بورس

 در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام، نماگر اصلی بازار با رشد 16هزارو 388 واحدی در آستانه ورود به شاخص 400هزار واحدی قرار گرفت و در تراز 392هزارو واحدی ایستاد.

به گزارش «اخبار خودرو»، در دادوستدهای روز گذشته بازار سهام، نماگر اصلی بازار با رشد 16هزارو 388 واحدی در آستانه ورود به شاخص 400هزار واحدی قرار گرفت و در تراز 392هزارو واحدی ایستاد. این در حالی است که مهم‌ترین عامل در این رشد تاریخی شاخص کل، ابلاغ آیین‌نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها از سوی اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهور بود. ادامه روند تزریق نقدینگی به بازار سرمایه و در پیش رو بودن انتشار گزارش عملکرد 9ماهه شرکت‌های بورسی و فرابورسی از دیگر عواملی است که این روزها دوباره باعث رونق بورس شده است.

   صعود شتابان شاخص‌ و ابلاغ آیین‌نامه
بر اساس این گزارش، نمادهای خودرویی نیز روز دوشنبه با توجه به صعود شتابان شاخص‌کل و ابلاغ آیین‌نامه افزایش سرمایه روز بسیار درخشانی را پشت سرگذاشتند، به‌طوری‌که نمادهای سایپا، ایران‌خودرو، مهرکام پارس، صنایع ریخته‌گری ایران، پارس‌خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی زر، سایپا آذین، آهنگری تراکتورسازی ایران، مهندسی نصیرماشین، الکتریک‌خودرو شرق، ایرکا پارت‌صنعت، سازه‌پویش، لنت ترمز ایران، فنرسازی خاور، ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، تولید محور خودرو و رینگ‌سازی مشهد مثبت شدند.

   احتمال ادامه روند صعودی خودرویی‌ها تا پایان سال
همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 32هزار و 434 نوبت معاملاتی، 630میلیون سهم به ارزش 265میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر 48هزارو555 میلیارد تومان شد. با توجه به این‌که شمارش معکوس برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خودرویی‌ها آغاز شده است، به نظر می‌رسد این روند صعودی خودرویی‌ها تا پایان سال ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =