بازار خودرو

طی چند هفته گذشته، قیمت خودروهای تولید  داخل به‌دلیل  اثر روانی کاهش تولید و افزایش شدید  قیمت ارز اختصاص‌یافته به واردات قطعات منفصله، افزایش شدیدی داشته و این موضوع باعث شده است، شاهد افزایش شدید قیمت‌های اعلامی باشیم

به گزارش «اخبار خودرو​»، این روزها یکی از سوالاتی که ذهن خریداران خودرو را مشغول کرده، قیمت‌ واقعی خودروهاست؛ اینکه قیمت‌های اعلام‌شده توسط شرکت‌ها قیمت واقعی هستند یا قیمت‌های اعلام‌شده در سایت‌های خرید و فروش خودرو؟ در حقیقت باید گفت هیچ‌کدام. این روزها قیمت اصلی و واقعی چیزی بین این دو است؛ قیمتی بالاتر از قیمت رسمی و پایین‌تر از قیمت‌های اعلامی در سایت‌های خرید و فروش خودرو. 

این قیمت‌ها بر اساس شرایط روز بازار یا حتی شرایط شخص فروشنده تعیین می‌شود. اما درنهایت اینکه چه عاملی قیمت حقیقی را مشخص می‌کند، به متغیرهای زیادی بستگی دارد. البته طی چند هفته گذشته، قیمت خودروهای تولید  داخل به‌دلیل  اثر روانی کاهش تولید و افزایش شدید  قیمت ارز اختصاص‌یافته به واردات قطعات منفصله، افزایش شدیدی داشته و این موضوع باعث شده است، شاهد افزایش شدید قیمت‌های اعلامی باشیم. اما این قیمت‌ها تا حدودی حبابی هستند و شاید قیمت حقیقی و معامله‌شده ٢٠ تا ٣٠‌درصد کمتر از این قیمت‌ها باشد.

اثبات این موضوع، آغاز عرضه 40هزار دستگاه خودرو توسط خودروسازان با قیمت‌های رسمی است که باعث شد طی چند روز اخیر، شاهد کاهش ٢٠ تا ٥٠‌درصدی قیمت کاذب خودروهای داخلی در بازار باشیم. بنابراین برای رسیدن به قیمت واقعی باید حداقل چند روزی صبر کنیم تا فروش‌های نقدی اثر خود را بگذارند و قیمت‌ها در بازار متعادل شوند.

در این حالت  با نشستن غبار در بازار، قیمت‌های واقعی و نزدیک به قیمت‌های معامله‌شده که حقیقی است، مشخص خواهند شد. در این صورت می‌توان اطلاعات درستی را در بخش جداول  قیمت‌ خودروها به‌خصوص بخش خودروهای تولید داخل درج کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • على IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    0 0
    سلام عزيز متاسفانه گويا شما اطلاعاتتون پايينه اگه فروش نقدى داشت ماشين مارو ميداد كه چندين ماهه تاخيرداره
  • سجاد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    به نام خدا با سلام و احترام طی جلساتی که در تلویزیون در این چند ماهه در رابطه با قیمت و احتکار خودرو بحث و گفتگو می شود به یک مورد اساسی که ظلم آشکار ایران خودرو به مشتری می باشد و دلیل اصلی احتکار یا به قول خود ایران خودرو تاخیر که به بهانه تامین قطعه صورت می پذیرد و اعلام می کند چون سود تاخیر می دهد به ضررش تمام می شود کسی در جواب این را نمی پرسد که مگر سود تاخیر چقدر است !!!!!!؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت چند ده ملیونی که مد نظر ایران خودرو است . مثلا بنده که بهمن 96 یک خودرو ثبت نام کرده ام و می بایست طبق قرارداد 1/5/97 تحویل میشده و تا الان دعوت نامه نیامده است چرا بابت تاخیر ایران خودرو باید قیمت مثلا مهر ماه 97 رو بپردازم مگر مقصر تاخیر ایران خورو بنده بوده ام مگر سود تاخیر چقدر است ؟؟؟ در مقایسه با افزایش قیمت مد نظر ایران خودرو(چند ده ملیونی) عددی نیست که کاملا زیرکانه مدیرعامل ایران خودرو می گوید ما چون سود تاخیر می پردازیم دلیل ندارد ماشین را نگه داریم کاملا پرواضح است که قیمت باید در همان ماه که در قرارداد جهت واگذاری آمده پرداخت شود نه اینکه ایران خودرو به عمد تاخیر ایجاد کند تا در نهایت به قیمت دلخواه بفروشد.اگر مسئولین محترم و شورای رقابت و مجلس این بند مستبدانه و ظالمانه را از ایران خودرو حذف نمایند به نظر بنده بخش اعظم مشکلات حل خواهد شد به همین آسانی حالا چرا اصلا هیچ اشاره ای به این موضوع در گفتگوها نمی شود!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خواهش میکنم این مطلب بنده را به اطلاع برسانید.
  • احمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام فقط فروش با قیمت قطعی میتونه بازار دو درست کنه ولی متاسفانه همچنان فروش ها به صورت قیمت زمان تحویل هست. چنانچه شرکت سایپا نیز چند روز قبل فروشش با قیمت زمان تحویل بود و این هیچ فایده‌ای نداره.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =