JMC S350

پس از گذشت یک‌سال از شروع فعالیت شرکت، «شهرخودرو»  درنظر دارد به‌صورت مستقل برند جدیدی را در کارخانه اختصاصی خود در استان خراسان‌رضوی تولید و عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، بر این اساس به زودی خودرو «JMC S350» وارد خط‌تولید این شرکت در «سنابادخودرو» خواهد شد.  «شهرخودرو» درنظر دارد علاوه‌بر این خودرو، تولید «کوپا T210»«ریگان‌خودرو» را نیز در این خط انجام دهد. از طرفی احتمال دارد در آینده نیز برند چینی دیگری توسط این کارخانه تولید و عرضه شود.
ازسوی‌دیگر مدتی است چند دستگاه از این خودرو مجوزهای لازم درخصوص دریافت پلاک گذرموقت جهت گذراندن مراحل تست و ارزیابی پیش از تولید و همولوگیشن را دریافت کرده و راهی جاده‌های کشور شده‌اند. از همین‌رو پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه این شاسی‌بلند 7 نفره چینی توسط «شهرخودرو» باشیم. شنیده‌ها حاکی از آن است طبق تواقفات صورت‌گرفته میان «شهرخودرو» و شریک تجاری چینی یعنی شرکت «جیانگ‌لینگ»  از این پس محصولات سواری این برند در خط‌تولید «سنابادخودرو» تولید و مونتاژ خواهد شد. از سوی دیگر یک شرکت‌ خصوصی تولیدکننده خودرو درپی دریافت مجوزهای لازم درخصوص تولید و مونتاژ چند مدل از انواع پیکاپ‌های برند «JMC» است. برهمین‌اساس تعدادی از خودروهای مذکور وارد کشور شده‌اند  و به‌زودی با دریافت پلاک گذرموقت، به منظور گذراندن مراحل تست و ارزیابی راهی جاده‌های کشور خواهند شد.
«جیانگ‌لینگ» یکی از خودروسازان نه‌چندان مطرح چینی است که فعالیت خود را از سال 2010 میلادی با معرفی «S350» آغاز کرده است. این خودرو را باید یک شاسی‌بلند 7نفره دانست که با الهام‌گیری از فورد اورست پا به عرصه گذاشته است. 
این شرکت توانسته از تکنولوژی به‌کاررفته در محصولات فورد، برای ساخت محصولات «JMC» استفاده کند. برخی منابع چینی اعلام کرده‌اند پیشرانه درنظرگرفته‌شده برای این خودرو همان موتور 2 لیتری توربوشارژر فورد، معروف به اکوبوست GDI  بوده که توانایی تولید نیرویی معادل 202 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتون‌متری دارد. همچنین نیروی تولیدشده موتور توسط جعبه‌دنده 6سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی مشهور آلمانی ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. 
این خودرو قابلیت عرضه به صورت تک‌دیفرانسیل و دودیفرانسیل را دارد اما باتوجه به اطلاعات به‌دست آمده، احتمال می‌رود نسخه دودیفرانسیل آن توسط «شهرخودرو» به بازار ایران عرضه شود. از امکانات رفاهی درنظرگرفته‌شده برای این خودرو می‌توان به مواردی از قبیل سانروف، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سنسور پارک جلو و عقب، تریم داخلی چرم، صندلی راننده برقی، کروزکنترل، تنظیم حالت دیفرانسیل، مانیتور، سیستم تهویه اتوماتیک و… اشاره کرد. «JMC S350» در بخش طراحی نیز توانسته است تاحدودی موفق عمل کند و با سلیقه بازار هماهنگ باشد. 
در نمای جلو این خودرو شباهت‌های زیادی با خودرو «MG GS » به‌چشم می‌خورد که این موضوع به همین بخش ختم می‌شود. 
همچنین در نمای عقب نیز می‌توان به‌دلیل وجود چراغ‌های بیضی‌شکل و نوار کرومی متصل‌کننده آن‌ها، رگه‌هایی از فورد اورست را مشاهده کرد. باتوجه به ابعاد بزرگ بدنه و خطوط حجیمی که روی آن نقش بسته است، می‌توان گفت «S350» از لحاظ ابعادی رقبای اندکی در بازار ایران دارد که همین موضوع می‌تواند کار را برای آن آسان کند.
تاکنون اطلاعات دقیقی از زمان عرضه و قیمت احتمالی این محصول توسط «شهرخودرو» منتشر نشده است اما باتوجه به شرایط فعلی بازار و مشکلات متعددی که بر سر راه تولیدکنندگان خودرو وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود که «JMC S350» با قیمتی حدود 300میلیون‌تومان عرضه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =