رکستون G4

 رامک‌خودرو یکی از شرکت‌های واردکننده خودرو است که پس از بروز مشکلات متعدد و همچنین ممنوعیت واردات خودرو، مانند بسیاری دیگر از شرکت‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، چند هفته‌ای است که هم‌زمان با آغاز ترخیص خودروهای مانده در گمرک، این شرکت خودروهای سانگ‌یانگ‌رکستون G4 را بدون پلاک به مشتریان خود تحویل داد و از آن‌ها خواسته بود تا زمان برطرف شدن مشکلات شماره‌گذاری این محصول صبر کنند. براساس اطلاعات موجود، مجوز شماره‌گذاری رکستون G4 ازسوی پلیس راهور و نهادهای نظارتی صادر شده است و از این پس این شاسی‌بلند کره‌ای می‌تواند به‌صورت قانونی و با پلاک‌ملی در سطح کشور تردد کند.

رکستون G4 را باید یکی از محصولات بازار دانست که با تاخیر یک‌سال‌ونیمه سرانجام توانست راهی بازار شود. رامک‌خودرو که اواخر دی‌ماه سال 96 طی مراسمی با شکوه این محصول توانمند را به‌صورت رسمی معرفی و رونمایی کرد،  ابتدا آن را با قیمت 249 میلیون‌تومان با موعد تحویل اردیبهشت و خرداد 97 به فروش رساند. اما هم‌زمان با بسته شدن 6‌ماهه سایت ثبتارش و همچنین پس از آن اعمال ممنوعیت واردات خودرو، ترخیص و تحویل این خودرو و همچنین سایر محصولات این برند، با مشکلات اساسی مواجه و براین‌اساس موجب نارضایتی مشتریان درخصوص عدم تحویل به‌موقع خودروهای ثبت‌نامی شد.

حال پس از گذشت این مدت شاهد دریافت پلاک این محصول هستیم. اما همان‌طور که چندی‌پیش شاهد ترخیص کیا اپتیما هیبرید و عرضه آن توسط دلال‌ها و فروشندگان غیررسمی با بهای غیرواقعی به بازار بودیم. درخصوص سانگ‌یانگ رکستون هم شاهد چنین وضعیتی هستیم. درواقع پس از تحویل این خودرو بدون‌پلاک به مشتریان، شاهد جهش ناگهانی قیمت آن در بازار آزاد بودیم.

به‌گونه‌ای که در آگهی‌ها قیمت‌هایی حدود 900 تا 950‌میلیون‌تومان برای آن اعلام می‌شد. اما درحال‌حاضر قیمت این شاسی‌بلند کره‌ای با پلاک ملی در بازار آزاد به بیش‌از یک‌میلیاردو 300 میلیون‌تومان رسیده است. بنابراین می‌توان نتیجه‌ گرفت دلال‌ها بار دیگر وارد عمل شده و با جریان‌سازی در بازار آزاد، قصد دارند با بالا بردن قیمت این محصول، سود بیشتری را کسب کنند. با این وجود می‌توان پیش‌بینی کرد قیمت این محصول طی ماه‌های آتی همزمان با فروکش کردن تب بازار، کاهش یابد و با قیمتی معقول به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسد.

 سانگ‌یانگ رکستون G4 از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ بهره می‌گیرد که توانایی تولید نیرویی معادل 222 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر در 1500 دور در دقیقه را دارد. این نیرو به کمک جعبه‌دنده 6 سرعته اتومایتک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به 9 ایربگ در 13 نقطه، رادار جلو جهت پیشگیری از تصادف و برخورد با عابر پیاده، رادار خطی، رادرا نقطه‌کور، سیستم ترمزگیری اتوماتیک AEB، ترمز پارک برقی، EBP به همراه سیستم نگهدارنده اتوماتیک، سیستم ترمز ضدقفل ABS چهارکاناله به همراه سیستم الکترونیکی تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP همراه با سیستم کنترل هرزگردی چرخ‌ها TSC، سیستم فعال ضدواژگونی خودرو ARP، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی HDC، سیستم کمکی شروع به حرکت در سربالایی HAS، چراغ‌های فلاشر هشدار دهنده اتوماتیک در ترمزگیری‌های شدید و ناگهانی ESS، مانیتور 8 اینچی لمسی، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و دکمه‌های کنترل روی فرمان، شیفتر تعویض از روی دسته دنده و فرمان، فرمان برقی حساس به سرعت، گرمکن فرمان به همراه کاور تمام چرم، دوربین 360 درجه با نمای سه بعدی، کروزکنترل هوشمند، در صندوق عقب هوشمند اتوماتیک، سیستم هوشمند ورود به خودرو به همراه دکمه استارتر موتور، پشت‌آمپر سوپرویژن و کامپیوتر سفری مجهز به مانیتور 7 اینچی TFT، نمای دوربین عقب مجهز به خط‌کشی مجازی سه‌گانه AVM، سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و ... اشاره کرد.

رکستون G4 برای اولین‌بار در سال 2017 به بازار جهانی معرفی شد، این خودرو که دارای شاسی مستقل از اتاق است، قابلیت‌های فراوانی در زمینه آفرود و رانندگی خارج از جاده‌ای دارد و به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی شناخته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =