کد خبر: 215468
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

آیا خرید هر مدل خودرو و ثبت‌نام برای خرید خودرو سودآور است؟ این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که از حدود یک‌سال گذشته، افرادی از طریق ثبت‌نام برخی خودروها، سودهای کلانی به جیب زدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها یک سوال اساسی ذهن مشتریان و کسانی که سرمایه‌های کوچکشان را به‌منظور حفظ ارزش به‌سمت بازار خودرو سوق می‌دهند، به خود مشغول کرده است؛ اینکه آیا خرید هر مدل خودرو و ثبت‌نام برای خرید خودرو سودآور است؟ این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که از حدود یک‌سال گذشته، افرادی از طریق ثبت‌نام برخی خودروها، سودهای کلانی به جیب زدند. حال این امید به کسب سود و حفظ ارزش پول باعث شده است حجم بالایی ازسرمایه‌های سرگردان وارد بازار خودرو شود. در نتیجه این حجم از سرمایه، باعث افزایش قیمت‌ها به‌دلیل سود انتظاری افراد شده است. اما اگر به‌طور دقیق به سرمایه گذاری در پیش‌خرید یا ثبت‌نام خودرو نگاه کنیم، خواهیم دید این روزها ثبت‌نام خودروهایی که قرارداد فروش آنها به‌صورت مشارکتی و با قیمت علی‌الحساب است، با حاشیه ریسک بالایی همراه خواهد بود. زیرا زمانی این خودروها باقیمت قطعی فروخته شده‌اند و موج اول و ودوم خریداران توانستند سود بسیار خوبی را از بابت اختلاف قیمت شرکت و بازار کسب کنند. حال در شرایط سیاسی و اقتصادی کنونی، با برهم‌خوردن معادلات و زمینه‌های ثبات بازار، شرایط کاملا تغییر کرده و دیگر نمی‌توان به‌صورت قطعی سود آنها را پیش‌بینی کرد. سه دلیل اصلی باعث افزایش قیمت‌ها شده‌اند. نخستین دلیل، افزایش نرخ ارز است. دومین علت، عدم وارادات مستقیم برخی برندها از کشور مادر است، درواقع برندهایی که تا دیروز مستقیم وارد بازار می‌شدند حالا باید به‌صورت غیرمستقیم به بازار ایران بیایند. دلیل سوم، مشکلات مربوط به بالارفتن هزینه‌های واردات ازجمله تعرفه‌های افزایش‌یافته و تجمیعی‌ و درنهایت مشکلات مربوط به بیمه وکشتیرانی است. تمام این موارد باعث خواهند شد قیمت تمام‌شده خودروها چه تولیدی و چه وارداتی افزایش یابد. حال اگر به این امید هستید یک خودروی وارداتی را به قیمت 300میلیون‌تومان پیش‌خرید کنید و مانند مشتریان سری اول و دوم بتوانید آن را با قیمت تا70درصد سود بفروشید اما قرارداد فروش ارائه‌شده به شما علی‌الحساب است، سخت در اشتباه هستید زیرا احتمالا حتی اگر این خودرو در زمان تحویل در دربازه قیمتی450یا500 میلیون‌تومان به‌دست شما برسد، اما سود حاصل از اختلاف‌قیمت رسمی و بازار، در زمان تحویل به 10تا 15درصد کاهش خواهد یافت. متاسفانه این روزها برخی شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده با بهره‌برداری از شرایط روانی بازار، در‌حال فروش خودروهای خود با قیمت‌ها و قراردادهای مشارکتی علی‌الحساب هستند و مشتریان و سرمایه‌گذاران نیز به طمع کسب سود، از آن استقبال می‌کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    14 1
    خرید خودرو و هر آنچه که با دلار ارتباط دارد بسیار بسیار بهتر از نگهداشتن ریال در خانه و بانک است. شما حالا توی این مقالت دنبال چی هستی برای من که مشخصه ولی سرمایه سرگردان یا همون نقدینگی بالا مثل یه گاو وحشی میمونه . یه روز تو دلار و ارز یه روز تو مسکن یه روز تو ماشین یه روز تو طلا و یه روز هم مثل امروز تو بورس . خلاصه کسی تو این شرایط فکر نمیکنه . همه میخرند. به هر حال تو کشوری که مردم به جمعیت دلال بیوندند و خودشون دلال بشند مطمئن باشید وضعیت هر روز بدتر هم میشه.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 3
    با این شرایط پیچیده ای که ایران خودرو گذاشته مانند هفت خوان رستم است بابا این ادا اطوارها چیه . پول را بگیر ماشین را بده . مگر تسهیلات هم زوری می شود ؟ چک از خودت یا اقوام درجه یک را برای چی می خواهید . من می خوام نقد یک ماشین بخرم می گوید نه باید حتما از تسهیلات استفاده کنید. خیلی مسخره است درهیچ کشوری در دنیا مسائل این قدر پیچیده نیستند کشور نیست جنگل است
  • حمید طالبی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    10 1
    دنا پلاس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

آخرین اخبار