کد خبر: 224461
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

تویوتا راو4 از یک موتور 5/2 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 277 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

تویوتا غول خودروسازی دنیاست که بیشترین تولید محصول سالانه را به خود اختصاص داده است. هرچند درآمد و سود خالص این شرکت بعد از گروه خودروسازی فولکس واگن و جنرال موتورز قرار دارد. یکی از دغدغه‌های مقامات تویوتا این است که در هر کلاس بدنه محصولی برای عرضه و رقابت داشته باشند. در اواخر دهه 1980 میلادی، تویوتا تصمیم گرفت که خلاء میان خودروهای شاسی‌بلند و سدان را با یک خودروی مفهومی پر کند. این شرکت دست به طراحی محصولی زد که هم ارتفاع با شاسی‌بلندهای بزرگ ولی اندازه آن کوچکتر باشد. تویوتا این طرح مفهومی را در سال 1989 در نمایشگاه توکیو عرضه و نام  Rav4 را برای آن انتخاب کرد که مخفف Recreational Active Vehicle With 4-Wheel Drive به معنای وسیله نقلیه تفریحی دارای چهارچرخ متحرک است.

 در اینجا تویوتا دست به ابتکار جالبی زد و پلتفرم این خودرو را از روی کرولا و سیستم تعلیق آن را از روی تویوتا سلیکا جی‌تی برداشت. حالا این اولین خودروی شاسی‌بلند کامپکت جهان بود که بلاخره در سال 1994 تولید شد. تاکنون چهار نسل از این خودرو در طول این 25 سال تولید شده است و قرار است نسل پنجم آن در نیمه دوم سال 2019 عرضه شود.
نسل اول تویوتا رافور تا سال 2001 تولید شد و نسل دوم و سوم این خودرو تا سال 2013. تا این زمان راوفور یک خودروی معمولی و با ظاهری معمولی بود اما زمانی که از نسل چهارم این خودرو رونمایی شد، راوفور وارد یک کلاس جدید و به یک شاسی‌بلند زیبا و کاربردی تبدیل شد. کار در همین‌جا هم متوقف نماند و در سال 2015 تصمیم به فیس‌لیفت گرفت و در نهایت مدل 2016 با تغییراتی به بازار جهان و ایران عرضه شد. نسخه‌های مختلفی از راوفور تولید شده است اما در ویژگی‌های کلی تفاوت چندانی با هم دارند و نسل چهارم تقریباً داری مشخصات واحدی است.

 تویوتا راو4 از یک موتور 5/2 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند که توانایی تولید 177 اسب بخار قدرت و 277 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گفتنی است این قدرت از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به 4 چهارچرخ منتقل می‌شود. از مهم‌ترین آپشن‌های درنظر گرفته شد برای راوفور می‌توان به این موارد اشاره کرد: شش ایربگ، سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC و TRC، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سر پایینی یا DAC، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سر بالایی یا HAC، دیلایت، روشن شدن و تنظیم اتوماتیک چراغ‌های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب،  نمایشگر هفت اینچی با قابلیت پخشAM/FM/CD/USB/AUX/DVD.

رافور با توجه به ویژگی‌هایی که دارد به هیچ وجه خودرویی مناسب آفرود به حساب نمی‌آید و بیشتر خودرویی شهری برای استفاده خانوادگی است. لازم به ذکر است تویوتا راوفور از نسل چهارم وارد ایران شد و هر ساله مدل‌های جدید آن به کشور وارد می‌شود. همچنین بیشتر راوفورهایی که به ایران می‌آیند توسط کشورهای عربی مثل امارات و عمان سفارش داده شده‌اند. قیمت این خودرو در ایران باتوجه به سال ساخت، کارکرد و به طورکلی وضعیت خودرو متفاوت است. این قیمت از کمتر 400 میلیون تومان شروع‌ می‌شود و به بالای 800 میلیون تومان می‌رسد. به طور مثال در سایت دیوار تویوتا راوفور 2015، با 65 هزار کیلومتر کارکرد، بی‌‌رنگ، در حد نو و غیره، 560 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =