بورس

روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی خاور، سایپاآذین، محورسازان ایران‌خودرو و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند.

به گزارش «اخبار خودرو​»،روز گذشته و در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای پارس‌خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، زامیاد، رادیاتور ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، گروه بهمن، قطعات اتومبیل ایران، فنرسازی خاور، سایپاآذین، محورسازان ایران‌خودرو و مهندسی نصیرماشین مثبت شدند و درمقابل نمادهای رینگ‌سازی مشهد، چرخشگر، بهمن‌دیزل، لنت ترمز ایران و کمک‌فنر ایندامین منفی خوردند. همچنین روز گذشته در گروه خودرویی طی 61هزار نوبت معاملاتی، 645میلیون سهم به ارزش 382میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و برای اولین‌بار در تاریخ گروه خودرویی ارزش کل بازار این صنعت بورسی از مرز 100هزار میلیارد تومان عبور کرد و در پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر 101هزارو871 میلیارد تومان شد.

پیش به‌سوی ارزش بازار 120هزار میلیاردی
حال با توجه به این موضوع سهام‌داران گروه خودرویی منتظرند هرچه زودتر دو نماد ایران‌خودرو وسایپا که بیش از یک ماه است به دلیل افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها بسته هستند، به بازار بازگردنند و عقب‌افتادگی خود از سایر نمادها را جبران کنند. درصورتی‌که این دو شرکت بازگشایی شوند، ارزش روز بازار این صنعت بورسی از مرز 120هزار میلیارد تومان فراتر خواهد رفت، امری که برای خودرویی‌ها می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. گفتنی است شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افزایش 25 هزارو 447 واحدی در تراز 845 هزار و852 واحدی ایستاد.

سریع‌تر از رشدهای انتظاری
برخی کارشناسان معتقدند اگر قرار باشد روند معاملات بورس را با منطق‌های بنیادی و عملکرد شرکت‌ها موردبررسی قرار دهیم، باید گفت رشد موجود در بازار بسیار سریع‌تر از رشدهای انتظاری رخ داده است. از‌سویی، فعالان بازار رشد این روزهای بورس را با جریان ورود نقدینگی توجیه می‌کنند و نمی‌توان چندان عوامل بنیادی خاصی را برای رشد اخیر بورس در نظر گرفت. همچنین نظر دولت نسبت به بازار سرمایه به‌عنوان یک بازار مولد مثبت است که این موضوع باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روند صعودی معاملات بورس می‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =