کویر‌ تایر

شرکت کویرتایر در حالی طی گزارش‌های بورسی خود از فروش ۲هزار و ۷۰۰تنی تایرهای رادیال سواری و ۳۲تنی فلپ خبر داده که این میزان فروش  برای این تایرساز ۷۰میلیارد تومان درآمد به همراه داشته است.

به گزارش «دنیای‌ خودرو» مجموع درآمدهای کویر‌تایر که تنها به تولید تایرهای رادیال سواری مشغول است،‌ در ۹ماه منتهی به شهریور ماه امسال،‌۳۱۲میلیارد تومان بوده است. 

آمارهای این شرکت در بورس نشان از این دارد که ۳۰۹میلیارد تومان از درآمدهای کویرتایر در ۹ماه گذشته از محل فروش تایرهای رادیال سواری بوده و این یعنی ۹۸درصد درآمد شرکت را فروش تایر رادیال تامین کرده است.

نگاهی گذرا به درآمدهای گذشته کویرتایر نشان می‌دهد این شرکت تایر‌ساز درهر ماه از سال مالی منتهی‌به آذرماه سال  ۹۷به طور میانگین۲۶میلیارد تومان درآمد داشته، رقمی که با بالارفتن قیمت فروش تایر درسال جای به هر ماه ۳۴.۷میلیارد تومان رسیده است. افزایش میانگین درآمدی کویرتایر  به دلیل بالارفتن نرخ فروش تایر رادیال روی داده چراکه مقدار فروش شرکت در دوره ۹ ماهه جاری نسبت‌به سال مالی ۹۷ کاهشی بوده اما نرخ فروش تایر رادیال افزایش داشته است.

میانگین نرخ فروش تایر رادیال ۱۵.۲ میلیون تومان به ازای هر تن در سال مالی منتهی به آذر ۹۷ است که با افزایش ۶ میلیون تومانی به ازای هرتن به ۲۱ میلیون تومان به ازای هر تن در دوره ۹ ماهه منتهی به شهریور ۹۸ رسیده، درواقع نرخ فروش تایر رادیال رشد ۳۹ درصدی داشته، بنابراین میانگین درآمد کویر تایر به دلیل افزایش نرخ فروش تایر رادیال افزایش یافته است.

شهریور، ماه پرسود برای تایرساز بیرجندی

کویرتایرشهریور ماه رکورد درآمد در سال ۹۸را زد و با ۷۰میلیارد تومان درآمد جایگاه مناسبی را برای خود به دست آورد. کویر در شهریورماه بالاترین میزان درآمد ماهانه را برای خود رقم زده است.

درحالی که میانگین ۸ماه منتهی به مرداد ماه کویر ۲۸میلیاردتومان است اما این شرکت  در شهریور ماه ۷۰ میلیارد تومان درآمد ساخته است. رشد قابل‌توجه درآمد این شرکت درپی  افزایش چشمگیر مقدار فروش تایر رادیال رخ داده است. کویرتایر مردادماه امسال هزار و ۷۰۰ تن تایر رادیال فروخته  اما در شهریور ماه ۲۷۰۰ تن فروش داشته است. 

پیش‌ بینی حاشیه سود ناخالص بالاتر از ۶‌درصد

کویرتایر  در دوره شش ماهه منتهی به خرداد ۹۸ به دلیل بالا بودن هزینه تولید و هزینه‌های فروش،‌زیان عملیاتی ۵میلیارد تومانی را تجریه کرده است. اما در دوره سه‌ماهه منتهی به شهریور ۹۸ به‌دلیل افزایش نرخ فروش تایر رادیال و افزایش حجم  فروش، به نظر می‌رسد حاشیه سود ناخالص شرکت افزایش یافته است. با در نظر گرفتن حاشیه سود ناخالص ۳ درصدی، این تایرساز  برای دوره ۹ ماهه می‌تواند سود ناخالص ۲۸ میلیارد تومانی را به دست آورد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

آخرین اخبار