بازار خودرو

همین مدیران، پاشنه آشیل وزیر قبلی صمت شدند تا نهایتا بعد از یک‏سال و دو ماه، وزیر صمت دولت استعفا دهد. حال اما با روی کارآمدن وزیر جدید صمت امیدها برای تغییر رویکردها در این وزارتخانه قوت گرفته زیرا بر اساس مصوبه مجلس، ادامه فعالیت مدیران بازنشسته در این وزارتخانه ناممکن است.

به گزارش «اخبار خودرو»، یکی از دلایل ناکامی وزیر قبلی صمت، مدیران و معاونان این وزارتخانه بودند که از دوره دولت یازدهم بر سر کار مانده بودند‏. در واقع شریعتمداری وارث وزارتخانه‏ای شد که مدیران آن همان مدیران و معاونان وزارتخانه دوره نعمت‏زاده بودند‏؛ مدیرانی اصولا پا به سن گذاشته و محافظه‏کار که بیشتر سعی در کنترل اوضاع داشتند تا انجام جراحی‏های ریشه‏ای در صنعت و تجارت کشور. 
همین مدیران، پاشنه آشیل وزیر قبلی صمت شدند تا نهایتا بعد از یک‏سال و دو ماه، وزیر صمت دولت استعفا دهد. حال اما با روی کارآمدن وزیر جدید صمت امیدها برای تغییر رویکردها در این وزارتخانه قوت گرفته زیرا بر اساس مصوبه مجلس، ادامه فعالیت مدیران بازنشسته در این وزارتخانه ناممکن است. بدین ‏ترتیب بیشتر مدیران و معاونان این وزارتخانه مجبور به ترک پست‏های خود خواهند شد. این فرصتی برای جوان‏گرایی و استفاده از نیروهایی با انرژی بیشتر و افکار به‏روزتر در این وزارتخانه است. امید می‏رود وزیر جدید با انتخاب چنین نیروهایی به‏عنوان معاونان و مدیران کل وزارتخانه باعث ایجاد تغییرات ساختاری و استفاده از تفکر سیستمی در این نهاد شود. 
در این میان وضعیت صنعت خودرو کشور نیز از این وضعیت نابسامان تا حدودی خارج شده و حداقل خود‏تحریمی‏ها از دوش صنعت خودرو کشور برداشته خواهد شد،  قطعا در صورت انتخاب مدیران عملگرا  در این وزارتخانه تا حدودی مشکلات صنعت و در نتیجه بازار خودرو برطرف خواهد شد‏.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =