کد خبر: 220509
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

چانگان شریک سایپا  که اتفاقا  با مدل شاسی‌بلند سی‌اس‌٣٥ به فروش موفقی در بازار ایران دست یافته بود، بر اثر فشار شریک آمریکایی خود  یعنی فورد، بازار  ایران را احتمالا ترک خواهد کرد.

 به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از خروج رنو در هفته گذشته،  به نظر می‌رسید خودروسازان چینی در حاشیه امن به سر ببرند. اگر چه حدود یک‌ماه و اندی پیش، خبر خروج جیلی باعث شده بود متوجه شویم در دور جدید تحریم‌ها، برخی چینی‌ها هم بازار ایران را ترک خواهند کرد اما حال خبر جدیدی به گوش می‌رسد‌. طبق  اخبار غیررسمی و البته تایید‌نشده، چانگان  نیز از بازار ایران خارج خواهد شد. طبق شنیده‌ها، چانگان شریک سایپا  که اتفاقا  با مدل شاسی‌بلند سی‌اس‌٣٥ به فروش موفقی در بازار ایران دست یافته بود، بر اثر فشار شریک آمریکایی خود  یعنی فورد، بازار  ایران را احتمالا ترک خواهد کرد. بدین ترتیب  اگر این خبر تایید شود، چانگان دومین شرکت چینی بعد از جیلی خواهد بود که بازار ایران را ترک خواهد کرد. 
اگر  این فشار بر خودروسازان چینی ادامه یابد، احتمالا سومین چینی که از بازار ایران خارج شود، ام‌جی خواهد بود. ام‌جی  که مالکیت برند آن در اختیار سایک‌موتورز است، احتمالا بر اثر فشار شریک آمریکایی‌اش یعنی جنرال‌موتورز از بازار ایران خارج می‌شود. سایک‌موتورز بزرگ‌ترین شریک جنرال‌موتورز در چین است. 
گفته می‌شود با فشار شرکت‌های آمریکایی برخی خودروسازان چینی‌ دیگر نیز از ایران خارج خواهند شد، اما این خروج به نفع بقیه چینی‌هایی است که شریک آمریکایی نداشته یا در آینده نزدیک قصد ورود به بازار آمریکا را ندارند؛ شرکت‌هایی همانند چری‌، جک‌، هایما‌، دانگ‌فنگ‌، برلیانس و ... . اما در نهایت به‌نظر می‌رسد بر اثر فشار تحریم‌ها خروج چینی‌هایی که شرکای آمریکایی دارند، همانند چانگان  یا سایک‌موتورز از ایران جدی باشد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =