هوراشیو پاگانی

وقتی نمونه‌های اولیه را به‌جاده‌ها می‌فرستیم مردم همیشه از آن‌ها عکس می‌گیرند و درنتیجه برای لو نرفتن چیزهای جدید موتورهای جدیدمان را در بدنه‌ یک کوپه هوایرای استاندارد قرار می‌دهیم. 

 به گزارش «اخبار خودرو»، هوراشیو پاگانی (متولد 10 نوامبر 1955) بنیانگذار آرژانتینی-ایتالیایی کمپانی «پاگانی‌اتوموبیل» (S.p.A) است که درزمینه تولید ابرخودروهای سوپراسپورت فعالیت می‌کند. او کار خود را در آرژانتین و از شرکت‌های رنو و لامبورگینی آغاز کرد  و درنهایت شرکت خود را با نام خانوادگی خودش تاسیس کرد.

شرکت پاگانی در سال 1992 تاسیس شد و هفت سال طول کشید تا نخستین خودرو آن با نام «زوندا» بالاخره تکمیل شود. دومین خودرو پاگانی «هوایرا» نام دارد که سال 2012 به‌عنوان برترین ابرخودرو جهان شناخته شد و از آن پس همواره درفهرست سریع‌ترین خودروهای جهان بوده است.

دراینجا بخشی از گفت‌وگوی نشریه تاپ‌گیر را با مدیرعامل و موسس پاگانی می‌خوانید. 

اول از همه به‌سراغ زوندا برویم. آیا به‌راستی کار شما با آن تمام شده است؟

هنوز تعدادی از این خودرو و شاسی‌های آن برای‌مان باقی مانده و اگر مشتری مایل باشد برایش نسخه‌ای از آن را می‌سازیم. جدیدا مد شده مشتریان ما سراغ اولین شاسی زوندا را می‌گیرند و خواهان انجام اصلاحاتی روی آن هستند و بعد نسخه‌ای دیگر از آن را هم می‌خرند تا پاسخگوی علایق مختلف‌شان باشد. 

هوایرا چطور؟ آیا ممکن است این مدل تا سالیان بعد ادامه پیدا کند و نسخه‌های عجیب و غریب‌ و دیوانه‌وارتری از آن ساخته شود؟‌

این روزها بیشتر اوقات مشتریان خواهان چیزی منحصربه‌فرد هستند. آن‌ها نمی‌خواهند تنها برای خودنمایی ماشینی داشته باشند، بلکه می‌خواهند ماشین‌شان نشان‌دهنده ذائقه و سلیقه‌ شخصی‌شان نیز باشد. درنتیجه از همین حالا هم دوران هوایراهای منحصر به‌فرد آغاز شده است. 

درحال حاضر یکی از مشتریانی که صاحب یکی از نخستین هوایراهای ساخته شده است، می‌خواهد اصلاحاتی روی آن انجام دهد. توجه کنید که این اصلاحات می‌تواند تا یک میلیون دلار خرج داشته باشد و صرفا از چند صدهزار دلار حرف نمی‌زنیم. می‌شود گفت نتیجه‌ این اصلاحات خودرویی جدید و البته بسیار گران‌قیمت است. 

می‌دانم این سوال مثل این است که بپرسم کدام پسرتان را بیشتر دوست دارید. اما آیا بین زوندا و هوایرا یکی را از دیگری بیشتر دوست ندارید؟ 

واقعا نمی‌شود از بین دو فرزند یکی را انتخاب کرد. من عمیقا به زوندا وابسته‌ام. برای من معنای خاصی دارد. این ماشینی است که من آرزویش را داشتم و برایش رنج بردم. این ماشین نقطه شروع همه‌چیز پاگانی بود. مثل این است که بعد از آن‌که به‌شما گفته‌اند بچه‌دار نمی‌شوید، صاحب پسری بشوید. این خودرویی است که ما با بودجه‌ای بسیار اندک توانستیم از پس تولید آن برآییم و درنتیجه اهمیت بسیار بالایی در زندگی‌ام دارد. 

به‌لحاظ کیفیت مهندسی و تحقیق و توسعه، هوایرا پیش می‌افتد. پروژه تولید آن با بودجه بیشتری پیش رفت و به من این اجازه را داد تا به‌طور کامل خودم را در جزئیات، زیبایی‌شناسی و طراحی و مهندسی هرقسمتی از آن نشان دهم.

هوایرا رودستر به‌لحاظ وزن بهترین کاری است که تاکنون کرده‌ایم: قرار است نخستین رودستر از مدل کوپه سبک‌تر باشد. چالش‌هایی که درساخت رودستر باید با آن‌ها روبه‌رو می‌شدیم به‌ما اجازه داد تا از سطح انتظارات فراتر برویم و کاری خاص انجام دهیم. تمام تیم‌های درگیر پروژه از بخش الکترونیک گرفته تا موتور و غیره همگی با نتایجی خارق‌العاده از پس چالش‌ها برآمده‌اند. 

تست ماشین‌های جدیدتان را در کجا انجام می‌دهید؟ آیا واقعا ابرخودروهای پرسرعت و افراطی‌تان را در جاده‌های اطراف کارخانه می‌رانید؟

برای مدل جدید هوایرا BC رودستر ما هفت نمونه‌ اولیه داریم. دو دستگاه از آن‌ها درمحل کارخانه هستند و دو دستگاه در بوش آلمان، در یک پیست خصوصی که حضور مردم در آن اکیدا ممنوع است. دو دستگاه هم برای تست و توسعه در مقر مرسدس-AMG قرار دارد.

وقتی نمونه‌های اولیه را به‌جاده‌ها می‌فرستیم مردم همیشه از آن‌ها عکس می‌گیرند و درنتیجه برای لو نرفتن چیزهای جدید موتورهای جدیدمان را در بدنه‌ یک کوپه هوایرای استاندارد قرار می‌دهیم. 

پیش‌تر گفته بودید پاگانی قصد دارد درسال 2024 الکتریکی شود و مشتریان‌تان با این موضوع موافق نیستند. در این صورت چرا می‌خواهید به‌سراغ فناوری الکتریکی بروید؟ 

زندگی همین‌طور است. هر خودروسازی باید کارهایی را انجام دهد که انتظارش را نداشته است. اگر «کریستف کلمب» دل به دریا نزده بود و از خانه و کاشانه‌اش جدا نشده بود، هرگز آمریکا را کشف نمی‌کرد. 

باید با غیرمنتظره‌ها روبه‌رو شوید و تصمیمات بلندمدت‌ بگیرید. ما باید با چالش‌های جدید روبه‌رو شویم. حالا که صحبت درباره‌ چشم‌انداز آینده شد، باید بگویم که پنج سال بعدی برای پاگانی سال‌های شلوغی خواهد بود. سال 2021 جانشین هوایرا معرفی خواهد شد و سال 2024 نیز نخستین ابرخودرو الکتریکی پاگانی به‌بازار خواهد آمد. 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كامران IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    عالييي بود. در يك كلام: بازار ذائقه هاي خاص: كوچك اما كليد دروازه هاي توسعه!
  • كامران IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    0 0
    نظريه توسعه و علم توسعه بشدت به اين بخش از بازار توجه دارد. جاييكه نظريه هاي توسعه معتقدند از تمام ظرفيت ها و منابع براي خلق و توليد ثروت بايد استفاده نمود ، بازار ذائقه هاي خاص يا NICHE Market دقيقا محل شكار سرمايه هاي بلا استفاده و سرگردان ميباشد. خودرو بزرگترين و مهمترين سهم در اين بازار را دارد. در كشور ما ميتوان يك شبه با استفاده از اين بازار هزاران ميليارد تومان سرمايه سرگردان و بلا استفاده را جذب نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =