مجمع عمومی عادی سالیانه سایپا

گاه سهامداران به سایپا به‌عنوان لیدر این روزهای گروه خودرویی بیشتر بنیادی و بلندمدت است. سهام ایران‎خودرو نیز در محدوده حمایتی خود قرار دارد و به نظر نمی‎رسد قیمت آن از 220تومان در هر سهم پایین‎تر بیاید و این برای نوسان‎گیران و کسانی که به‌دنبال کسب سودهای کوتاه‎مدت هستند، بسیار جذاب است

 به گزارش «اخبار خودرو» ، یکی از مهم‎ترین موضوعاتی که این روزها در فضای بازار سرمایه کشور جریان دارد، برگزاری مجامع شرکت‎هاست. در همین راستا، گروه خودرویی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع بورسی نیز خود را آماده برگزاری این رویدادها کرده و مجامع دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‎خودرو و سایپا نیز قرار است در هفته پیش‌رو برگزار شود.

در این بین سایپا به‌عنوان لیدر گروه خودرویی با اقبال بیشتری روبه‎رو شده و هواخواهان بسیاری را برای خود پیدا کرده است. بررسی وضعیت این روزهای گروه خودرویی و آینده حرکتی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. در همین‌باره، مصطفی احمدلو، کارشناس بازار سرمایه در گفت‎وگو با «دنیای‌خودرو» به تشریح آخرین وضعیت گروه خودرویی پرداخته است.

 با توجه به در پیش بودن مجمع دو شرکت سایپا و ایران‎خودرو در هفته آینده، روند حرکتی این دو شرکت بعد از بازگشت دوباره از مجمع را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

باتوجه به این‎که گروه خودرویی از ابتدای سال تاکنون روند تقریبا یکسانی را پیموده است، پس از برگزاری مجامع عادی سالانه تغییر محسوسی در روند حرکتی جاده‌مخصوصی‎ها ایجاد نخواهد شد. این‌درحالی‌است که سایپا روند بسیار خوبی را در هفته‎های گذشته داشته و سهامداران خود را امیدوار کرده است. ازسوی‌دیگر، ایران‎خودرو نیز درحال‎حاضر در کف قیمتی خود قرار دارد و برای خرید بسیار مناسب است که این موضوع نیز از تیررس فعالان بازار سرمایه مخفی نمانده و دادوستدهای سهام دو شرکت ایران‎خودرو و سایپا بر همین اساس از حجم و ارزش خوبی برخوردار بوده است.
 به اقبال سهام‌داران به شرکت سایپا اشاره کردید، دلایل این امر چیست؟
سایپا به‌عنوان لیدر این روزهای گروه خودرویی از پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه‎های بورسی برخوردار است. نگاه سهامداران به سایپا بیشتر بنیادی است و با نگاه بلندمدت به این سهم نگاه می‎کنند. این در حالی است که به‌صورت کلی نگاه اهالی بازار سرمایه در یک‌سال گذشته به سایپا بسیار مثبت بوده و مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین خبری منتشر شد مبنی‌بر این‎که سایپا قصد دارد برخی زیرمجموعه‎های قطعه‎سازی خود را واگذار کند که این مساله نیز در بورس بسیار مورد توجه قرار گرفت. همچنین سایپا برخی بدهی‎های قطعه‎سازان را نیز تسویه کرده که این موضوع نیز در اقبال به سایپا تاثیرگذار بوده است.

 به ‌نظر شما نماد ایران‎خودرو در روزهای پیش رو چه مسیری را طی خواهد کرد؟

     در مورد ایران‎خودرو نیز می‎توان گفت این سهم درحال‎حاضر در محدوده حمایتی خود قرار دارد و به نظر نمی‎رسد قیمت آن از 220تومان در هر سهم پایین‎تر بیاید. همین موضوع برای نوسان‎گیران و کسانی که به‌دنبال کسب سودهای کوتاه‎مدت هستند، بسیار جذاب است و این افراد ایران‎خودرو را برای سرمایه‎گذاری انتخاب می‎کنند.

باتوجه به این‎که در هفته‎های آینده قرار است تحریم‎های صنعت خودرو ایران شروع شود، وضعیت خودرویی‎ها در بورس چگونه خواهد شد؟

 از الان نمی‎توان در این زمینه به اظهارنظر قطعی پرداخت اما می‎توان به این نکته اشاره کرد سهم‎های خودرویی درحال‎حاضر در کف قیمتی خود قرار دارند و به نظر نمی‎رسد با اعمال تحریم‎های خودرویی، پایین‎تر بیایند. حال باید دید با شروع تحریم‎ها بازار نسبت‌به این موضوع چه واکنشی از خود نشان خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =