بازار خودرو

کارشناسان خودرو معتقدند خودروهای اسپرت باید در فصل بهار و خودروهای دو دف یا به اصلاح آفرودی و شاسی بلند در فصل تابستان یا پاییز به فروش رسند.

برای هر کاری زمانی وجود دارد، این اولین نکته‌ای است که پیش از قصد برای خرید و فروش هر چیزی باید مدنظر قرار دهید. آیا این زمان مناسب برای خرید و فروش یک ماشین هم وجود دارد؟ قطعا بله! کارشناسان خودرو معتقدند خودروهای اسپرت باید در فصل بهار و خودروهای دو دف یا به اصلاح آفرودی و شاسی بلند در فصل تابستان یا پاییز به فروش رسند.

بنابراین به نظر می‌رسد زمستان و زمانی که برف خیابان‌ها را بسته است، کمتر کسی به خرید ماشین فکر کند. پس یادتان باشد فصل، بر قیمت و آمار خرید و فروش خودرو تاثیر می‌گذارد. مثلا چنانچه به آگهی‌های فروش خودرو در سایت دیوار نگاهی بیاندازید، با تعداد زیادی روبرو خواهید شد. اما اگر در زمستان این کار را بکنید، احتمالا تعداد آن‌ها به یک سوم برسد.

تابستان؛ روزهای شلوغ بازار خودرو

تعطیلات تابستانی زمان خوبی برای فروش خودرو است. خیلی‌ها در طول سال پول‌هایشان را جمع می‌کنند تا در زمان تعطیلات تابستانی با خودروی شخصی خود به مسافرت بروند. در مقابل، از آنجایی که تابستان فصل نقل و انتقال است، خیلی‌های دیگر مجبور به فروش خودرویشان می‌شوند تا بتوانند آپارتمان جدیدتری را بخرند یا رهن و اجاره کنند. فراموش نکنید؛ تابستان فصل جنب و جوش است.

پاییز؛ خودروهای دو دف دلبری می‌کنند

پاییز و زمستان، برای آفرودرها فصل خوبی است؛ فصل خرید و فروش شاسی بلندهایی که در جاده‌های برفی و بارانی به راحتی می‌رانند و فرصت دیدن طبیعتی بکر و زیبا را به صاحبانشان می‌دهند. البته از آنجایی که آفرودرها ماشین‌باز هستند، ممکن است در بهار یا تابستان هم شانسی برای خرید یا فروش خودروی آفرود وجود داشته باشد. البته با قیمتی کمتر از آنچه در پاییز قیمت‌گذاری می‌شود.

از سویی اگرچه قیمت فروش خودرو در پاییز و زمستان کمی پایین می‌آید، اما خریداران نیز نباید انتظار تنوع یا یافتن خودروی مطلوب را داشته باشند.

کدام خودروها همیشه مشتری دارند؟

همانطور که بالاتر گفتیم، فروش خودروهای اسپرت و دو دف در مقایسه با سایر خودروها وابستگی بیشتری به فاکتور زمان دارند. اما در مقابل، ماشین‌هایی که کاربری آن‌ها کاری است، یعنی کسی آن‌ها را برای مصرف روزانه خریداری نمی‌کند، در همه فصل‌ها مشتری دارند. جرثقیل، وانت، کامیون، نیسان آبی، سمند تاکسی، خاور و ... جزو این دسته از وسایل نقلیه هستند که قیمت آن‌ها نیز همزمان با فصل تغییر چندانی نمی‌کند. به عنوان مثال در میان آگهی‌های فروش خودرو در سایت دیوار، کامیون بنز 1924، 130 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در زمستان هم مشابه همین کامیون احتمالا قیمتی یکسان و شاید کمتر داشته باشد.

چطور بفروشیم؟

اگر قصد فروش دارید و تا به حال کاری نکردید، زودتر دست بجنبانید. در بهترین فصل و بهترین روزهای فروش خودرو هستیم. اگر به دلال مراجعه کنید، ممکن است ناامید یا حتی منصرف شوید. دلال‌ها هزار عیب و ایراد روی خودرو می‌گذارند تا قیمت آن را کاهش دهند. اما با یک آگهی رایگان در سایت دیوار، می‌توانید بی‌واسطه بفروشید. در آگهی فروشتان شرایط خودرو و آپشن‌هایی که به آن اضافه کردید مانند ضبط و روکش را قید کنید. مرحله بعدی معاینه فنی، قولنامه، تعویض سند و دریافت پول است. پس همین حالا اقدام کنید!

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوثر IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =