بورس

بعد از این‌که شورای پول‌واعتبار تصویب کرد به هریک از دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا مبلغ 2500میلیارد تومان تسهیلات اعطا شود و ازسوی‌دیگر هیات‌دولت نیز آیین‌نامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تصویب کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»، بعد از این‌که شورای پول‌واعتبار تصویب کرد به هریک از دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا مبلغ 2500میلیارد تومان تسهیلات اعطا شود و ازسوی‌دیگر هیات‌دولت نیز آیین‌نامه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تصویب کرد، زمینه برای افزایش سرمایه دو شرکت بزرگ خودروساز فراهم شد. آن‌ها برای دریافت این تسهیلات 5هزار میلیارد تومانی نیاز دارند از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند. بنابراین باید هرچه زودتر افزایش سرمایه ناشی‌از تجدید ارزیابی دارایی‌ها را اجرایی کنند. بنابراین، می‌توان گفت به احتمال زیاد به‌دلیل نیاز خودروسازان به انجام این اقدام تا یک‌ماه آینده، افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا به مرحله اجرا در خواهد آمد.

  هیچ سهم خودرویی منفی نخورد
بر اساس این گزارش، در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام نمادهای خودرویی یکدست سبزپوش شدند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران، پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، قطعات اتومبیل ایران، مهرکام پارس، الکتریک‌خودرو شرق، آهنگری‌تراکتورسازی‌ایران، گروه بهمن، کمک‌فنرایندامین، رینگ‌سازی‌مشهد، فنرسازی‌خاور، سازه‌پویش و بهمن‌دیزل مثبت شدند و درمقابل هیچ سهم خودرویی نیز منفی نخورد. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 33هزار و 177 نوبت معاملاتی، 914میلیون سهم به ارزش 230میلیاردتومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 46هزارو451میلیاردتومان شد. این گزارش حاکی است روز گذشته شاخص کل بورس تهران عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان داد، به‌طوری‌که نماگر اصلی بازار سهام با افزایش 15هزار و 842 واحدی در تراز 375هزار و 650 واحدی قرار گرفت و یک رکورد بی‌نظیر از خود برجای گذاشت.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =