کد خبر: 225831
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
رنو تلیسمان

طبق کاتالوگ اعلام شده از طرف شرکت رنو در طراحی و ساخت بدنه این خودرو بیش از ۷۰ درصد از فولاد آلیاژی درجه بالا با استحکام بسیار خوب استفاده شده است که مقاومت خوبی در برابر ضربه و شرایط بد دارد

نه تنها درمورد خودروی رنو تلیسمان بلکه در مورد هر خودروی دیگری روند استهلاک می‌تواند به چند بخش تقسیم شود تا درک درستی از وضعیت آن وجود داشته باشد. معمولاً وضعیت بدنه و مواد به کار رفته در ساخت آن، وضعیت متریال بکار رفته در بخش داخلی کابین، وضعیت موتور و توان آن و در نهایت سیستم ایمنی خودرو در استهلاک آن نقش مستقیم دارند. عملکرد مناسب هر کدام از این موارد می‌تواند استهلاک رنوتلیسمان را پایین بیاورد.

با توجه به اینکه قیمت رنو تلیسمان در بازار در حال حاضر نزدیک به ۸۵۰ میلیون تومان است به بررسی بخش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت تا ببینیم که وضعیت استهلاک آن به چه صورت خواهد بود.

بررسی شرایط بدنه رنو تلیسمان

به عنوان اولین بخش مرتبط با استهلاک خودروی رنو تلیسمان لازم است که بدنه خودرو را بررسی کنیم. طبق کاتالوگ اعلام شده از طرف شرکت رنو در طراحی و ساخت بدنه این خودرو بیش از ۷۰ درصد از فولاد آلیاژی درجه بالا با استحکام بسیار خوب استفاده شده است که مقاومت خوبی در برابر ضربه و شرایط بد دارد. ضمن اینکه در طراحی بدنه به شکلی از ستونها و بخش‌های حمایتی استفاده شده است که خودرو در حین حرکت کمتر این جابجایی را تجربه می‌کند و این باعث می‌شود که استهلاک آن پایین بیاید. این وضعیت در طراحی بدنه و همچنین تناسب بین قطعات باعث می‌شود که میزان از هم گسستگی آنها در طول زمان کم باشد.

بررسی شرایط فضای داخلی کابین خودرو

وقتی که قصد خرید رنو تلیسمان را دارید سعی کنید که حتماً از بخش داخلی آن هم دیدن کنید و کیفیت متریال آن را ببینید. برای پوشش صندلی‌ها و همچنین برای پوشش قسمت داشبورد این خودرو از ترکیب چرم و نمد استفاده شده که در قسمت داشبورد از چوب صیقل خورده هم استفاده شده است. این پوشش‌های استفاده شده در بخش داخلی، مقاومت خوبی در برابر خط و خش و استهلاک دارند و خودروی شما حالت کهنگی پیدا نمی‌کند. اما موضوع زمانی جالب می‌شود که طراحی و کیفیت صندلی‌های این خودرو بسیار خوب هستند و هیچ نگرانی بابت استفاده سرنشینان سنگین وزن از صندلی وجود ندارد.

 بررسی شرایط پیشرانه خودرو و توان آن

پیشرانه یکی دیگر از مواردی است که در جریان بررسی استهلاک خودروی رنو تلیسمان می‌توانیم بررسی کنیم. این خودرو از یک پیشرانه قدرتمند بهره می‌برد که برای طی مسیر در جاده‌های ناهموار و جاده‌های خیس مناسب است. از لحاظ کارشناسی حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی مجهز به توربوشارژر است که حداکثر قدرت ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. این خودرو که بیشتر در مسیرهای بین شهری و در جاده‌های اصلی به کار گرفته می‌شود از نوع دیفرانسیل جلو بوده که از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و کلاچ دوگانه بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این تفاسیر وضعیت پیشرانه کامل برای حمل یک خودرو با وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم و چند مسافر مناسب است و استهلاک پایینی خواهد داشت.

 عملکرد سیستم تعلیق و سیستم ایمنی خودرو

سیستم تعلیق به عنوان یکی از ایرادات طراحی خودروی رنو تلیسمان در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت سیستم تعلیق در خودرو می‌تواند نقش پذیرنده ضربه و جذب کننده آن را بر عهده داشته باشد و مانع از ورود آنها به کابین خودرو شود. اما متاسفانه سیستم تعلیق تلیسمان همانند خودروهای با کیفیت خارجی نیست و به همین دلیل کیفیت سواری آن هم نمی‌تواند قابل قبول باشد. انتقال ضربه‌های ناشی از ناهمواری‌ها می‌تواند کیفیت اتاق را تحت تأثیر قرار دهد. اما در طرف مقابل سیستم ایمنی این خودرو با توجه به وجود یک پکیج کامل از سیستم ترمز پیشرفته و همچنین برخورداری از فرمان هیدرولیک در سطح عالی قرار دارد. به همین دلیل احتمال بروز حادثه برای این خودرو در مسیرهای نامناسب و خیس بسیار کم است و در نتیجه رنو تلیسمان عمر بیشتری دارد.

 تأثیر رانندگی در میزان استهلاک

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که استهلاک یک خودرو تا حدود زیادی تحت تأثیر مهارت راننده قرار دارد. اگر یک راننده بتواند در مسیرهای سربالایی و سرپایینی کنترل مناسبی برای خودرو خود در نظر بگیرد طبیعتاً فشار کمتری به موتور وارد می‌شود و طول عمر آن بالا می‌رود. یکی از مواردی که شما در جریان خرید و فروش رنو تلیسمان باید به آن توجه کنید این است که این خودرو برای مسیرهای آفرود و ناهموار مناسب نیست. پس شما به عنوان راننده باید نهایت تلاش خود را به کار ببرید که این خودرو را وارد مسیرهای ناهموار نکنید. طبیعتاً اگر شما وارد چنین مسیرهایی شوید هم از لحاظ مصرف لاستیک و هم از لحاظ حفظ شکل اولیه خودرو ناامید خواهید شد.

منبع : ویرلن

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =