بورس

گروه خودرویی به‎عنوان یکی از لیدرهای اصلی بازار عملکرد بسیار خوبی را در این ایام از خود برجای گذاشت و شرکت‌های نظیر ایران‎خودرو، پارس‎خودرو و سایپا به‎طور متوسط بازدهی بیش‌از 10درصدی را نصیب سهام‎داران خود کرده و صف‎های خرید میلیونی را تجربه کردند.

به گزارش «اخبار خودرو»، با توجه به تعطیلی اکثر بازارهای مالی کشور در ایام نوروز، بورس تهران تنها مکانی است که در روزهای کاری یعنی غیرتعطیل رسمی، همچنان میزبان معامله‎گران بود. در این راستا، گروه خودرویی به‎عنوان یکی از لیدرهای اصلی بازار عملکرد بسیار خوبی را در این ایام از خود برجای گذاشت و شرکت‌های نظیر ایران‎خودرو، پارس‎خودرو و سایپا به‎طور متوسط بازدهی بیش‌از 10درصدی را نصیب سهام‎داران خود کرده و صف‎های خرید میلیونی را تجربه کردند. این در حالی است که در آخرین شماره منتشرشده روزنامه «دنیای‌خودرو» در سال گذشته، این پیش‌بینی صورت گرفته بود که در روزهای ابتدی سال‎جاری، خودرویی‎ها باتوجه به روندی که طی کرده‎اند، آماده رشد هستند که این امر محقق شد.

  ادامه روند مثبت خودرویی‎ها در روز گذشته
روند مثبت خودرویی‎ها در روز گذشته نیز ادامه یافت و نمادهای سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو، گسترش سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، قطعات اتومبیل ایران، زامیاد، گروه بهمن، سایپا آذین، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ریخته‎گری تراکتورسازی ایران، مهرکام‌پارس، سرمایه‎گذاری رنا، رادیاتور ایران، رینگ‎سازی‌مشهد، مهندسی‌نصیرماشین، کمک‎فنرایندامین و بهمن‎دیزل مثبت خوردند و درمقابل نمادهای الکتریک‎خودروشرق، آهنگری تراکتورسازی ایران، ایرکاپارت‌صنعت، تولیدمحورخودرو و فنرسازی‌زر منفی شدند. همچنین دیروز گروه خودرویی در بین صنایع بورسی بیشترین ارزش معاملات را به‌خود اختصاص داد، به‎طوری‎که این صنعت بورسی طی 34هزارو 542 نوبت معاملاتی، 498میلیون‌و 517هزار سهم به ارزش 81میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش‌کل بازار این گروه تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 19هزار و 754 میلیاردتومان شد.

   رکوردشکنی شاخص خودرو 
از سوی دیگر، شاخص صنعت خودرو که در روزهای انتهایی سال گذشته تا 18هزار واحد افت کرده بود، روز گذشته با افزایش 528واحدی در مدار 22هزارو256واحدی قرار گرفت. این در حالی است که باتوجه به شروع خوب خودرویی‎ها در سال‎جاری باید دید این روند تا چه سقفی برای آن‎ها ادامه پیدا خواهد کرد. البته ذکر یک نکته ضروری است که شاخص خودرو برای مدت مدیدی در محدوده 19 تا 21 هزار واحدی در نوسان بود و این افزایش شاخص، نویددهنده روزهای خوب این صنعت به‌شمار می‌رود.

  کاهش فروش سایپادیزل
این گزارش حاکی است، روز گذشته سایپادیزل با ارائه آمار تولید و فروش اسفند و ۱۲ماهه سال گذشته، درآمد ۱.۰۲هزارمیلیارد تومانی را به ثبت رساند که نسبت‌به مدت مشابه سال قبل ۱۶‌درصد افت داشته است. این شرکت خودرویی تجاری‎ساز با سرمایه اسمی 263.5 میلیاردتومانی در بازار پایه فرابورس حضور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =