GitiCompete GTR1

از این پس تایر موردنیاز خودروهای فرمولای آسیایی توسط یکی از برترین تولیدکنندگان این منطقه تامین می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) تایید کرد تایرساز سنگاپوری جی‌ تی به‌عنوان تامین‌ کننده رسمی F3 آسیا انتخاب شده است. به این ترتیب جی‌تی‌تایر علاوه‌بر تامین تایرهای ۱۰ تیم و ۲۴ خودرو شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، به برنامه توسعه فناوری‌های فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) می‌پیوندد. 

جی‌ تی برای خودروهای فرمولا جدید سری GitiCompete GTR1 را درنظر گرفته که علاوه‌بر عملکرد فوق‌العاده به‌عنوان تایر ویژه مسابقه، سرویس‌های تکنیکی پیشرفته‌ای را در اختیار مهندسان تیم‌ها می‌گذارد. 

البته جی‌تی سابقه همکاری ۵ ساله را با مسابقات فرمولا مسترز چین در سال ۲۰۱۳ داشته ، اما مسابقات فرمولا ۳ آسیا در سطح بسیار بالاتری برگزار می‌شود. 

مسابقات فرمولا ۳ آسیا به غیر از جی‌تی‌تایر با حضور حامیان بسیار مهمی همچون فوکس آلمان، فنرساز آلمانی؛ ایباچ  و ترمزساز ژاپنی؛ دیکسل برگزار می‌شود. 

سطح جدید سرعت و عملکرد

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA) تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۰ از شاسی‌های یکپارچه با موتور استفاده کند تا علاوه‌بر افزایش عملکرد، کیفیت مسابقات را ارتقا دهد. جی‌تی تایر طی ۱۵ مسابقه‌ای که از روز ۱۳ جولای در پیست مشهور سپانگ مالزی آغاز می‌شود، تیم‌های حاضر در این مسابقات را با تایرهای اسلیک و بارانی (Wet) تامین می‌کند.

هر تیم در هر راند از مسابقات و تمرین‌ها، هشت حلقه (دو ست کامل) از تایرهای GitiCompete GTR1 دریافت خواهد کرد. همچنین به تیم‌ها مشاوره‌های فنی و سرویسی ارائه می‌دهد.

وانگ وی یین (Phang Wai Yeen) مدیرعامل و مدیر مرکز بین‌المللی تحقیق و توسعه جی‌تی تایر گفت: «همکاری با فدارسیون جهانی و کمک به ارتقای سطح مسابقات برای ما افتخارآمیز است. طی دهه اخیر اتفاقات بسیار مثبتی رخ داد و درنهایت منجر به برگزاری مسابقات F3 آسیای توسط FIA شد که اتفاق بسیار مهمی به حساب می‌آید. جی‌تی‌تایر افتخار می‌کند بخشی از این اتفاق را اجرا می‌کند. همچنین می‌توانیم در سطوح بالاتری از مسابقات خود را مطرح کنیم.»

تیم موتوراسپرت جی‌تی از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را با حضور در کنار تیم‌های حاضر در مسابقات استقامت ۲۴ساعته نوربرگ‌رینگ برای اولین‌بار آغاز کرد و توانست در کلاس SP8 جایگاه دوم را کسب کند. همچنین می‌توان به حضور در سری مسابقات قهرمانی کامیون‌های استرالیا، فان‌کاپ انگلستان و بسیاری از تیم‌های موتوراسپرت در اقصی نقاط دنیا، ازجمله ایران اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =