لامبورگینی

ایرانی‌ها برای دومین‌بار چهره گاو خشمگین صنعت خودرو ایتالیا را بومی‌سازی کردند.

به گزارش «اخبار خودرو​»، فهرست انگشت‌شمار سوپراسپرت‌سازان صنعت خودرو، بی‌شک لامبورگینی را در صدر خود حفظ کرده است. گاو خوشنام و جسور ایتالیایی که حالا برای دومین‌بار توسط مهندسان ایرانی ساخته می‌شود، ‌البته با قلب پیوندی که هیچ‌وقت در قد و اندازه‌های این غول ایتالیایی قرار نخواهد گرفت. دومین لامبورگینی ایران در تبریز توسط مسعود مرادی در حال ساخت است. این لامبورگینی، نسخه مورسیه‌لاگو است و با حضور در خیابان‌های شهر می‌تواند توجه بسیاری را به خود جلب کند. با طراح این دورگه ایتالیایی- ایرانی به گفت‌وگو نشستیم تا جزئیات بیشتری از پروژه ساخت دومین لامبورگینی ایرانی بگوید. لازم به‌ذکر است گفت‌وگوی تکمیلی با این طراح در شماره‌های آتی روزنامه «دنیای‌خودرو» منتشر خواهد شد.

چرا مورسیه‌لاگو را انتخاب کردید؟
هدف اصلی ما از ساخت خودرو لامبورگینی مورسیه‌لاگو رسیدن به دانش و تکنولوژی ساخت خودروهای دست‌ساز است، زیرا طراحی و ساخت خودروهای دست‌ساز بسیار پیچیده و مشکل است و به دانش بالایی نیاز دارد. ما با مهندسی معکوس خودروهای معروف دنیا مانند لامبورگینی مورسیه‌لاگو قصد ساخت خودرویی با طراحی و ظاهر جدید داریم و در محصولات بعدی به‌جای کپی کردن خودروهای معروف،‌ دست به تولید خودروهای خاص خودمان خواهیم زد.‌
این پروژه چند سال به‌طول انجامید؟
شروع این پروژه از 4سال قبل بود. پروژه‌ای که با سرمایه کاملا شخصی اجرایی شد و برای پیشبرد آن از 15نفر از بهترین متخصصان ایرانی استفاده کردیم.

در مورد مشخصات فنی خودرو و نحوه تامین قطعات توضیح دهید.
‌این خودرو مجهز به موتور لامبدا است. این موتور با حجم 3.8‌لیتر و 6‌سیلندر، قدرتی معادل 306 اسب‌بخار و 359نیوتون‌متر، گشتاور را تولید می‌کند. گیربکس این خودرو نیز 6‌سرعته است و توسط شرکت ZF آلمان طراحی شده است. در آینده نزدیک از موتور و گیربکس قوی‌تر نیز در این خودرو استفاده خواهد شد برای ساخت این خودرو برخی از قطعات آن را از خودروهای دیگر گرفتیم و برخی را خودمان طراحی کردیم. 

اکنون در بازار قطعات برخی از خودروها را به‌صورت کیت می‌فروشند و از آن طریق براساس یک پلت‌فرم موجود در بازار، می‌توان یک خودرو طراحی کرد. آیا محصول شما این‌گونه ساخته شده است؟
خیر. ساخت این خودرو دقیقا براساس اطلاعات طراحی بوده و در واقع پروژه دارای دیتاکد و پلت‌فرم ترکیبی است که بیشتر آن را از لامبورگینی مورسیه‌لاگو کسب کردیم و در زمان ساخت، تمام قطعات را ابتدا در کارگاه مدل قطعات طراحی و تولید سپس به کارگاه ساخت و قالب‌سازی جهت تولید ارسال کردیم، اگر نیاز باشد جزءبه‌جزء طراحی‌های انجام‌شده را منتشر 
خواهیم کرد.

تاچه حد سعی کردید در طراحی و تولید این خودرو مشابه نمونه واقعی عمل کنید؟ آیا پروژه تمام شده است؟
تا حد امکان تمام جزئیات را رعایت کردیم و یک‌به‌یک نمونه واقعی مورسیه‌لاگو را در داخل تولید کرده‌ایم که حتی تشخیص آن از نمونه واقعی نیز امکان‌پذیر نباشد. این پروژه در حال اتمام است و احتمالا مهرماه سال جاری آن را رونمایی خواهیم کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Reza IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    2 0
    واقعا عالیین تبریزییی هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا چی بگم دیگ ه آخه آفرین به اون سازندش
  • عباس جعفری IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام بنده دارم روی یه ماژول مکانیکی برقی کردن اتومبیل ، ساخت داخل کار میکنم کاش می توانستم با سازنده لامبورگینی ایرانی ارتباط برقرار کنم تا بتونیم یه لامبورگینی برقی ایرانی بسازیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =