر: 208638
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳

کریشانان آنانترامان نویسنده وب‌سایت اتونیوز روز گذشته در گزارشی تحلیلی، رویکرد جدید تویوتا برای تولید خودروهای برقی را بررسی کرد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، طبق برنامه‌ای که هفته گذشته کمپانی ژاپنی در مراسمی به‌طور رسمی درباره آن سخنرانی کرد، قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۰، ۱۰خودروی برقی با برند تویوتا معرفی شود.

[caption id="attachment_208376" align="aligncenter" width="640"]خودروهای تمام‌برقی‌های تویوتا خودروهای تمام‌برقی‌های تویوتا[/caption]

اما به‌نظر تحلیلگر اتونیوز این برنامه ساده و با ارزش توجه متوسط است. آنچه بیشتر باید به آن توجه کرد این است که برخلاف خودروسازان صاحب‌نام دیگر، تویوتا تا به امروز خودرویی معرفی نکرده است که برای حرکت فقط نیاز به نیروی برق داشته باشد.

این شکاف ایجادشده بین تویوتا و دیگر خودروسازان، بیشتر به دلیل سرمایه‌گذاری بیش‌ازحد تویوتا روی خودروهای هیبرید بوده که باعث شده است گزینه اصلی تویوتا برای خودروهای پاک، انواع هیبرید و پلاگین-هیبرید باشد.

شاید فکر ‌کنید که با این سیاست تویوتا توانسته‌ حداقل تا به امروز پرچم‌داری خودروهای برقی را به‌دست بگیرد. اما این پرچم‌داری حداقل در آمریکای شمالی باوجود تعداد اندکی از این خودروهای هیبرید و بیشتر به‌خاطر قوانین حمایتی بوده که در ایالات‌متحده وضع شده است.

البته نمی‌توان گفت که تویوتا زمان زیادی را ازدست‌داده و این مورد را خود این کمپانی نیز می‌داند. اما درطی سال‌هایی که تویوتا از مدیریت خود بر دنیای خودروهای هیبرید طی دودهه راضی بود، کمپانی‌هایی چون جنرال‌موتورز، تسلا، ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و رنو-نیسان روی پروژه‌هایی کارکرده‌اند که آینده صنعت حمل‌ونقل را رقم می‌زنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kasra ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    تویوتا ممکنه دیرتر دست به کار شده باشه و مطمئنا بی نقص میاد
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    خداوکیلی تو این مملکت با این مسئولین نابغه چی درسته که بخواد این درست باشه خودتون می بافید و می دوزید و هر روز فشار اقتصادی رو رو مردم می آرید و به نظرم ادامه این روند ایران را به سوی کشورهای فوق بدبخت و بیچاره خواهد کشاند دیگر به جهان سومی هم نخواهند گفت برو بالاتر و حتی از افغانستان و بیچاره ترین کشورهای افریقایی بدبخت تر خواهیم شد البته با وجود این نوابغ مسئول
  • مـحـمـد رضـا ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    شـرکـتـهـای تـولـیـد کـنـنـده خـودروی داخـلـی بـهـتـر بـه فـکـر خـودشـون بـاشـنـد....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =