بورس

روز گذشته در جریان دادوستدهای خودرویی، گروه بورسی با کل جریان بازار همنوا شد و روند مثبتی را تجربه کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای خودرویی، گروه بورسی با کل جریان بازار همنوا شد و روند مثبتی را تجربه کرد، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، سایپا آذین، زامیاد، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو و گروه بهمن مثبت شدند و درمقابل نیز نمادهای فنرسازی خاور، لنت‌ترمز‌ایران و مهندسی نصیر ماشین و سازه‎پویش منفی خوردند. براساس این گزارش، دیروز طی 9هزار و 867 نوبت معاملاتی 158میلیون‌و296هزار سهم به‌ارزش 19میلیارد‌و700میلیون‌تومان مورد دادوستد قرار گرفت. ارزش‌کل بازار گروه خودرویی نیز تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 13هزارمیلیاردتومان شد. بدین ترتیب، شاخص‌های بازار سرمایه شاهد کانال‎شکنی و فتح قله‌های جدید هستند. این در حالی است که دیروز از ابتدای باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاخص‌کل نقدی و قیمتی بازار سهام با شیب تندی شروع به رشد کرد و توانست چهار بار کانال‌شکنی کرده و قله تاریخی ۱۲۱هزارواحدی را برای نخستین‌بار در تاریخ بورس تهران فتح کند. همچنین شاخص‌کل هم‌وزن نیز در یک روند کم‌سابقه با رشد توفانی ۴۶۵ واحد تا رقم ۱۸هزار‌و۸۳۰واحدی بالا رفت و رکورد جدید را به ثبت رساند.
  تک‌سهم ماندن دیگر به‎صرفه نیست
نوسانات شدید افزایشی شاخص‌های بازار سهام در پی افزایش قیمت ارز در بازارهای غیررسمی ایران شروع شد و در چند روز اخیر هم با رشد قیمت ارز در بازارهای غیررسمی شاهد کانال‌شکنی پی‎درپی دماسنج بازار سرمایه هستیم. از سوی دیگر، تعداد زیادی از گروه‌های بورسی در ایران صادرات‎محور هستند و با افزایش قیمت ارز سود بیشتری را شناسایی می‌کنند. علاوه‌بر این، التهابات در بازار مالی ایران و انتظارات سرمایه‌گذاران سبب شده است در تعدادی از گروه‌های بورسی صف خرید را مشاهده کنیم. اما روز گذشته با اقبال خریداران سهام و پرحجم شدن معاملات در گروه‌های مختلف بازار در حالی بورس تهران شاهد ثبت رکورد جدید برای نماگرهای خود بود و رصد حرکت شاخص کل بورس با شاخص‌کل هم‌وزن نشان می‌داد تک‌سهم ماندن در بازار از این پس نمی‌تواند برای اغلب معامله‌گران به‎صرفه باشد.

  روند استثنایی آیفکس
روز گذشته افزایش معاملات بورس تهران به رقم ۳۵۹ میلیاردتومان رسید که ناشی‌از دست به‌دست شدن ۱.۲میلیاردسهم و اوراق مالی در ۷۵هزار‌و۶۷۸ نوبت دادوستد بود. آیفکس (شاخص تغییرات قیمت و بازده نقدی فرابورس) نیز در روندی استثنایی ۵۷.۵۸واحد رشد کرد و به رقم ۱۳۹۴.۷۴ رسید. درهمین‌حال، ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۳۲۸میلیاردتومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار به ۴۲۰میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =