بعد از ایران‌خودرو و سایپا، پارس‌ خودرو نیز به‌عنوان سومین خودروساز قصد دارد از سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهد.

به گزارش «اخبار خودرو»،بعد از ایران‌خودرو و سایپا، پارس‌خودرو نیز به‌عنوان سومین خودروساز قصد دارد از سرمایه خود را از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها افزایش دهد. این خودروساز درحال‌حاضر با زیان انباشته سنگینی روبه‌رو است، به‌طوری‌که در سال 96 این رقم در حدود 979میلیارد تومان بوده، اما در سال گذشته این امر با رشد بیش از 200درصدی به  رقم 2950میلیارد تومان رسیده است. 
در همین رابطه، علیرضا بادکوبه، رئیس مجمع عمومی پارس‌خودرو در مجمع شرکت در تاریخ 27تیرماه امسال زیان انباشته پارس‌خودرو را معادل 2950میلیاردتومان اعلام و اظهار کرد: «با این میزان زیان انباشته شرکت مشمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت است که باید برای خروج از این ماده سرمایه شرکت دو برابر شود.»

    ضرورت افزایش سرمایه دوبرابری
در نیمه‌نخست سال‌جاری میزان زیان انباشته پارس‌خودرو حدود 600میلیارد‌تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که شرکت پارس‌خودرو در سال 95 یک بار دیگر برای خروج از زیان‌دهی و شمولیت ماده 141 قانون تجارت از محل‌های مطالبات، آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (طبقه ماشین آلات و تجهیزات) سرمایه خود را افزایش داده بود. این بار نیز برای همین‌منظور این خودروساز می‌تواند از محل تجدید ارزیابی سایر دارایی‌ها یا دارایی‌های خاص خود سرمایه خود را افزایش دهد. با توجه به میزان زیان‌دهی پارس‌خودرو، این شرکت حداقل باید سرمایه خود را دوبرابر کند تا از زیان‌دهی خارج شود.

    پارس‌خودرو دیروز منفی خورد
در دادوستدهای روز گذشته گروه خودرویی نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، محورسازان ایران‌خودرو و مهرکام پارس منفی خوردند و درمقابل نمادهای پارس‌خودرو، زامیاد، صنایع ریخته‌گری ایران و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو شدند. همچنین دیروز در گروه خودرویی طی 53هزار و 495نوبت معاملاتی، 529میلیون و 815هزار سهم به ارزش 206میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 47هزارو845 میلیارد تومان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =