کد خبر: 212956
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴

نمایشگاه خودروی نیویورک یکی از مهم‌ترین رویدادهای سالانه‌ خودرویی در شمال آمریکاست که همه ساله در اوایل بهار، در مرکز نمایشگاهی جیکوب جاویتز برگزار می‌شود.

به گزارش « اخبار خودرو »، این نمایشگاه به‌طور معمول در روز یکشنبه عید پاک یا پیش از این تعطیلی آغاز شده و در اولین یکشنبه بعد از آن به پایان می‌رسد. نمایشگاه امسال از تاریخ ۲۸مارس تا ۸آوریل (۸ تا ۱۹فروردین) در جریان بود. پیشینه‌ نمایشگاه خودروی نیویورک به سال ۱۹۰۰ بازمی‌گردد. در فاصله سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۷ این نمایشگاه در استادیوم نیویورک برگزار می‌شد تا بالاخره به محل برگزاری فعلی خود کوچ کرد.

هرسال پیش از آغاز به کار رسمی نمایشگاه نیویورک، بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی محصولات جدید و کانسپت‌های خود را برای خبرگزاری‌های حاضر در این رویداد معرفی می‌کنند. علاوه بر این انجمن معامله‌گران خودروی نیویورک و همچنین انجمن بین‌المللی خبرنگاران خودرویی نیز در حاشیه این نمایشگاه به برگزاری نشست‌ها و رویدادهای مختلف اقدام می‌کنند.

در اینجا به برخی از خودروهایی که در این رویداد خودرویی به نمایش درآمدند، نگاهی می‌اندازیم.

ولوو XC40 اینسکریپشن ۲۰۱۹ 

[caption id="attachment_212970" align="aligncenter" width="1280"]ولوو XC40 اینسکریپشن 2019 - 248 اسب‌بخار ولوو XC40 اینسکریپشن ۲۰۱۹ - ۲۴۸ اسب‌بخار[/caption]

شاید درست باشد که بگوییم مدل جدید ولوو XC40 اینسکریپشن به اندازه بنتلی بنتیگا خودروی لوکسی نیست، اما قطعا این خودرو از رقبایی مانند ب‌ام‌و X1 یا مرسدس بنز GLA چیزی کم ندارد.

این نسخه‌ از این شاسی بلند سوئدی که در نیویورک رونمایی شده است، در کنار تیپ‌های خاص مومنتوم و آر-دیزاین معرفی می‌شود و به لحاظ امکانات بیشتر و اجزای استانداردتر خود در رده‌ای بالاتر از آن‌ها قرار می‌گیرد.

مدل‌های معمول این خودرو در ایالات متحده از موتور T5 درایو-ای بهره می‌برند که ۲۴۸اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

کادیلاک XT4 2019  

[caption id="attachment_212965" align="aligncenter" width="1280"]کادیلاک XT4 2019   237 اسب‌بخار کادیلاک XT4 مدل ۲۰۱۹ با ۲۳۷ اسب‌بخار قدرت[/caption]

کادیلاک همیشه بر تولید سدان‌های لوکس متمرکز بوده و بیشتر به خاطر این مدل‌ها شناخته می‌شود و کمتر خواسته با موج جهانی تقاضا برای مدل‌های شاسی‌بلند همراه شود. اما در نمایشگاه نیویورک امسال این برند نامدار آمریکایی از شاسی‌بلند XT4 2019 رونمایی کرده است.

این کراس‌اوور که بیشتر شبیه نسخه کوچک‌شده XT5 به نظر می‌رسد که سال پیش به بازار آمد، از طراحی آشنای کادیلاک با جلوپنجره پهن و چراغ‌های LED برخوردار است. نیروی XT4 از یک موتور ۲لیتری ۴سیلندر تامین می‌شود که ۲۳۷اسب بخار نیرو و ۳۵۰نیوتون‌متر گشتاور دارد.

هوندا اینسایت ۲۰۱۹  

[caption id="attachment_212967" align="aligncenter" width="1280"]هوندا اینسایت 2019 - 151 اسب‌بخار هوندا اینسایت ۲۰۱۹ - ۱۵۱ اسب‌بخار[/caption]

هوندا پیش‌تر وعده داده بود مدل ۲۰۱۹ اینسایت در نمایشگاه خودروی نیویورک نخستین رونمایی بین‌المللی خود را تجربه خواهد کرد و همین اتفاق هم افتاد.

این مدل از هوندا اینسایت زیر پوسته جذاب و شیک خود، از سومین نسل موتورهای هیبرید هوندا بهره می‌برد که به‌طور ترکیبی شامل یک موتور ۱٫۵لیتری بنزین‌سوز و یک پکیج باتری لیتیوم یونی می‌شود.

این دوموتور در کنار هم ۱۵۱اسب‌بخار نیرو و ۲۶۷نیوتون متر گشتاور تولید می‌کنند. هوندا ادعا می‌کند که این خودرو از بهترین نرخ نیرو به وزن در کلاس خود برخوردار است.

ریماک سی-تو - ۱۸۸۸ اسب‌بخار

[caption id="attachment_212969" align="aligncenter" width="1280"]ریماک سی-تو - 1888 اسب‌بخار ریماک سی-تو - ۱۸۸۸ اسب‌بخار[/caption]

کمپانی کروات ریماک، بعد از رونمایی دومین ابرخودروی تمام الکتریکی خود با نام سی-تو در نمایشگاه ژنو، این خودرو را به نمایشگاه نیویورک آورده است.

چنان‌که پیش‌تر نیز ریماک وعده داده بود، توان موتوری این ابرخودرو به میزان چشمگیری بیشتر از مدل قبلی ساخته شده توسط این خودروساز است و به مدد موتورهای الکتریکی‌اش می‌توان ۱۸۸۸اسب‌بخار نیرو و ۲۳۰۰نیوتون‌متر گشتاور را از آن انتظار داشت.

نتیجه این نیروی دیوانه‌وار، صفر تا صد ۱٫۸۵ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۴۱۲کیلومتربرساعت است. هر یک از چرخ‌های سی-تو به یک موتور الکتریکی مجهز است.

کانسپت مینی تمام‌الکتریکی 

[caption id="attachment_212972" align="aligncenter" width="1280"]کانسپت مینی تمام‌الکتریکی اسب‌بخار: اعلام نشده کانسپت مینی تمام‌الکتریکی اسب‌بخار: اعلام نشده[/caption]

کمپانی مینی درحال آماده‌سازی یک خودروی تمام‌الکتریکی برای عرضه در سال ۲۰۱۹ است و برای زمینه‌چینی و بالا بردن شور و هیجان طرفداران خود امسال نسخه‌ای الکتریکی از هاچ‌بک سه در کلاسیک خود را در نمایشگاه نیویورک به معرض نمایش گذاشت.

در غرفه مینی، این خودرو «مجهز به فناوری‌های پیشرفته حرکتی برای حمل‌ونقل آینده» معرفی شده بود. این کانسپت که گفته شده تنها همین یک نسخه از آن ساخته می‌شود، نسخه‌ای بازسازی شده از یک مدل قدیمی کوپر به رنگ قرمز است.

مینی هنوز جزئیات فنی مربوط به این خودرو یا خودروی تمام‌الکتریکی دیگر خود را منتشر نکرده است.

کادیلاک CT6 وی-اسپرت ۲۰۱۹ 

[caption id="attachment_212974" align="aligncenter" width="1280"]کادیلاک CT6 وی-اسپرت 2019 با 550 اسب‌بخار قدرت کادیلاک CT6 وی-اسپرت ۲۰۱۹ با ۵۵۰ اسب‌بخار قدرت[/caption]

دیگر خودرویی که کادیلاک در معرض نمایش گذاشت، مدل جدید CT6 وی-اسپرت ۲۰۱۹ بود که نخستین نسخه تندرو از این سدان فوق‌العاده و نخستین مدل از این خودرو است که از موتور V8 4.2لیتری بهره می‌برد.

این مدل جدید همچنین برای نخستین بار تغییر چهره جدید سری CT6 را که زبان طراحی جدید کادیلاک در آن به کار رفته است، معرفی می‌کند.

موتور ۴٫۲لیتری این سدان تندرو ۵۵۰اسب‌بخار نیرو و ۸۵۰نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد که از طریق جعبه دنده ۱۰سرعته به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کنند.

جنسیس G70  

[caption id="attachment_212966" align="aligncenter" width="1280"]جنسیس G70 با 252 و 365 اسب‌بخار قدرت جنسیس G70 با ۲۵۲ و ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت[/caption]

جنسیس از نخستین رویداد بهاری سال در آمریکا برای معرفی سدان عملکرد بالای G70 استفاده کرده که در رده‌بندی محصولات این برند پایین‌تر از خودروهایی مانند G80، G80 اسپرت و ناوگان G90 قرار می‌گیرد.

جنسیس برای اثبات این‌ نکته که این خودرو می‌تواند در رقابت با خودروهایی همچون ب‌ام‌و سری۳ و آئودی A4 موفق عمل کند، G70 را در چالشی‌ترین نواحی مانند دث ولی (دره مرگ) در ایالات متحده، شمال سوئد و البته پیست مشهور نوربرگ‌رینگ موردآزمایش قرار داده است.

این خودرو با دوگزینه موتوری با توان‌های ۲۵۲ و ۳۶۵اسب‌بخار راهی بازار خواهد شد.

 

کیا K900 

[caption id="attachment_212968" align="aligncenter" width="900"]کیا K900 با 365 اسب‌بخار قدرت کیا K900 با ۳۶۵ اسب‌بخار قدرت[/caption]

کیا نسل دوم K900 را به نیویورک آورده که بر روی پلت‌فرمی کاملا جدید سوار است و از بدنه‌ای با ظاهری کاملا جدید بهره می‌برد که طراحی آن در دفاتر کالیفرنیا و کره با پیروی از فلسفه‌ای موسوم به «جاذبه پرستیژ» صورت گرفته است.

این مدل تاحدی جمع و جورتر از مدل قبلی K900 به‌نظر می‌رسد. K900 که به لحاظ ظاهری و امکانات تنه به خودروهای لوکس می‌زند، از موتور تویین‌توربو ۳٫۳لیتری استینگر بهره می‌برد که ۳۶۵اسب‌بخار نیرو را ازطریق جعبه انتقال نیروی ۸سرعته و خودکار خود به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

لینکلن اِی‌ویاتور

[caption id="attachment_212971" align="aligncenter" width="1280"]لینکلن اِی‌ویاتور - اسب‌بخار: اعلام نشده لینکلن اِی‌ویاتور - اسب‌بخار: اعلام نشده[/caption]

همان‌طور که می‌دانیم برند آمریکایی لینکلن در تلاش است تا به شکلی گسترده و جامع خط‌تولید خود را متحول کند و در همین راستا تاکنون خودروهای جدید مانند کانتیننتال و نَویگِیتور را به بازار معرفی کرده است.

در ادامه این روند این برند لوکس آمریکایی مدل جدید لینکلن ای‌ویاتور را به نمایشگاه نیویورک امسال آورد تا باری دیگر نام خودروی موفقی را که آخرین بار دو دهه پیش در بازار بود، احیا کند.

ای‌ویاتور نخستین خودروی کادیلاک است که نسخه‌ پلاگین هیبرید آن نیز عرضه می‌شود. این خودروی شاسی‌بلند دارای سه ردیف صندلی برای سرنشینان است.

 

کانسپت اطلس تانوک فولکس‌واگن 

[caption id="attachment_212973" align="aligncenter" width="1280"]کانسپت اطلس تانوک فولکس‌واگن - 276 اسب‌بخار کانسپت اطلس تانوک فولکس‌واگن - ۲۷۶ اسب‌بخار[/caption]

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای غافلگیرکننده در نمایشگاه نیویورک امسال رونمایی از کانسپت اطلس تانوک فولکس‌واگن بود. اگرچه این وانت پیکاپ توجهات بسیاری را به خود جلب کرد، اما فولکس‌واگن اعلام کرد فعلا برنامه‌ای برای تولید آن ندارد.

هرچند بعید نیست که این ماشین تا چند سال آینده سر از خط‌تولید این خودروساز آلمانی درآورد، زیرا فولکس اعلام کرده با توجه به این‌که خودروهای پیکاپ یکی از بخش‌های اصلی بازار خودرو در آمریکا را تشکیل می‌دهند، قصد بررسی و ارزیابی واکنش مردم و رسانه‌های آمریکایی به این کانسپت را دارد. این کانسپت دارای یک موتور V6 3.6 لیتری با ۲۷۶ اسب‌بخار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =