نیسان 370Z گذر موقت

طی هفته‌های گذشته خودروهای گذرموقت متعددی در رده‌های مختلف وارد کشور شده‌اند، همچنین خودروهای خاص و جذابی نیز از مناطق آزاد کشور با دریافت پلاک گذرموقت راهی خاک اصلی شده‌اند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها یک دستگاه نیسان 370Z کوپه است.

  به گزارش «اخبار خودرو»، طی هفته‌های گذشته خودروهای گذرموقت متعددی در رده‌های مختلف وارد کشور شده‌اند، همچنین خودروهای خاص و جذابی نیز از مناطق آزاد کشور با دریافت پلاک گذرموقت راهی خاک اصلی شده‌اند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها یک دستگاه نیسان 370Z کوپه است. این خودرو که در اکثر کشورها به‌عنوان سلطان‌دریفت شناخته می‌شود، توانایی و مهارت بالایی در انجام حرکات نمایشی خصوصا دریفت و دونات دارد. ازهمین‌رو رانندگی با آن نیازمند مهارتی خاص است تا بتوان از پتانسیل‌های بالای آن لذت کافی را برد.

  آشنایی با نیسان 370Z
نیسان 370Z  مدل 2016 هفتمین نسل از سری مدل‌های اسپرت  شرکت پرآوازه نیسان به حساب می‌آید که از اواخر سال 2008 میلادی به‌عنوان جانشین مدل بسیار موفق 350Z روانه بازار شد. این خودرو در دو کلاس کوپه و کروک عرضه می‌شود و شامل تیپ‌های مختلف است. نسخه کوپه این هیولای کوچک ژاپنی دارای پنج تیپ پایه، Touring، اسپرت، اسپرت Tech و Nismo بوده و نسخه کروک آن در سه تیپ پایه، Touring و Touring اسپرت عرضه می‌شوند. خودرو موردنظر از نوع کوپه Touring است.

  ظاهر جذاب و تهاجمی
با نگاه به بدنه نیسان 370Z  به وضوح می‌توان برخی مشخصات 240Z (در حدود40 سال پیش) را در آن مشاهده کرد. در واقع طراحی 370Z مانند نسل پیشین به گونه‌ای است که دقیقا خصوصیات خودروهای کلاسیک اسپرت را به بیننده تلقین می‌کند، کاپوتی کشیده و عضلانی، کابینی کوچک و جمع‌وجور در مقایسه با ابعاد بدنه ازجمله مشخصات آن هستند. در نمای جلو شاهد طرحی ساده اما پویا هستیم که در چراغ‌های نیسان با طرح Zشکل نمود پیدا می‌کند. سپر بزرگ و حجیم که در طرفین خود نواری از LED را به‌عنوان دی‌لایت جای‌داده، چهره‌ای تهاجمی‌تر برای نیسان 370Z  به ارمغان آورده است. در نمای جانبی روی گلگیر جلو نماد سری Z را می‌توان دید که در قالب راهنما روی گلگیر قرار دارد. ظاهر نیسان 370Z  از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست اما طراحی بخش عقب کمی از این موضوع مستثناست. شیشه بزرگ و کشیده عقب که از سقف شروع و به اسپویلر اسپرت ختم می‌شود، ظاهر کوپه را به‌خوبی نشان می‌دهد. همچنین دو خروجی اگزوز دایره‌ای‌شکل که در دیفیوزر خودنمایی می‌کنند، نوید قدرت خروجی موتور V6 را به بیننده می‌دهند. خودرو مذکور به‌دلیل اعمال تغییرات ظاهری، از چهره‌ای خاص برخوردار است.

 کابین کوچک اما دوست‌داشتنی
زمانی که وارد کابین نیسان 370Z می‌شوید، متوجه استفاده از مواد باکیفیت در فضای داخلی در مقایسه با بسیاری از رقبای این خودرو زیبای ژاپنی می‌شوید. ممکن است خریدار به‌دلیل استفاده از صندلی‌ با روکش پارچه‌ای در مدل‌های پایین‌تر مایوس شوند، اما وجود صندلی راحت راننده به لطف فرم زیبا و پشتی‌های مناسب، همچنین دید بسیار عالی صفحه کیلومترشمار همزمان با حرکت و بالا و پایین شدن فرمان، نظر وی را تغییر می‌‎دهد. البته کمبود فضای فشرده داخل کابین، برای گذاشتن اجسامی حتی کوچک و دیواره میان پشت صندلی‌ها و فضای بار ازجمله نقاط ضعف این خودرو ژاپنی محسوب می‌شوند. سقف کوتاه و ستون‌های عقب پهن موجب کوچک شدن پنجره عقب و دید اندک به بیرون شده البته این خصوصیت در خودروهای اسپرت قابل‌اغماض است.  از امکانات و آپشن‌های این کوپه اسپرت می‌توان به چراغ‌های جلوی زنون، چراغ‌های حرکت در روزLED، دسترسی و استارت بدون‌کلید، کروزکنترل، کنترل آب‌وهوای اتوماتیک، روکش چرمی فرمان با قابلیت خم شدن به بالاوپایین، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش چرمی یا جیر مصنوعی و روکش در از جنس جیر، روکش صندوق عقب (فقط در تیپ کوپه)، صندلی راننده با تنظیمات برقی و مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در چهارجهت و صندلی سرنشین با قابلیت تنظیم به‌صورت برقی و در چهارجهت، صندلی‌های دارای سیستم تهویه (تنها در تیپ‌های کروک)، آینه الکتروکرومیک، سیستم سرگرمی با نمایشگر لمسی 7اینچی با مسیریاب ماهواره‌ای و قابلیت فعال‌سازی از طریق صدا، دوربین دید عقب، سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث تلفن‌همراه، ورودی USB/iPod، رادیوی ماهواره‌ای و هشت اسپیکر Bose اشاره کرد.

      مشخصات فنی قلب تپنده
قلب تپنده نیسان 370Z همچون قبل، از یک پیشرانه قدرتمند 7/3 لیتری V6 نیرو می‌گیرد. این پیشرانه که درواقع نمونه بهینه‌سازی‌شده نیسان 350Z محسوب می‌شود دارای 24سوپاپ و دومیل سوپاپ است تا در کنار سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها این امکان را فراهم کند تا بیشینه قدرتی برابر با 332‌اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 376نیوتون‌متر را در اختیار راننده قرار دهد. این نیروی تولیدی به‌وسیله یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دستی یا یک جعبه‌دنده 7سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سنسورهای نصب‌شده در سیستم کلاچ و سیستم تعویض دنده نیز این امکان را فراهم می‌کنند تا متناسب با وضعیت گوناگون رانندگی و همچنین میزان فشار بر پدال گاز بهترین دنده انتخاب شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =