موتورسیکلت‌های برقی

عرضه و فروش موتورسیکلت‌های برقی بدون دریافت پلاک انتظامی ممنوع شد.

به گزارش «اخبار خودرو​»،  سرانجام پلیس راهور ناجا به تردد موتورسیکلت‌های برقی که پیش از این، بدون پلاک انتظامی توسط کارخانه‌های موتورسیکلت‌سازی تولید می‌شدند و به‌فروش می‌رسیدند، واکنش نشان داد و مسئولیت این موتورها را که از این پس، از خطوط تولید کارخانه‌ها، خارج و به بازار هدایت می‌شوند، برعهده روسای شماره‌گذاری پلیس راهور دانست.

با اینکه چند سالی بیشتر از عمر موتورسیکلت‌های برقی در بازار ایران نمی‌گذرد و راکبان این وسیله‌های نقلیه برقی بدون پلاک و مشخصات انتظامی از وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنند، ‌پلیس راهور ناجا عرضه و فروش موتورهای برقی بدون پلاک را ممنوع اعلام کرده است؛ اتفاقی که از استقبال خوب راکبان موتورسیکلت از نمونه‌های برقی حکایت دارد و بالا رفتن تعداد این وسایل که البته پلاکی نیز برایشان اخذ نشده باعث شده است مسئولان پلیس راهور به فکر جلوگیری عرضه آنها،‌ بدون دریافت پلاک بیفتند.

پلیس راهنمایی و رانندگی در نامه‌ای که تاریخ آن به هشتم مرداد‌ماه برمی‌گردد،‌ به مواد 2و 19آیین‌نامه پلیس راهنمایی و رانندگی اشاره کرده است که بر اساس آن تمام‌ وسایل نقلیه موتوری، حین تردد در معابر و راه‌ها باید دارای پلاک و شماره انتظامی باشند. بر این اساس اقدام کارخانه‌های تولید موتورسیکلت در عرضه و فروش موتورهای برقی بدون دریافت پلاک کاری غیر قانونی خواهد بود که از این تاریخ به بعد با آن برخورد می‌شود. 

بر اساس دستور پلیس راهنمایی و رانندگی، نام و مشخصات موتورسیکلت‌های برقی تولید‌شده و موجود در کارخانه‌های رسمی تولید موتورسیکلت، باید به نیروی انتظامی اعلام شود و در خصوص ادامه تولید و شماره‌گذاری این وسایل نقلیه استعلام‌های لازم از پلیس راهور به عمل آید.


حال اما مشخص نیست‌، تکلیف موتورسیکلت‌های برقی که پیش از این توسط تولید‌کنندگان موتورسیکلت، تولید و روانه بازار شده است، چه خواهد بود و آیا پلیس راهنمایی و رانندگی، طرح و برنامه‌ای برای فراخوان این وسایل نقلیه و شماره‌گذاری آنها دارد یاخیر؟

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرداد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
    1 0
    سلام من میخوام یه موتور برقی دست دوم وارد کشور کنم.خب تکلیف پلاک این موتور چی میشه و بهش گیر میدن یا مثل موتورهای برقی دیگه که پلاک ندارن کاری به کارش نخواهند داشت؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =