ابتدا باید گفت باتوجه به‌اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین باید موارد بسیاری را بررسی کنید. اما درحالت‌ کلی باتاخیر روشن شدن موتور می‌تواند عللی داشته باشد که در ادامه به‌آن اشاره می‌شود. 

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت باتوجه به‌اینکه خودرو شما دارای سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری است، بنابراین باید موارد بسیاری را بررسی کنید. اما درحالت‌ کلی باتاخیر روشن شدن موتور می‌تواند عللی داشته باشد که در ادامه به‌آن اشاره می‌شود. 
1 اگر پیچ تنظیم‌هوای کاربراتور از حالت استاندارد خارج شده باشد، هوای مورد نیاز پیشرانه تامین نمی‌شود و نهایتا در زمانی که موتور سرد است و به هوای بیشتری نیاز دارد، با مشکل کمبود هوا مواجه می‌شود و درنهایت چنین مشکلی بروز می‌کند که برای رفع مشکل باید این پیچ 
تنظیم شود. 
2  اگر با تنظیم پیچ هوا مشکل برطرف نشود، باید سیستم جرقه‌زنی بررسی شود؛ چراکه احتمال دارد وایر یا حتی یکی از قطعات مهم کویل معیوب شده باشد که دراین صورت باید ‌تعویض شود. 
3 در کاربراتورهای ونتوری متغیر، دیافراگمی وجود دارد تا به‌کمک ‌ژیگلور میزان سوخت در دورهای پایین موتور را تنظیم کند که اگر بنابه‌هر دلیلی این قطعه دیافراگمی معیوب شود، چنین اشکالی را ایجاد می‌کند که دراین صورت باید ضمن باز شدن و بررسی کاربراتور، درصورت نیاز این قطعه تعویض شود. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما می‌توان گفت که برای رفع مشکل باید چهار مورد بررسی شود.
5 همان‌طور که در چند سطر بالاتر درمورد دو سیستم جرقه‌زنی و سوخت‌رسانی مطالبی گفته شد، باید همواره این نکات را برای راه‌اندازی آسان یک موتور بنزینی درون‌سوز درنظر داشته باشید. بنابراین این احتمال وجود دارد که متعلقات سیستم جرقه‌زنی با مشکل مواجه شده باشد که دراین صورت نیاز به‌تعویض 
خواهد داشت. 
اگر شمع‌های موتور معیوب یا به‌اصطلاح کثیف شده باشد باید آن‌ها را تمیز و درنهایت تعویض کنید. اما اگر پس از تعویض شمع‌ها و قطعاتی چون وایرها مشکل همچنان پابرجا باشد، باید چکش‌برق کویل را بررسی کنید که احتمال دارد مدار جرقه خراب شده باشد و برای رفع آن باید چکش‌برق تعویض شود.
6 قطعاتی را که به مانیفولد متصل هستند بررسی کنید تا از محکم بودن آن‌ها و عدم‌نشتی آن اطمینان حاصل کنید و درصورت نیاز این قطعات را محکم کنید تا در لوله‌های ورودی نشتی وجود نداشته باشد.
7 اگر کاربراتور به‌اصطلاح خفه کرده باشد، چنین مشکلی به‌وجود می‌آید که برای رفع آن باید سوزن شناور بررسی و تمیز شود؛ اما اگر با تمیز کردن مشکل برطرف نشد، باید شناورها را تعویض کنید تا سوخت مورد نیاز سیلندرها فراهم شود. 
8 باتوجه به‌کارکرد خودرو شما ممکن است سیستم اگزوز خودرو به‌اصطلاح گرفته باشد و سبب بازگشت دود به‌داخل سیلندر و نهایتا ریپ زدن موتور شود. بنابراین در این حالت باید ضمن باز شدن اگزوز درصورت نیاز این قطعه تعمیر یا تعویض شود. 
اما در پاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت درنظر داشته باشید که گیربکس دارای چرخ‌دنده‌هایی است که اگر به‌اصطلاح خشک کار کند، دنده به‌سختی تعویض می‌شود و در برخی مواقع نیز از آن صدایی به‌گوش می‌رسد که ناشی از اصطکاک میان چرخ‌دنده‌هاست. دراین صورت باید گیربکس بررسی شود؛ چراکه ممکن است قطعات آن خشک شده باشد و به واسکازین نیاز داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =