کد خبر: 227311
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
تسلا چین

ثبت پلاک برای خودروهای جدید درچین شرایط نزولی را تجربه می‌کند. اما برقی‌ ساز آمریکایی که به‌ تازگی موفق شده یارانه خرید محصولاتش درچین را دریافت کند، شرایط کاملا برعکسی را تجربه می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، درماه دسامبر تعداد تسلاهای ثبت‌ پلاک‌ شده به شش‌ هزار و ۶۴۳ دستگاه رسید. شاید این تعداد به‌اندازه آمار ماه مارس (زمانی که تسلا وارد چین شد) نباشد؛ اما فراموش نکنید تحویل نخستین نمونه‌‌ های مدل‌ ۳ تولیدشده در گیگافکتوری چین در اواخر ماه دسامبر انجام شد.

درمجموع تسلا توانست ۴۲هزار و ۷۱۵ دستگاه از محصولاتش را درچین بفروشد که نسبت به‌آمار ۱۶هزار و ۳۶۰ دستگاهی سال ۲۰۱۸ رشد فوق‌العاده‌ای به‌حساب می‌آید. آن هم درشرایطی که طی دو سال اخیر اقتصاد چین شرایط چالشی را تجربه کرده و کل آمار فروش خودروها کاهش پیدا کرده است.

براساس آماری که اتحادیه خودروهای سواری چین انتشار داده، درسال ۲۰۱۹ حتی فروش خودروهای برقی نیز تحت‌تاثیر قرار گرفته است.

«کوین‌کیم» تحلیلگر «بلومبرگ» در هنگ‌کنگ گفت: «فروش خودروهای تسلا ارتباط زیادی با شرایط بازار چین ندارد؛ حتی این محصولات را نمی‌توان با سایر خودروهای برقی حاضر مقایسه کرد. این موضوع باعث شده آمار تعداد تحویل خودروها حتی درشرایطی که مرزهای چین درحالت خواب زمستانی هستند نیز برای تسلا باز باشد.» 

تسلا در ماه اکتبر اعلام کرد فروش نسخه‌های وارداتی از مدل ۳ را درچین متوقف خواهد کرد؛ بنابراین پس از ماه نوامبر خودروهایی که درچین ثبت‌پلاک شده‌اند، محصولات لوکس‌تر تسلا یعنی مدل S و T بوده‌اند. 

کمپانی کالیفرنیایی آمار منطقه‌ای ارائه نمی‌کند؛ اما درسطح جهان طی سه‌ماهه پایانی سال گذشته، آن‌ها ۱۱۲هزار دستگاه خودرو تحویل داده‌اند و درمجموع آمار ۲۰۱۹ آن‌ها ۳۶۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =