دایملر

در حال حاضر ما خودروهای تمام هیبرید را در برنامه نداریم. بر این باوریم که در این مقطع خودروهای پلاگین هیبرید برای مشتریان کاربردی‌تر هستند زیرا شما می‌توانید تا مسافت مشخصی این خودروها را به صورت تمام الکتریکی برانید.

اولا کاله‌نیوس جانشین دیتر زتچه، به زودی در مقام مدیرعامل جدید گروه خودروسازی دایملر در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد کرد که در چه بخش‌هایی این خودروساز آلمانی باید هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند شرکتش را با باد مخالف تنش‌های تجاری، رکود فروش و راهبرد گران‌قیمت الکتریکی‌سازی وفق دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»، رئیس جدید دایملر به دنبال این است که تا سال 2021 در کارخانه‌های تولید مرسدس بنز چیزی معادل 6.75 میلیارد دلار از هزینه‌ها را کاهش داده و کارایی گروه‌اش را افزایش دهد. 

کاله‌نیوس 49 ساله در حاشیه نمایشگاه شانگهای که در ماه جاری برگزار شد در گفت‌وگو با اتوموتیو نیوز گفت به دنبال این است که در حین گذار و انجام بالاترین سطح از سرمایه‌گذاری در تاریخ شرکت، به بهترین کارایی دست پیدا کند و جریان نقدینگی زیادی را آزاد کند. کاله‌نیوس همچنین گفته که دایملر در سرمایه‌گذاری‌هایش بسیار گزیده عمل خواهد کرد.

مرسدس حدود 40 مدل دارد. این بدون احتساب خانواده الکتریکی EQ است که قرار است ظرف چند سال آینده راهی بازار شوند. آیا شما نگران ازدیاد تولید هستید؟

ما روندی پیوسته را طی 20 سال گذشته دنبال کرده‌ایم که طی همواره طرفدار گونه‌ها مختلف بوده‌ایم. کلید اساسی در انجام موفق این‌کار سازه‌ها و افزونه‌های هوشمندانه است. با سازه جدید جمع‌وجورمان ما  8 خودروی مختلف را راهی بازار خواهیم کرد که ظاهری کاملا دارند. به اشتراک‌گذاری سازه در مدل‌های مختلف بسیار متداول است. در نتیجه با یک سرمایه‌گذاری عقلایی می‌توانید گزینه‌های بیشتری را برای خود تامین کنید. مشتریان به ما نشان داده‌اند که بیشتر مشتاق تجربه‌گری هستند. مردم تصمیم خود را گرفته‌اند که چه بودجه‌ای را صرف کنند و در آن سطح از بودجه دست به تجربه می‌زنند. در حال حاضر ما حدود 40 مدل در خط تولیدمان داریم. این احتمال را می‌بینم که در آینده یک یا دو مدل از دور کنار گذاشته شوند.

پس فکر نمی‌کنید که نقطه‌ اوج را رد کرده‌اید و به سراشیبی رسیده‌اید؟

طی 10 تا 15 سال آینده ما همچنان در مسیر رشد قرار خواهیم داشت. آسیا و خصوصا چین بزرگترین فرصت ما است که در آن‌ها ترکیبی از جمعیت بالا، رشد ثروت و رشد اقتصادی وجود دارد. سال گذشته در چین ما حدود 650 هزار دستگاه خودرو فروختیم و بدین ترتیب این کشور به بزرگترین بازار ما با حاشیه سود بالا بدل شده است. حتا بازارهای به بلوغ رسیده مانند اروپا و آمریکا نیز که در آن با یک شیبی تخت مواجه هستیم، همچنان شاهد رشد ثروت هستیم و در نتیجه می‌توان انتظار داشت که تعداد افرادی که به سراغ خرید مرسدس بنز خواهند آمد افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه حتا در یک بازار به بلوغ رسیده نیز من فرصت‌هایی را برای افزایش سهم بازار خودروهای لوکس می‌بینم. 

راهبرد الکتریکی‌سازی دایملر چیست؟

هیچ راه دیگری در کار نیست. جهان در بلند مدت به سمت حمل و نقل پلاک و بدون آلایندگی پیش خواهد رفت. برای ما ظرف 5 تا 10 سال آینده خودروهای برقی که با باتری کار می‌کنند، نقشی اساسی در رسیدن به نقطه‌ بدون آلایندگی ایفا خواهند کرد. راهبرد ما در جهت الکتریکی‌سازی بر سه اساس استوار است. هر موتور احتراق داخلی که ما عرضه خواهیم کرد دارای یک سیستم هیبرید 48 ولتی مجهز خواهد بود. علاوه بر این ما در هر بخشی از بازار دارای مدل‌های پلاگین هیبرید خواهیم بود. مضاف بر این خانواده تمام الکتریکی EQ را هم داریم. در حال حاضر ما خودروهای تمام هیبرید را در برنامه نداریم. بر این باوریم که در این مقطع خودروهای پلاگین هیبرید برای مشتریان کاربردی‌تر هستند زیرا شما می‌توانید تا مسافت مشخصی این خودروها را به صورت تمام الکتریکی برانید.

یکی از کارهای اساسی ما این است که با پیشرفت تکنولوژی خصوصا در بخش باتری‌ هزینه‌ها را پائین بیاوریم.

انتظار می‌رود که خودروهای الکتریکی با هزینه‌های بالای خود حاشیه سود خودروسازان را تحت فشار قرار دهند. چه‌طور می‌توانید این مساله را مدیریت کنید؟

ساختار هزینه‌ خودروهای الکتریکی در نسل اول یا حتا در نسل دوم قطعا بالاتر مقداری است که ما با خودروهای احتراق داخلی به آن عادت کرده‌ایم. یکی از کارهای اساسی ما این است که با پیشرفت تکنولوژی خصوصا در بخش باتری‌های هزینه‌ها را پائین بیاوریم. این چیزی است که سال‌ها زمان می‌برد. در کل هدف ما این است که کسب و کارمان سودآور باشد. پس کسب و کار خودروهای الکتریکی نیز باید سودآوری داشته باشد.

افزایش تنش‌های تجاری میان ایالات متحده، اروپا و چین چه تاثیری روی حجم تولید کارخانه مرسدس در آلابامای آمریکا خواهد داشت که یک قطب صادرات قابل ملاحظه به حساب می‌آید؟

ما یک طرح کلی برای فروش‌مان داریم که کمابیش در هر یکی از نواحی مشخص در جهان عملکرد خاص خود را دارد. ما همچنان بر تجارت جهانی تکیه خواهیم کرد. روابط تجاری خوب میان کشورها چیزی است که ما بر آن متکی هستیم. ما بر این باوریم تجارت جهانی یک فاکتور بسیار مهم رشد برای اقتصاد در سراسر جها است. در نتیجه ما بسیار طرفدار تجارت آزاد هستیم. باید ببینیم که نتیحه مذاکرات میان ایالات متحده و چین چه خواهد شد- خصوصا در رابطه با کارخانه آلاباما. ما امیدوار هستیم که در این مورد ذهنیت‌های خوب در مورد تجارت غالب شود. هرچند نمی‌توانیم نتیجه این مذاکرات را پیش‌بینی کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

آخرین اخبار